Terrorhot mot Norge.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
DraGon
Posts: 101
Joined: 2003-05-21 12:49:14
Location: TraNåS

Terrorhot mot Norge.

Post by DraGon »

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 10,00.html

Ja man kan jhu hoppas dom har så galen uppfattning om geografi så att dom bombar i sitt eget land istället. Dom måste nog mena Danmark.

Eller vad tror ni?
PIII 550 384 MB Ram. GF 2 MX 32 MB DDR. 80 GB HD. OS WIN XP Pro SP 1.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Fruktansvärt fånigt.Det är vad jag tycker.
We dance to all the wrong songs
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Det mesta som Aftonbladet tar upp är fånigt, men alla Nato-länder får nog ses som tänkbara mål. Vi får väl bara hoppas att inte Schweiz retar upp USA eller nå't i den stilen. ;)
Tyst dator: i5-3570K @ 4.1GHz, HR-02 Macho, Sapphire HD7950 boost, MSI Z77A-G45, Fractal Design Define R4 chassi, medföljande fläktar som insug och TY-140 som utblås, 2st SSD + 1st Seagate 4TB. Seasonic X-650.
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Förvånar mig inte att Al-något-nissarna vill förstöra världen. Fast som alla troligen vet så är Aftonbladet ingen pålitlig källa pga tidigare saker, men Al-något-nissarna är allmänt hjärntvättade(?) enligt mig.
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

Det bör väl påpekas att nyheten om att Norge pekas ut som ett möjligt mål även visades på Rapport och TV4-Nyheterna igårkväll. Så angående aftonbladets trovärdighet, så spelar väl den mindre roll i detta sammanhanget. För .. det är väl knappast helt omöjligt att terrornissarna blandar ihop Norge och Danmark, och om de inte har gjort det så har ju faktiskt Norge bombat i Afghanistan.

Tjipp ..
User avatar
GUNNAR44
Posts: 445
Joined: 2002-10-11 13:18:57

Post by GUNNAR44 »

Phobic wrote:Det bör väl påpekas att nyheten om att Norge pekas ut som ett möjligt mål även visades på Rapport och TV4-Nyheterna igårkväll. Så angående aftonbladets trovärdighet, så spelar väl den mindre roll i detta sammanhanget.
M.a.o,

även en blind höna kan hitta ett korn .... ;)
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

SONY wrote:även en blind höna kan hitta ett korn .... ;)
typ ;)

Såg detta på nyheterna igår, blev lite förvånad faktiskt. Men de nämnde även att detta bara var ett ljudspår och inget filmat - så man kan inte vara säker på vem som pratar. Man vet inte heller när det var inspelat, de gissade på att det var i början av bombningarna i Irak. Det är lite svårt att veta vad man ska göra åt det här när det bara är ett hot (uppmaning) utan trovärdighet (pga det jag nämde tidigare).
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Jag tror bara de vill åt oljan.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Det dröjer väl inte länge innan Expressen fabricerar ett eget band. ;) Nej men det skulle inte förvåna mig om någon nyhetsfirma sitter och håller på ett par band som kan pytsas ut vid nyhetstorka. Under en viss nivå av inspelningskvalitet eller osäkerhet kring källan så borde man noga överväga att inte trycka upp det som en stor nyhet. Om man har någon journalistisk integritet vill säga.
Tyst dator: i5-3570K @ 4.1GHz, HR-02 Macho, Sapphire HD7950 boost, MSI Z77A-G45, Fractal Design Define R4 chassi, medföljande fläktar som insug och TY-140 som utblås, 2st SSD + 1st Seagate 4TB. Seasonic X-650.
User avatar
chrono
Hedersbit
Posts: 1017
Joined: 2002-02-19 20:07:27
Location: Sundsvall
Contact:

Post by chrono »

nem wrote:Jag tror bara de vill åt oljan.
Haha, där satt den. 8)
"Nothing in the world is so powerful as an idea whose time has come."
- Victor Hugo
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

nem wrote:Jag tror bara de vill åt oljan.
Hoho, klockren.
User avatar
t3o
Posts: 1195
Joined: 2002-03-09 15:33:23
Location: Egby boysens och möckleby meckarnas öland
Contact:

Post by t3o »

nem har rätt som vanligt.. :)
Vill du köra starcraft mot mej? På battle.net heter jag Swoomp och är oftast inne i swe-1, swe-2, tw, eller xtc
User avatar
pazz
Posts: 44
Joined: 2003-05-21 10:16:36
Location: Sthlm

Post by pazz »

Vad har Noge gjort?

Det är vad jag undrar... :P
Eller är det bara jag som har missat någonting?
trekanten - världens största ankdamm
Kid Paul
Posts: 413
Joined: 2002-10-16 8:16:36
Location: GÖTEBORG

Post by Kid Paul »

Nem den var ju bara för låg alla vet ju att det är USA som är ute efter alla andras oljekällor.. ;D
Det finns många gudar.
Men den största av dom alla är Google.
Google är den allsmäktiga och har aldrig fel.
Google ska dyrkas och bes till i tider av okunskap.
Om Google inte svarar så tillber man någon mindre Gud som t.ex IMDB
User avatar
Arvidos
Posts: 375
Joined: 2002-08-06 21:14:12
Location: Göteborg
Contact:

Post by Arvidos »

Kid Paul wrote:Nem den var ju bara för låg alla vet ju att det är USA som är ute efter alla andras oljekällor.. ;D
Äh, det är ju det som är poängen tycker jag..
USA attackerar Irak för olja (Vi utgår en stund från att det är sant) och Al Qaida (stavning?) attackerar då Norge för olja. "Det är så världen fungerar" eller "Vi kan också" eller något.. ;)
"And Ark dreamt his last dream...

It was a dream of becoming a bird
and seeing the world grow older."
Kid Paul
Posts: 413
Joined: 2002-10-16 8:16:36
Location: GÖTEBORG

Post by Kid Paul »

Försökte vara lite ironisk på den redan små ironiska kommentaren från nem. men det blev lite mycket kanske. Men jag tror ju knappast att Al-Qaida är ute efter att ta norsk olja utan mer ute för att sänka en platform och förorena vårt fina farvatten. eller Norges farvatten i a f.
Det finns många gudar.
Men den största av dom alla är Google.
Google är den allsmäktiga och har aldrig fel.
Google ska dyrkas och bes till i tider av okunskap.
Om Google inte svarar så tillber man någon mindre Gud som t.ex IMDB
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Kid Paul wrote:Försökte vara lite ironisk på den redan små ironiska kommentaren från nem. men det blev lite mycket kanske. Men jag tror ju knappast att Al-Qaida är ute efter att ta norsk olja utan mer ute för att sänka en platform och förorena vårt fina farvatten. eller Norges farvatten i a f.
Eller så är allt bara bull,vilket jag tror att det är.
We dance to all the wrong songs
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

portugrisen wrote:
Kid Paul wrote:Försökte vara lite ironisk på den redan små ironiska kommentaren från nem. men det blev lite mycket kanske. Men jag tror ju knappast att Al-Qaida är ute efter att ta norsk olja utan mer ute för att sänka en platform och förorena vårt fina farvatten. eller Norges farvatten i a f.
Eller så är allt bara bull,vilket jag tror att det är.
håller med.. förövrigt aeger hellsing ,eller hur grisen? ;D
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

lillis wrote:håller med.. förövrigt aeger hellsing ,eller hur grisen? ;D

Om du syftar på min avatar så visst det gör de säkert,har aldrig sett det förut snodde bilden från ett annat forum frör jag tyckte att den var snygg :P
We dance to all the wrong songs
Post Reply