Vågar jag skriva det här?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Vågar jag skriva det här?

Post by fisk »

Jag vet inte om det är tillåtet, men jag fick en kamera här då jag fyllde år så jag började fotografera lite, här är våra katter förevigade:

http://stygga.st/~fisk/fisk/album02
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

omfg! catpr0n!
iDon't care about your problems.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Detta påminner mig bara om våran katt som jag antar har sprungit bort när den vart borta i över en vecka. :(
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
project
Posts: 276
Joined: 2003-03-31 11:03:00
Location: Göteborg

Post by project »

Varför har du koppel på missarna?
öh! tjena :P
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

project wrote:Varför har du koppel på missarna?
lither wrote:Detta påminner mig bara om våran katt som jag antar har sprungit bort när den vart borta i över en vecka. :(
1+1 project? ;)
iDon't care about your problems.
User avatar
project
Posts: 276
Joined: 2003-03-31 11:03:00
Location: Göteborg

Post by project »

Gnuet wrote:
project wrote:Varför har du koppel på missarna?
lither wrote:Detta påminner mig bara om våran katt som jag antar har sprungit bort när den vart borta i över en vecka. :(
1+1 project? ;)
Det är ju inte samma person som har skrivit ju, varför skulle hans katter också springa bort? eller är jag helt borta nu? ::)
öh! tjena :P
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Re: Vågar jag skriva det här?

Post by linc »

fisk wrote:Jag vet inte om det är tillåtet
För att göra det klart och tydligt så är det helt okej att göra som du har gjort, dvs länka till en egen hemsida och liknande.

Det som får oss att blir putta är när en helt nyregistrerad medlem går in och som första inlägg gör reklam för en sida, eller när någon (nyregistrerad eller ej) gör reklam för en sida som gör att han får pengar/status/poäng/whatever så fort någon klickar på länken.
hej.
User avatar
Mind
Posts: 1032
Joined: 2002-12-26 22:22:04
Contact:

Post by Mind »

jag skulle aldrig Aldrig gå ut med en katt i koppel.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Spännande.

Anledningen till att katterna är kopplade är dels p.g.a. att de är mer innekatter än utekatter, men tycker om att gå ut och gå ibland. Sedan vill vi inte ha dem frigående då det redan försvunnit två katter i området, samt att folk gnäller på att de gör sina behov i sandlådor etc. ; att det sedan finns människor som kastar sten på djuren gör ju inte direkt saken roligare :-/

Båda två är jourhemskatter som vi tagit hand om, annars hade de blivit avlivade, och det verkade onödigt tyckte vi. De skänker så mycket glädje till kostnaden av bus och trasiga tapeter :)
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

"The page cannot be displayed" :/ Bara för mig?
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

nope, mig med, men den sidan fungerade för mig förut
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

fisk wrote: De skänker så mycket glädje till kostnaden av bus och trasiga tapeter :)
tro mig jag vet våran katt kostade 5 kr att köpa
men 3000:- kostade det för tapetsering av gammla lägenheten när vi flyttade :-/

men jag håller med att De skänker mycket glädje
och är roliga att bråka med :D

det enda som är lite jobbigt med våran katt är om jag får för mig att tvätta henne då blöder jag på minst 20 ställen innan jag är klar ;D
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
User avatar
t3o
Posts: 1195
Joined: 2002-03-09 15:33:23
Location: Egby boysens och möckleby meckarnas öland
Contact:

Post by t3o »

Min katt kostade elleri nte många ören. Han heter neeelix kastreringen kostade fan en tusenlapp typ :D
Vill du köra starcraft mot mej? På battle.net heter jag Swoomp och är oftast inne i swe-1, swe-2, tw, eller xtc
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

t3o wrote:Min katt kostade elleri nte många ören. Han heter neeelix kastreringen kostade fan en tusenlapp typ :D
våran heter lilith och är inte kastrerad hon få p-piller i stället 89kr per år
rätt billigt ändå :D
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Servern har varit lite krånglig,
den är nog uppe om några timmar hoppas jag :)
Aotearoa - tino rangatiratanga
ratatoouie
Posts: 80
Joined: 2002-09-22 17:52:09
Location: SkåneLand

Post by ratatoouie »

lord_vasagos wrote:
t3o wrote:Min katt kostade elleri nte många ören. Han heter neeelix kastreringen kostade fan en tusenlapp typ :D
våran heter lilith och är inte kastrerad hon få p-piller i stället 89kr per år
rätt billigt ändå :D
kan vara rätt bra att välja sterilisering före p-piller då p-piller höjer risken förlivmoderscancer drastiskt (upp till 50% har jag hört)
FAFAFAFAFAFAFAFA FAFAFA FAFAFA FAFAFAFAFA!!! (Brainpool - "in a box")
User avatar
project
Posts: 276
Joined: 2003-03-31 11:03:00
Location: Göteborg

Post by project »

Våran katt kostade inte heller något, vi fick den =) Den heter Mia

Kolla, hur go som helst: http://www.absession.org/project/mia1.jpg


Sen så för övrigt tycker jag det är djurplågeri att ha katter i koppel, dom ska vara ute i det fria :D
öh! tjena :P
qlex0r
Posts: 124
Joined: 2002-06-25 0:17:36
Location: Stockholm
Contact:

Post by qlex0r »

Mind wrote:jag skulle aldrig Aldrig gå ut med en katt i koppel.
mina katter vill inte alls gå ut :S

Jag har fått katterna gratis eller så har morsan betalat en slant. Men vi har sålt katter för typ 500-700 kronor eller något om jag inte minns fel (fin rasiga katter då typ :E).

Bilder på min katt morgan, finns här
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

project wrote:Våran katt kostade inte heller något, vi fick den =) Den heter Mia

Kolla, hur go som helst: http://www.absession.org/project/mia1.jpg


Sen så för övrigt tycker jag det är djurplågeri att ha katter i koppel, dom ska vara ute i det fria :D
Jag håller med dig, men med tanke på de omständigheter som råder så är situationen en fråga om balans, vill man att djuret skall ha det "naturligt" så har man redan misslyckats med en stor vältraffikerad väg runt hörnet, bostadsområde där många hatar katter, såg senast tre ungar stå och kasta sten på en katt för att deras föräldrar sagt åt dem att göra det. Tydligen sprider katterna sjukdomar för barnen som leker i sandlådorna etc.

Men visst håller jag med dig om att det är ett moraliskt dilemma, hundar, katter, alla djur borde i en utopisk synvinkel få leva fria och så vidare. Samma sak med kor och höns etc. ; tycker du inte det är omänskligt att hönorna och korna hålls i fångenskap?, Det kött du äter är dessa djur som före de dödats hållits fångna.

Men du kanske inte tänkte så långt?
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
redhat
Hedersbit
Posts: 2272
Joined: 2002-02-18 17:47:11
Location: Luleå, Sunderbyn
Contact:

Post by redhat »

Vår katt springer då ute hur mycket han vill. Däremot är han så kelsjuk att han ofta är inne och gosar. Han älskar att busa ute på gräsmattan (jagar luftbollarna jag vevar ivägen med golfklubban), klättrar i träd och har det bra. Iofs bor jag i norrland, så det finns väl gott om plats för kreatur. ;)
"You were right about the stars.
Each one is a setting sun." -Wilco, Jesus, etc.
User avatar
trollfis
Posts: 43
Joined: 2003-04-23 18:34:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by trollfis »

project wrote:Våran katt kostade inte heller något, vi fick den =) Den heter Mia

Kolla, hur go som helst: http://www.absession.org/project/mia1.jpg
haha din katt är så tjock va :D
User avatar
project
Posts: 276
Joined: 2003-03-31 11:03:00
Location: Göteborg

Post by project »

fisk wrote:
project wrote:Våran katt kostade inte heller något, vi fick den =) Den heter Mia

Kolla, hur go som helst: http://www.absession.org/project/mia1.jpg


Sen så för övrigt tycker jag det är djurplågeri att ha katter i koppel, dom ska vara ute i det fria :D
Jag håller med dig, men med tanke på de omständigheter som råder så är situationen en fråga om balans, vill man att djuret skall ha det "naturligt" så har man redan misslyckats med en stor vältraffikerad väg runt hörnet, bostadsområde där många hatar katter, såg senast tre ungar stå och kasta sten på en katt för att deras föräldrar sagt åt dem att göra det. Tydligen sprider katterna sjukdomar för barnen som leker i sandlådorna etc.

Men visst håller jag med dig om att det är ett moraliskt dilemma, hundar, katter, alla djur borde i en utopisk synvinkel få leva fria och så vidare. Samma sak med kor och höns etc. ; tycker du inte det är omänskligt att hönorna och korna hålls i fångenskap?, Det kött du äter är dessa djur som före de dödats hållits fångna.

Men du kanske inte tänkte så långt?
Barnen blir sjuka för att katterna skiter i sandlåderna och sen så är barnen där med sina fingrar och så stoppar de dom i munnen sen.
Jo det är klart att djuren ska vara fria, MEN djur som föds upp för att sedan blir föda? Det är väl inte fel, jag menar det finns ju olika sorters kor, kött och mjölk kor. Mjölk korna går och betar och har det skönt, och det gör ju också kött korna fram tills dom ska slaktas, jag menar dom föds ju upp för att vi ska få mat.

Men jag håller med dig om bostadsområdet o.s.v, barnen kanske kastade sten på katterna för att de hade skitit i deras trädgård och så vidare? Vi har katter som uppvaktar våran katt och dom har varit inne i vårat hus och pissat och skitit, det är ju alltid så trevligt, det är klart att man blir sur, men man ska ju inte skada djuret för det.
öh! tjena :P
User avatar
project
Posts: 276
Joined: 2003-03-31 11:03:00
Location: Göteborg

Post by project »

trollfis wrote:
project wrote:Våran katt kostade inte heller något, vi fick den =) Den heter Mia

Kolla, hur go som helst: http://www.absession.org/project/mia1.jpg
haha din katt är så tjock va :D
hehe jo, den är ju det, skön och söt som socker med :D
öh! tjena :P
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Övergödning av katter tycker då jag är djurplågeri, stackars den kattens rygg och benstomme.

Vad gäller "matdjur" och "husdjur" tycker jag du har en tämligen ignorant syn, så du menar att husdjuren får mer värde för att de är husdjur? Vad gäller olika sorters kor så verkar du förglömma att de fortfarande är djur, "kött och mjölkkor" är begrepp som vi människor hittat på ... de är fortfarande individuella varelser med känslor, tankar, rädsla och glädje. En ko kan bli deprimrad på samma sätt som en katt, eller en människa för den delen.

Men man skall inte underskatta förnekans makt, det som folk innerst inne får dåligt samvete av hycklar de med, eller kommer med tomma argument för att ändra på.

Övertygar man sig själv om att djur inte har några känslor och sedan kan sova bättre för det så har man lyckats lika bra som en person som övertygar sig själv om att "Gud räddar mig från min fattigdom" (eller vad nu som är relevant) ... förnekan, och förskjutande av 'problemet' är vad det är. Vad gäller ansvar så flyr de flesta som djur undan skogsbrand.

Ja, jag har mina katter i koppel, ja de äter krossade inälvor från diverse djur, ja, jag dricker mjölk och äter ägg från djur i fångenskap. Det må vara bittert; sådan är verkligheten just nu. Situationen förändras inte bara för att jag säger att "det är mjölkkor" , eller "det är köttkor". Det är vanliga hederliga kossor som vi människor bestämt oss för att vi skall använda för vårat personliga syfte.

Det gäller katter och hundar också för den delen, eller hästar, etc. ; visst finns det en del rent symbiosartade förhållanden mellan djur och människa, även om det till stor procent handlar om att vi människor (du och jag) använder dessa varelser för vårt eget gagn och välbefinnande.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

itsKotten wrote:
lord_vasagos wrote:
t3o wrote:Min katt kostade elleri nte många ören. Han heter neeelix kastreringen kostade fan en tusenlapp typ :D
våran heter lilith och är inte kastrerad hon få p-piller i stället 89kr per år
rätt billigt ändå :D
kan vara rätt bra att välja sterilisering före p-piller då p-piller höjer risken förlivmoderscancer drastiskt (upp till 50% har jag hört)
Tror även p-piller höjer risken för cancer i spenorna. En polares katt fick cancer i spenorna, troligtvis av p-piller. De slutade med det och katten mår och ser mycket bättre ut nu, bättre päls osv.
我思う、ゆえに我あり
Post Reply