Träningstips

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Oh_Yeah
Posts: 10
Joined: 2003-04-09 15:29:46

Post by Oh_Yeah »

Jag tränar inget just nu, jag har tränat hockey i några år för några år sen (:P)...

Jag:


14 år, fyller 15 i november, men jag vill träna! :|| men jag är väl för ung för att få gymkort? Någon som vet något gym som "tar emot" 88or i sthlm? Annars vet jag inte, kanske någon sport som jag skulle kunna börja på? Någon som vet någon bra sport?

Någon som vet vart jag kan få tag på träningsschema om det finns något gym som "tar emot" 88or?

Armmått: 27 cm =PPP :|| men jag är ju bara 14 år :|
Vikt: 58 kg
Längd: 176 cm
Magmått: 73 cm
Bröstmått: Typ 80/85 cm

fina mått? =PPP
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

Du är ny medlem här, och verkar ha missat en del i reglerna när du läste dem :P

Tråden du skrev i först är 10 månader gammal, istället skulle du ha skapat en ny tråd och hänvisat till den gamla.

Delade på tråden, (därför syns inte tråden här på första sidan längre).
"Just because you are unique does not mean you are useful."
1337_pojke

Post by 1337_pojke »

Boxning kanske hade varit bra, du bör ju knappast styrketräna på gym.
User avatar
Nitro
Posts: 1899
Joined: 2002-04-06 11:20:19
Location: Säffle

Post by Nitro »

Börja spring 2 gånger i veckan och börja med armhävningar... :)
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

kampsport rekommenderar jag... bra träning både mentalt och fysiskt!
själv går jag i karate och känner att jag blir mer vältränad.

dessutom lär du dig att försvara dig i svåra situationer!
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Gosman
Posts: 1034
Joined: 2002-03-19 20:33:10
Location: Göteborg

Post by Gosman »

wille wrote:kampsport rekommenderar jag... bra träning både mentalt och fysiskt!
själv går jag i karate och känner att jag blir mer vältränad.

dessutom lär du dig att försvara dig i svåra situationer!

You talk the talk, but do you walk the walk? ;D

*Citat från fisk*

Klarar du av att försvara dig från mig om jag kommer med full styrka mot dig? (bara undrar :) )


:-*
Gosman - Rixhack Admin
Oh_Yeah
Posts: 10
Joined: 2003-04-09 15:29:46

Post by Oh_Yeah »

tkh ok :||

men iaf, jag vill helst "gå på" gym, för jag tränade när vi var på semester i spanien på hotellets gym. Så jag vill :O , jag såg i den där andra tråden att det var många som styrketränar. Så ni kanske kan ge mig lite tips? Sen boxning eller kampsport, hm...Kanske, jag får se. Fast jag gillar mer gym. Ni som tränar, dela med er av era tips!


Matte: Maybe :)))) men jag klarar så få armhävningar :| fast jag blir ändå inte "trött" av det.

Kampsport, kanske...Men jag vet inte riktigt, jag vill mer träna styrka hårt och lite smidighet (som t ex i gym) än kampsport...

Om någon har lite fina sidor om sånt här och träningsscheman så skriv :))

/me söker lite på internet sålänge...
User avatar
real_Escobar
Posts: 594
Joined: 2002-08-15 4:46:15

Post by real_Escobar »

Du borde inte träna på gym, kroppen kan ta skada om man börjar träna för tidigt. Och man brukar inte få några resultat ifall man är för ung, kroppen har inte ställt in sig på att börja bilda muskler än. Om du ändå vill så rekomenderar jag en fysiskt krävande sport, typ brottning eller en kampsport. Men inte gym.
1337_pojke

Post by 1337_pojke »

Asså, själva boxningsträningen kommer förmodligen att vara något av det tuffaste du varit med om, det är hårt som faen. Mycket av träningen sker dessutom med din kropp som enda "vikt".
Sen när du blitt stor o vuxen så har du bättre förutsättningar i gymmet.
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Alla har rättigheten att bete sig dumt. Men en del missbrukar privilegiet.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Thalagor
Posts: 271
Joined: 2002-03-20 17:08:05

Post by Thalagor »

wille wrote:kampsport rekommenderar jag... bra träning både mentalt och fysiskt!
Håller med, jag tränar själv kampsport, och det är skoj, men även hårt. Det är roligt att komma till träningarna och träffa träningskompisarna, kort sagt, något att se fram emot, men ändå bli svettig på ;)
Oh_Yeah
Posts: 10
Joined: 2003-04-09 15:29:46

Post by Oh_Yeah »

ok, jag testar nog någon kampsport, någon att rekommendera? =)
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Oh_Yeah wrote:ok, jag testar nog någon kampsport, någon att rekommendera? =)
jag tränar karate... mkt att lära... det beror också lite på... jag tycker att kampsportsklubbar som har lite tradition bakom sig är bra...
själv gör vi endel qi gong, tai chi och aikidoövningar i vår karate för att bli bättre i självförsvar
Zion wrote: Klarar du av att försvara dig från mig om jag kommer med full styrka mot dig? (bara undrar :) )


:-*
jag vet inte... är jag oförberedd, ouppvärmd blir det svårare... dessutom har jag bara tränat i 7 månader.... är inte så bra ännu.
men om jag är beredd kan jag nog ha en möjlighet i att ta ner dig (beror iofs på om du har någon erfarenhet i slagsmål/kampsport/självförsvar, vilket gör det svårare isf)
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Gosman
Posts: 1034
Joined: 2002-03-19 20:33:10
Location: Göteborg

Post by Gosman »

wille wrote:
Oh_Yeah wrote:ok, jag testar nog någon kampsport, någon att rekommendera? =)
jag tränar karate... mkt att lära... det beror också lite på... jag tycker att kampsportsklubbar som har lite tradition bakom sig är bra...
själv gör vi endel qi gong, tai chi och aikidoövningar i vår karate för att bli bättre i självförsvar
Zion wrote: Klarar du av att försvara dig från mig om jag kommer med full styrka mot dig? (bara undrar :) )


:-*
jag vet inte... är jag oförberedd, ouppvärmd blir det svårare... dessutom har jag bara tränat i 7 månader.... är inte så bra ännu.
men om jag är beredd kan jag nog ha en möjlighet i att ta ner dig (beror iofs på om du har någon erfarenhet i slagsmål/kampsport/självförsvar, vilket gör det svårare isf)

/me n00b, me kickass ;D
Gosman - Rixhack Admin
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Zion wrote:
wille wrote:
Oh_Yeah wrote:ok, jag testar nog någon kampsport, någon att rekommendera? =)
jag tränar karate... mkt att lära... det beror också lite på... jag tycker att kampsportsklubbar som har lite tradition bakom sig är bra...
själv gör vi endel qi gong, tai chi och aikidoövningar i vår karate för att bli bättre i självförsvar
Zion wrote: Klarar du av att försvara dig från mig om jag kommer med full styrka mot dig? (bara undrar :) )


:-*
jag vet inte... är jag oförberedd, ouppvärmd blir det svårare... dessutom har jag bara tränat i 7 månader.... är inte så bra ännu.
men om jag är beredd kan jag nog ha en möjlighet i att ta ner dig (beror iofs på om du har någon erfarenhet i slagsmål/kampsport/självförsvar, vilket gör det svårare isf)

/me n00b, me kickass ;D
i närstrid skulle du dessutom få övertag iom att du har längre armar och ben... :)
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Simning är väldigt bra träning för hela kroppen,och om du bara vill träna ena armen så är nog brottas med ålen det bästa alternativet.
Last edited by Pinto on 2003-04-09 21:45:57, edited 1 time in total.
We dance to all the wrong songs
User avatar
Nitro
Posts: 1899
Joined: 2002-04-06 11:20:19
Location: Säffle

Post by Nitro »

Box eller vad det heter som man e två o ska slå på kuddar som den andra håller i.. det e nog nåt för dig... jag tyckte det va skit jobbigt som spelar hockey och fotboll..
User avatar
real_Escobar
Posts: 594
Joined: 2002-08-15 4:46:15

Post by real_Escobar »

Wing Chun kanske? Tränade det i ett halvår innan jag la av, men det var bara för att jag är så lat.
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

*mistlar

En del gym erbjuder mycket fina "power boxing"-pass, med det är inte rekommenderat till 14´åringar direkt..


*: skabbade lite
Last edited by Ramza on 2003-04-09 22:09:58, edited 2 times in total.
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
Nitro
Posts: 1899
Joined: 2002-04-06 11:20:19
Location: Säffle

Post by Nitro »

aaa.. så heter dom =) Vi fick göra det med våran lärare i 6:an.. vi va så bråkiga så vi va tvugna att avreagera oss... Hon var sån Box lärare.. Han kan ju kolla fall det finns nån liten klub
Oh_Yeah
Posts: 10
Joined: 2003-04-09 15:29:46

Post by Oh_Yeah »

Wing Chun? vad är det?

edit: Wing Chun = boxas och sparkas? :O nja, jag vet ej...

mm...

*googlar*
User avatar
GUNNAR44
Posts: 445
Joined: 2002-10-11 13:18:57

Post by GUNNAR44 »

Jag har funnit att situps varje morgon fungerar väldigt bra ....

Själv gör jag en situp varje morgon när jag vaknar och reser mig upp ur sängen ..... 8)
ymer
Posts: 515
Joined: 2002-03-08 13:34:52

Post by ymer »

killen, du får väll bli byxmyndig innan du börjar träna åtminstånde ;) ....

men ut och spring med dig, gör lite situps, armhävningar osv...kanske simma lite som någon nämnde. Sen försök ät riktig mat, inte massa kebab å skit.. :)

lycka till.
"when will now be then?"
".......soon"
User avatar
Chas
Hedersbit
Posts: 684
Joined: 2002-03-08 8:24:05

Post by Chas »

Klart du kan träna, gå ner till gymmet och säg till att du vill börja då kanske ngn kan visa dig hur man gör...

Vill du prata träning kan jag hänvisa dig till: bk-sportsmag.se
User avatar
peking
Posts: 2042
Joined: 2002-03-30 9:47:55
Location: Umeå
Contact:

Post by peking »

Tae Kwan Do är den enda riktiga sporten/kampsporten ;) har tränat det i 3år nu.
Post Reply