9

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
narius
Posts: 1475
Joined: 2002-03-08 14:47:53
Location: Katrineholm
Contact:

9

Post by narius »

Då var det dags.
Början på mitt sista grundskole år.

Det våre kul att höra lite om vafd ni som går i 9:an kommer att söka till
Jag kommer att söka till ib.

/Narius
En normal person har ett liv.
En nörd har ett i varje dator.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Det känndes som att jag gick i 9an i 3år.Så seg är 9an.
We dance to all the wrong songs
User avatar
Phace
Posts: 274
Joined: 2002-03-08 14:01:54
Location: Trollhättan
Contact:

Post by Phace »

Du kanske gick om 3 år? :D
P4 processor 530 with HT technology (3.00GHz, 800 FSB, 1MB cashe) | 2048 PC-4200 Dual Channel DDR2 533MHz | 128MB PCI Express ATI Radeon X800 SE | Dell 17" M783 | 74GB SATA (10,000 RPM) HD

Phace the Ace
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Phace wrote:Du kanske gick om 3 år? :D
Du läste uppenbarligen inte vad jag skrev.
We dance to all the wrong songs
User avatar
Pjuklarv
Posts: 358
Joined: 2003-06-14 20:39:58
Contact:

Post by Pjuklarv »

Usch. Nu känner man sig ju riktigt gammal. Det var ju 14 år sedan jag började 9:an.
Jag har ju tagit studenten, gjort lumpen och hunnit jobba 8 år under dessa 14 år.
Se hemsida för att se min dator. Orkar inte skriva allt här.
busus
Posts: 99
Joined: 2003-05-05 21:45:18
Location: lerum (världsmetropolen)

Re: 9

Post by busus »

jag börjar nian
känns inte ett dugg kul.

jag vill gå musik.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Då får du plugga för att komma dit ! ;)
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Nitro
Posts: 1899
Joined: 2002-04-06 11:20:19
Location: Säffle

Post by Nitro »

börjar 8:an usch fy =P
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Jag gillade Nian.

Man gjorde inget vettigt, allt flöt på, man aegde lite rundor, alla ville va som en.

Eftersom det bara går 200 elever på min nuvarande skola så är det svårt att få 500 elever att se upp till en.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
xianze
Posts: 1350
Joined: 2002-03-08 15:02:08
Location: Göteborg
Contact:

nian....

Post by xianze »

gick ut nian i våras.. riktigt mysigt faktiskt.. nej men nian är faktiskt bra för man är störst på skolan och äger alla.. man vet sin plats och känner dom flesta, och kan h4xx4 lite för sig själv i korridorerna och sprigna omkring och totalt dampa sönder ... (gjorde jag iallafall) typ springer omkring och frågar alla lärare varför dom itne skafffar lunarstorm och annat..

dock är vårterminen i nian ett jävla pain in the ass.. typ 3 prov i veckan under 2 månaders tid eller något.. så hade vi det ialalfall.. inte direkt roligt.. jaja lycka till allesammans.. själv skall jag börja på portalen ettan nu på onsdag.. skall bli riktigt sköjj faktiskt.. hare
Workstation: Intel C2D 3ghz, 4gb ram, 20" pivot, 80gb ssd + 2x320gb raid1. Win 7
AtomRoger: Intel Atom 1,66ghz, 2gb ram, 250gb raid1, 2tb lagring, debian.
Laptop: Macbook sötnos (Felicia) 2,4 ghz C2D
User avatar
Hyde
Posts: 428
Joined: 2002-09-16 8:28:48
Location: Kungälv
Contact:

Post by Hyde »

Nian var för mig glidaråret då jag höjde mina betyg med det dubbla..
Samtidigt som jag glassade rejält..
A life in pain is a life in vain
qlex0r
Posts: 124
Joined: 2002-06-25 0:17:36
Location: Stockholm
Contact:

Post by qlex0r »

hm, jag ska börja nian nu på torsdag, och nu ser jag att det finns positivia och negativa grejer med nian, men jag tycker att det är mest negativt. :/ Skolan suger helt enkelt, och sen vart jag ska gå för på linje vet jag inte än, kanske cyber? :>
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Pjuklarv wrote:Usch. Nu känner man sig ju riktigt gammal. Det var ju 14 år sedan jag började 9:an.
Jag har ju tagit studenten, gjort lumpen och hunnit jobba 8 år under dessa 14 år.
Ungefär samma, På 14 år har jag jobbat i 10 år. Är inne på tredje arbetsgivvaren, och fjärde bilen. Mitt körkort är av den gamla stora modellen... ojojoj
User avatar
Subsonic
Posts: 221
Joined: 2002-12-26 23:41:40
Contact:

Post by Subsonic »

kommer ihåg högstadiet 7,8 och 9an usch.
Det är riktigt bekvämt i gymnasiet när man kan hoppa av när
man vill ;D
Och så är det skojigare att gå i samma klass med personer
som har liknande intresse.
Sum egomet mihi nil volentibus arduum
User avatar
Pjuklarv
Posts: 358
Joined: 2003-06-14 20:39:58
Contact:

Post by Pjuklarv »

MadModder wrote:
Pjuklarv wrote:Usch. Nu känner man sig ju riktigt gammal. Det var ju 14 år sedan jag började 9:an.
Jag har ju tagit studenten, gjort lumpen och hunnit jobba 8 år under dessa 14 år.
Ungefär samma, På 14 år har jag jobbat i 10 år. Är inne på tredje arbetsgivvaren, och fjärde bilen. Mitt körkort är av den gamla stora modellen... ojojoj
Jo, det stora körkortet har man ju haft. Förnyade mitt körkort i Februari i år och fick det lilla.
Se hemsida för att se min dator. Orkar inte skriva allt här.
Koukou
Posts: 253
Joined: 2003-03-07 13:01:44

Post by Koukou »

Mjo, börjar 9an på Måndag, inte så kul egentligen. Ska söka till Natur.
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Natur... hehe vi hade krig med naturarna ;D Det var väl mest psykologisk krigsföring då, men ändå :) Iofs skrek man smädelser åt alla andra som inte var tekniker ::)

Ett gäng samhällare rev upp plattorna framför ingången till skolan på så vis att de bildade bokstäver. SH-92, tror jag det stod. rektorn var inte glad.. Sen fixade teknikerna ihop ett stort ihopsvetsat svart T i tjocka fyrkantrör och grävde upp ett stort hål inne på gården och satte T:et där och armerade med massa armeringsjärn å hällde i ett lass betong runtom, och i fyrkantrören. Det satt fint i marken. Jagtror det var naturarna som slet i flera timmar under följande natt för att få den det. Det såg ut som ett slagfält... ;D Roliga tider :) Och så hade vi förstås vattenballongkrig inomhus. det var blött överallt.
User avatar
phubuh
Posts: 198
Joined: 2002-10-02 19:04:05

Re: nian....

Post by phubuh »

Xianze wrote:gick ut nian i våras.. riktigt mysigt faktiskt.. nej men nian är faktiskt bra för man är störst på skolan och äger alla.. man vet sin plats och känner dom flesta, och kan h4xx4 lite för sig själv i korridorerna och sprigna omkring och totalt dampa sönder ... (gjorde jag iallafall) typ springer omkring och frågar alla lärare varför dom itne skafffar lunarstorm och annat..

dock är vårterminen i nian ett jävla pain in the ass.. typ 3 prov i veckan under 2 månaders tid eller något.. så hade vi det ialalfall.. inte direkt roligt.. jaja lycka till allesammans.. själv skall jag börja på portalen ettan nu på onsdag.. skall bli riktigt sköjj faktiskt.. hare
du är den där snubben som jag hatar
User avatar
EagleSpirit
Posts: 461
Joined: 2002-03-08 22:47:04
Location: Göteborg
Contact:

Post by EagleSpirit »

hoho, vad små ni är. Min brorsa ska ju börja nian. Jag går själv i 2an på ABB :P

Vi hade faktiskt ganska tråkigt i nian. Ingen som var påhittig och jag var tvungen att plugga ganska rejält för att få bra betyg. Men nu i gymnasiet kommer det bli mycket roligare.
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

ska börja nian på måndag. vet dock inte vad jag ska göra sedan. alltså vilket gymnasium osv. ska man tänka på det nu eller sedan?
wham bam thank-you ye -ma'am
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Re: nian....

Post by lillis »

phubuh wrote:
Xianze wrote:gick ut nian i våras.. riktigt mysigt faktiskt.. nej men nian är faktiskt bra för man är störst på skolan och äger alla.. man vet sin plats och känner dom flesta, och kan h4xx4 lite för sig själv i korridorerna och sprigna omkring och totalt dampa sönder ... (gjorde jag iallafall) typ springer omkring och frågar alla lärare varför dom itne skafffar lunarstorm och annat..

dock är vårterminen i nian ett jävla pain in the ass.. typ 3 prov i veckan under 2 månaders tid eller något.. så hade vi det ialalfall.. inte direkt roligt.. jaja lycka till allesammans.. själv skall jag börja på portalen ettan nu på onsdag.. skall bli riktigt sköjj faktiskt.. hare
du är den där snubben som jag hatar
kom du på det nu?
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

Jag gillade inte högstadiet särskilt mycket men när vi slutade 9:an förstog jag hur mycket vissa personer betydde för mig. Det är dom jag saknar nu och man glider lätt ifrån varandra när man hamnar på olika skolor. Den lätt roligaste perioden i mitt liv var år 4-6 på mellanstadiet, idag lever man bara, utan att ha särskilt roligt.. med vissa undantag då. Men det var bättre förr, så är det. Fan vad jag saknar mina gamla kompisar ;(

Lycka till med sista året på grundskolan narius.
User avatar
Gnadde
Posts: 143
Joined: 2002-07-08 21:08:50
Location: Angered

Post by Gnadde »

lyckegard wrote:ska börja nian på måndag. vet dock inte vad jag ska göra sedan. alltså vilket gymnasium osv. ska man tänka på det nu eller sedan?
Börja tänka på det i tid! Jag tyckte iallafall det var apsvårt att välja!
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Gnadde wrote:
lyckegard wrote:ska börja nian på måndag. vet dock inte vad jag ska göra sedan. alltså vilket gymnasium osv. ska man tänka på det nu eller sedan?
Börja tänka på det i tid! Jag tyckte iallafall det var apsvårt att välja!
Det där är konstigt.. Jag kände inget sånt kval.. Jag tog det som kändes bra, sen blev det inte så, bara att ta nått annat. Jag känner att allting löser sig med tiden ändå. Vad alla ska vela ! :P
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

9:an och 3:an var ju lätt roligast :)
iDon't care about your problems.
Post Reply