Telias svar på klagomail ang. Prishöjningar
Telias svar på klagomail ang. Prishöjningar
Efter Zerialcolds april skämt så skickade jag iväg ett mail till Telia. Tänkte inte att det var första april
Men det spelar ingen roll för de är ändå för dyra. Läs om ni vill...
Rätt roligt att de undviker mina frågor
Hej Rickard!
Tack för ditt e-brev.
Orsaken till höjningen är att Telias kostnader för utvecklingen av tjänsten och
kundservicen har blivit högre än tidigare beräknad. Samt att kravet på lönsamhet har ökat.
Vi måste även förbättra förbindelserna mellan telestationerna samt förbindelserna till
nätet, både de regionala näten och de som går över hela landet.
Kunder som har Telia Gruppanslutning Bredband eller Telia Bredband Företag berörs inte av höjningen.
Jag ber dig lämna kvar tidigare mail då det underlättar svar.
Tack på förhand.
Med Vänliga hälsningar:
Johan Bjärsborn
Telia
Kundservice Bredband
> -----Ursprungligt meddelande-----
> Från: rc@hacker.vg [SMTP:rc@hacker.vg]
> Skickat: den 1 april 2002 00:20
> Till: Kundtjanst-Goteborg /Nära /Göteborg
> Ämne: Bredband, abonnemangsform
>
> Kundnr:
> Namn: Rickard Carlsson
> Epost-adress: rc@hacker.vg
> Röstringningskund:
> Kundtyp: Privatkund
> Ärende: Bredband, abonnemangsform
>
> Ärendebeskrivning:
> Det är för jävligt Telia!
> Hur kan ni med att ens fundera på en sådan höjning? Med en sådan hög
> månadsavgift kommer väldigt många att gå tillbaka till uppringnings modem.
> Fattar ni inte det eller? Verkar ju inte så iaf...
> Hoppas verkligen att det är priset på erat abonnemang ni höjer och inte
> "kabel" priset . Om det är så så kommer jag garanterat att anmäla er till
> konkurensverket! Tycker inte att Bostream (och alla andra
> ADSL-leverantörer) ska lida av att det går dåligt för er. Det är dålig
> stil.
> Tack för mig
> //Rickard
Men det spelar ingen roll för de är ändå för dyra. Läs om ni vill...
Rätt roligt att de undviker mina frågor
Hej Rickard!
Tack för ditt e-brev.
Orsaken till höjningen är att Telias kostnader för utvecklingen av tjänsten och
kundservicen har blivit högre än tidigare beräknad. Samt att kravet på lönsamhet har ökat.
Vi måste även förbättra förbindelserna mellan telestationerna samt förbindelserna till
nätet, både de regionala näten och de som går över hela landet.
Kunder som har Telia Gruppanslutning Bredband eller Telia Bredband Företag berörs inte av höjningen.
Jag ber dig lämna kvar tidigare mail då det underlättar svar.
Tack på förhand.
Med Vänliga hälsningar:
Johan Bjärsborn
Telia
Kundservice Bredband
> -----Ursprungligt meddelande-----
> Från: rc@hacker.vg [SMTP:rc@hacker.vg]
> Skickat: den 1 april 2002 00:20
> Till: Kundtjanst-Goteborg /Nära /Göteborg
> Ämne: Bredband, abonnemangsform
>
> Kundnr:
> Namn: Rickard Carlsson
> Epost-adress: rc@hacker.vg
> Röstringningskund:
> Kundtyp: Privatkund
> Ärende: Bredband, abonnemangsform
>
> Ärendebeskrivning:
> Det är för jävligt Telia!
> Hur kan ni med att ens fundera på en sådan höjning? Med en sådan hög
> månadsavgift kommer väldigt många att gå tillbaka till uppringnings modem.
> Fattar ni inte det eller? Verkar ju inte så iaf...
> Hoppas verkligen att det är priset på erat abonnemang ni höjer och inte
> "kabel" priset . Om det är så så kommer jag garanterat att anmäla er till
> konkurensverket! Tycker inte att Bostream (och alla andra
> ADSL-leverantörer) ska lida av att det går dåligt för er. Det är dålig
> stil.
> Tack för mig
> //Rickard
Asus A8Ne, AMD 64 3200+@4000+, 1024Mb, Gainward Geforce 6600GT GS, Antec Sonata
- flaeskflaesk
- Hedersbit
- Posts: 1246
- Joined: 2002-02-19 19:43:29
- Location: BBzor
- flaeskflaesk
- Hedersbit
- Posts: 1246
- Joined: 2002-02-19 19:43:29
- Location: BBzor
Det låter som en mycket dum idé. För det första skulle du/vi framstå som dumma och för det andra så är inte "mailbombning" någon mogen metod.XitArS wrote:Jag tycker att vi alla här på 64Bits och på andra siter borde ordna en liten föreställning och mailbomba Telia. Något måste ju göras!
En namninsamling eller liknande låter mer primitivt och varför inte fortsätta på någon eller starta en egen?
Det lär de knappast göra i slutändan.Persk wrote:Hoppas de höjer priset med typ 500000000% så kanske mina telia aktier stiger en smula.
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
-
- Posts: 1162
- Joined: 2002-03-08 2:31:18
Re: Telias svar på klagomail ang. Prishöjningar
Peak wrote: Hej Rickard!
Tack för ditt e-brev.
Orsaken till höjningen är att Telias kostnader för utvecklingen av tjänsten och
kundservicen har blivit högre än tidigare beräknad. Samt att kravet på lönsamhet har ökat.
Vi måste även förbättra förbindelserna mellan telestationerna samt förbindelserna till
nätet, både de regionala näten och de som går över hela landet.
Kunder som har Telia Gruppanslutning Bredband eller Telia Bredband Företag berörs inte av höjningen.
Jag ber dig lämna kvar tidigare mail då det underlättar svar.
Tack på förhand.
Med Vänliga hälsningar:
Johan Bjärsborn
Telia
Kundservice Bredband
Hahah precis så där såg en av mina kompisars mail från Telia ut.
De har nog det svarsmailet som default
..::Jag är en människa av vanor, med ovanan att göra ovanliga saker::..
yashi wrote:det är inte lätt när det är en kärring som leker vd .. nu"
Finns inget som säger att kvinnor inte passar som vd.
Snälla du ..dra inte alla oss över samma kam.
De flesta chefer i detta land är män och många av dem är illa omtyckta av sina anställda.
Vilket borde tyda på att även killar kan vara fel att ha på vdposten ibland.
Jag tror man gör så gott man kan.
Jag vet inte varför vd:n för Telia fattar såna dåliga beslut men det brukar finnas bakomliggande grunder till det.
Sånt som vi "allmänheten" inte får reda på.
Man bör nog ha all fakta innan man klankar ner på nån.
..::Jag är en människa av vanor, med ovanan att göra ovanliga saker::..
Ska jag som tjej blunda för sådana kommentarer?Smwis wrote: Ni ser Tanter (telias VD) ska inte ha en mans arbete dom ska stå framför diskbänken eller hålla i golvmoppen så blir alla nöjda o glada
Det är lite dålig stil att vräka ur sig sånt när det faktiskt finns tjejer i detta forum också som måste läsa det du skriver.
Din åsikt gör att du lätt kan tolkas som lite mansgris tyvärr.
Tänk dig för nästa gång tack.
..::Jag är en människa av vanor, med ovanan att göra ovanliga saker::..
ehe hum tanten är för gammal, hon har inte en aning om vad som försigår inom tekniken idag.
hon fattar inte att bostream hellre går med förlust och få ha KVAR sina kunder om 1 år än att de har högre priser (som telia) och förlorar alla till ngn konkurrent.
skrota telia, sälj era aktier, kasta ägg på tanten...då kanske de förstår att höjningen av priset men inte bandbredden är felaktig
hon fattar inte att bostream hellre går med förlust och få ha KVAR sina kunder om 1 år än att de har högre priser (som telia) och förlorar alla till ngn konkurrent.
skrota telia, sälj era aktier, kasta ägg på tanten...då kanske de förstår att höjningen av priset men inte bandbredden är felaktig
P4 1,6 Ghz AsusP4S333 moderkort, 256 ddr333, Gf2gts 32mb leadtek kort .
- Jonas Axman
- Übertomte
- Posts: 8138
- Joined: 2002-02-13 22:25:41
- Location: Göteborg
- Contact:
Tja, hon fattar nog rätt hyfsat att 90% inte kan få någon annan, att folk fortfarande litar på telia (otroligt nog) samt att de har en ledande ställning som är så gott som ohotad just nu eftersom de äger accessnätet för telefonerna.zebulba wrote:ehe hum tanten är för gammal, hon har inte en aning om vad som försigår inom tekniken idag.
hon fattar inte att bostream hellre går med förlust och få ha KVAR sina kunder om 1 år än att de har högre priser (som telia) och förlorar alla till ngn konkurrent.
skrota telia, sälj era aktier, kasta ägg på tanten...då kanske de förstår att höjningen av priset men inte bandbredden är felaktig
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
"... and I am all out of bubblegum"
jo men personligen så både tror och hoppas jag att folk hellre väljer bonet eller bbb, framför telia när det enda folk vill är att kunna surfa snabbare i 1a hand.
jag har telia men förtsätter de höja för oss med gruppansl så byts de nog till bonet snart.
jag stör mig på att detta kom ut ur hennes mun: Sivert ---> Jag tror faktiskt att svensken är beredd att betala mycket mera än dagens avgifter...VA?
hum så mycket mer är inte jag beredd att betala BARA för att surfa, vill jag ladda ner grejer så försöker man vill inte fixa det söligaste av alla olika bredbandsuppkopplingar som finns?
abuuuu Sivert, heja bostream!
jag har telia men förtsätter de höja för oss med gruppansl så byts de nog till bonet snart.
jag stör mig på att detta kom ut ur hennes mun: Sivert ---> Jag tror faktiskt att svensken är beredd att betala mycket mera än dagens avgifter...VA?
hum så mycket mer är inte jag beredd att betala BARA för att surfa, vill jag ladda ner grejer så försöker man vill inte fixa det söligaste av alla olika bredbandsuppkopplingar som finns?
abuuuu Sivert, heja bostream!
P4 1,6 Ghz AsusP4S333 moderkort, 256 ddr333, Gf2gts 32mb leadtek kort .
Re: Telias svar på klagomail ang. Prishöjningar
hehe ja det där var underhållande...det mest roliga är att de som jobbar på Telias kundservice har sina gamla standardsvar (iofs är inte det roligt alls egentligen!) som inte ger nåt annat än fler frågetecken, de kan aldrig ge ett riktigt svar på det man undrar över...Peak wrote:Efter Zerialcolds april skämt så skickade jag iväg ett mail till Telia. Tänkte inte att det var första april
Men det spelar ingen roll för de är ändå för dyra. Läs om ni vill...
Rätt roligt att de undviker mina frågor
Hej Rickard!
Tack för ditt e-brev.
Orsaken till höjningen är att Telias kostnader för utvecklingen av tjänsten och
kundservicen har blivit högre än tidigare beräknad. Samt att kravet på lönsamhet har ökat.
Vi måste även förbättra förbindelserna mellan telestationerna samt förbindelserna till
nätet, både de regionala näten och de som går över hela landet.
Kunder som har Telia Gruppanslutning Bredband eller Telia Bredband Företag berörs inte av höjningen.
Jag ber dig lämna kvar tidigare mail då det underlättar svar.
Tack på förhand.
Med Vänliga hälsningar:
Johan Bjärsborn
Telia
Kundservice Bredband
> -----Ursprungligt meddelande-----
> Från: rc@hacker.vg [SMTP:rc@hacker.vg]
> Skickat: den 1 april 2002 00:20
> Till: Kundtjanst-Goteborg /Nära /Göteborg
> Ämne: Bredband, abonnemangsform
>
> Kundnr:
> Namn: Rickard Carlsson
> Epost-adress: rc@hacker.vg
> Röstringningskund:
> Kundtyp: Privatkund
> Ärende: Bredband, abonnemangsform
>
> Ärendebeskrivning:
> Det är för jävligt Telia!
> Hur kan ni med att ens fundera på en sådan höjning? Med en sådan hög
> månadsavgift kommer väldigt många att gå tillbaka till uppringnings modem.
> Fattar ni inte det eller? Verkar ju inte så iaf...
> Hoppas verkligen att det är priset på erat abonnemang ni höjer och inte
> "kabel" priset . Om det är så så kommer jag garanterat att anmäla er till
> konkurensverket! Tycker inte att Bostream (och alla andra
> ADSL-leverantörer) ska lida av att det går dåligt för er. Det är dålig
> stil.
> Tack för mig
> //Rickard
Re: Telias svar på klagomail ang. Prishöjningar
Viscum wrote:Peak wrote: Hej Rickard!
Tack för ditt e-brev.
Orsaken till höjningen är att Telias kostnader för utvecklingen av tjänsten och
kundservicen har blivit högre än tidigare beräknad. Samt att kravet på lönsamhet har ökat.
Vi måste även förbättra förbindelserna mellan telestationerna samt förbindelserna till
nätet, både de regionala näten och de som går över hela landet.
Kunder som har Telia Gruppanslutning Bredband eller Telia Bredband Företag berörs inte av höjningen.
Jag ber dig lämna kvar tidigare mail då det underlättar svar.
Tack på förhand.
Med Vänliga hälsningar:
Johan Bjärsborn
Telia
Kundservice Bredband
Hahah precis så där såg en av mina kompisars mail från Telia ut.
De har nog det svarsmailet som default
jag säger bara ctrl c- ctrl v