Boktips!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
Gandalfo
Posts: 5
Joined: 2002-03-24 14:16:28
Location: Goteborg
Contact:

Boktips!

Post by Gandalfo »

Ville bara tipsa om följande bok, som jag fann ytterst intressant: Uppdrag Gud. Med kristen kärlek om det heliga jerusalem kämpar ungdomspasstor Jonas Eeek (Svensk-finska församlingen Uppsala) mot paletstinska mördare och självmordsbombare.

För de som tycker om boken, och kanske vill köpa den, vill jag bara säga att den fins till salu via SFFS hemsida, och här är lite info om boken:

Image


I Uppdrag GUD får vi följa vår ungdomspastor Jonas Eeks spännande tid som legosoldat hos de israeliska bosättarna.

"Jag satt i det provosoriskt uppförda lägret, uppslukad av andra korinterbrevet när jag blev varse om skottlossning utanför. Automatiskt osäkrade jag min 9 mm UZI. Det svarta stålet från mynnigsröret glänste fortfarande efter morgonens vapenvård. Jag smög mig fram mot lägergränsen.

Så fick jag syn på en palestinsk terrorist, kanske 12-13 år och beväpnad med en stor, vass sten som avancerade genom terrängen med ryggen vänd emot mig. Min mynningsflamma lyste upp mörkret när jag tömde magasinet mot djävulsbarnet framför mig. "Allahu akbar..." var det sista som slapp ur honom innan han skönk ner i ökensanden, genomborrad av ett 40-tal skott."


Eek, Jonas: Uppdrag GUD
327 sidor (inklusive en 30-sidig bilaga med färgfotografier av Eeks handeldsvapen och specialknivar)
Tibro förlag 1999
ISBN 91-756636-1-9
375 SKR

"Uppdrag GUD är spännande som en thriller, men samtidigt i bästa mening tankeväckande och genomsyrad av en varm kristerlig kärlek." Lena webmaster och student

"Se upp mohamedaner! Här kommer Eek!" Rigmor Mårtensson barn- och församlingspedagog

"Eek är GUDS svar på Carl Hammilton"
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Post by Grim »

haha oj vad jag inte ska läsa den...
kristen propaganda kan (och vill) jag vara utan.
Last edited by Grim on 2002-04-04 22:11:11, edited 1 time in total.
User avatar
kola
Posts: 226
Joined: 2002-03-08 0:24:13

Post by kola »

lol ;D
"Any man can get on a mule, often many times in a short distance.
User avatar
TomatVadå
Posts: 518
Joined: 2002-03-31 16:33:07
Location: Kungsör
Contact:

Post by TomatVadå »

oj de låter ju kul....LÄS DÅ ISTÄLLET buddishemen enligt dalai lama ;D
Hasta la victoria siempre
User avatar
Hans-Eddy
Posts: 749
Joined: 2002-03-10 10:38:48
Location: Göteborg
Contact:

Re: Boktips!

Post by Hans-Eddy »

Gandalfo wrote:Ville bara tipsa om följande bok, som jag fann ytterst intressant: Uppdrag Gud. Med kristen kärlek om det heliga jerusalem kämpar ungdomspasstor Jonas Eeek (Svensk-finska församlingen Uppsala) mot paletstinska mördare och självmordsbombare.

För de som tycker om boken, och kanske vill köpa den, vill jag bara säga att den fins till salu via SFFS hemsida, och här är lite info om boken:

Image


I Uppdrag GUD får vi följa vår ungdomspastor Jonas Eeks spännande tid som legosoldat hos de israeliska bosättarna.

"Jag satt i det provosoriskt uppförda lägret, uppslukad av andra korinterbrevet när jag blev varse om skottlossning utanför. Automatiskt osäkrade jag min 9 mm UZI. Det svarta stålet från mynnigsröret glänste fortfarande efter morgonens vapenvård. Jag smög mig fram mot lägergränsen.

Så fick jag syn på en palestinsk terrorist, kanske 12-13 år och beväpnad med en stor, vass sten som avancerade genom terrängen med ryggen vänd emot mig. Min mynningsflamma lyste upp mörkret när jag tömde magasinet mot djävulsbarnet framför mig. "Allahu akbar..." var det sista som slapp ur honom innan han skönk ner i ökensanden, genomborrad av ett 40-tal skott."


Eek, Jonas: Uppdrag GUD
327 sidor (inklusive en 30-sidig bilaga med färgfotografier av Eeks handeldsvapen och specialknivar)
Tibro förlag 1999
ISBN 91-756636-1-9
375 SKR

"Uppdrag GUD är spännande som en thriller, men samtidigt i bästa mening tankeväckande och genomsyrad av en varm kristerlig kärlek." Lena webmaster och student

"Se upp mohamedaner! Här kommer Eek!" Rigmor Mårtensson barn- och församlingspedagog

"Eek är GUDS svar på Carl Hammilton"
SFFS roten till all humor, minns mycket tydligt när jag var övertygad om att de skulle tas från jordelivet i och med den numera smått klassiska "satanistiska musiken artikeln".

Rigmors barnhörna är dock numera min favorit.
The circle is perfect, but the world isn't round.
The revolution will not be televised, the revolution will be live.
User avatar
aiwass
Posts: 1845
Joined: 2002-03-07 23:43:40
Location: Annorstädes

Post by aiwass »

ROFL!

(För jag får väl hoppas att det där inte var avsett att vara alltför seriöst?)
Gold for the mistress, silver for the maid
Copper for the craftsman, cunning at his trade
Good said the baron, sitting in his hall
But iron, cold iron, is master of them all
sweeky99
Posts: 1
Joined: 2021-08-25 23:41:45

Re: Boktips!

Post by sweeky99 »

Gandalfo wrote: 2002-04-04 21:25:03 Ville bara tipsa om följande bok, som jag fann ytterst intressant: Uppdrag Gud. Med kristen kärlek om det heliga jerusalem kämpar ungdomspasstor Jonas Eeek (Svensk-finska församlingen Uppsala) mot paletstinska mördare och självmordsbombare.

För de som tycker om boken, och kanske vill köpa den, vill jag bara säga att den fins till salu via SFFS hemsida, och här är lite info om boken:

Image
Ursäkta trådkapning, men länken fungerar inte längre :(

Förstår att det gått några år men undrar ifall du vet vart jag kan få tag på boken idag?
Hade varit gudomligt ifall den blivit inläst som ljudbok, är trots allt några år sedan den gavs ut.

Har även kollat på https://www.bokus.com/, http://1miljonboktips.se/ samt https://adlibris.com/...

kanske får se om den går att få tag på begagnat 2021 ?? ::)
Post Reply