diablo II

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
big A
Posts: 53
Joined: 2002-03-08 15:20:29

diablo II

Post by big A »

är det non som vet nåt om det blir fler upföljare till d2 eller
big A (=O)
Axeflower
Posts: 947
Joined: 2002-03-07 23:06:58
Location: Kalmar
Contact:

Post by Axeflower »

LoD finns ju alltid.
Men ett Diablo III kommer nog det med om några år. Blizzard brukar ju inte vara så snabba så det lär nog dröja ett tag. Men så länge som de ser pengar i det så kommer de nog att fortsätta.
Guest

Post by Guest »

kommer det att heta diablo III, det tror då inte jag. de kommer säkert på något tuffare namn, eller möjligen.. "Diablo III Baal Return" :-)))
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Kanske... Diablo III - Judas Priest :P
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
Phace
Posts: 274
Joined: 2002-03-08 14:01:54
Location: Trollhättan
Contact:

Ett tag till...

Post by Phace »

Dom håller ju på med 2 spel just nu... WarCraft 3 tar ju mkt av deras tid just nu.
Dom har ju många olika teams som gör olika spel och så, då borde man ju tro att dom skulle kunna släppa spel lite oftare... men det är ju så att dom vill mjölka lite på pengar först innan dom släpper nya spel. Man kan ju tänka sig att det kan ta några år innan D3 kommer, ifall det ens gör det...
Många väntar ju ännu på att dom skall börja med SC2 och jag är en av dom :)
P4 processor 530 with HT technology (3.00GHz, 800 FSB, 1MB cashe) | 2048 PC-4200 Dual Channel DDR2 533MHz | 128MB PCI Express ATI Radeon X800 SE | Dell 17" M783 | 74GB SATA (10,000 RPM) HD

Phace the Ace
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Re: diablo II

Post by Niklas Berggren »

Personligen tycker jag att ett Diablo III skulle pajja allt helt.
Diablo II pajjade ALLT som gjorde Diablo I så underbart, nu handlar allt om lvl 53456456, 5645646 i alla stats och 112324-945123115 damage...

OM ett Diablo III ska komma vill jag se en del förändringar, det ska KRÄVAS coop, mycket mer chars, typ som i baldurs gate (underbart spel) där det finns jädra många mer chars, alla är beroende av varandra... möjligvis med undantag för en mage/sorcerer med 3 st lvl 9 spell-slots...

Demonerna ska vara DEMONER, inte några halvfjantiga fallens, max char-lvl runt 20-30 för att förhindra att chars blir skumt övermäktiga. mindre onödigt kraftiga vapen och utrustning.

Sen.. vad tusan ska Diablo III handla om? själstenarna är förstörda... ska andariel, belial och kompani fördriva de 3 bröderna IGEN? blir tjatigt... eller ska hjältarna dra åt helvete (lite skum formulering) för att ta sig an de djävlara (skum formulering igen ;)) på hemmaplan och göra världen till ett paradis?
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
Post Reply