flimmrar så mkt i cs?!

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
Boris
Posts: 689
Joined: 2002-03-08 9:02:30
Location: Stockholm
Contact:

flimmrar så mkt i cs?!

Post by Boris »

har fått problem och vet inte hur jag ska löäsa problemet.
när jag spelar cs så flimmrar det så mkt, det laggar o flimmrar så man kan inte spela, allting känns som slowmotion. Detta är när jag spelar i openGL fans när jag spelar m software då är det inga problem förutom att grafiken e helt död. har disablat waiting for vertical sync men det fuckar inte ändå.

kan det vara grafikkortet som har rykt? eller så bör jag ladda ned nya drivisar eller openGl version? Kanske är det cs som krånglar?

PLZ neeD nelp Quickley!
Stay OpenMinded: OMP design studio
Boris
Posts: 689
Joined: 2002-03-08 9:02:30
Location: Stockholm
Contact:

Post by Boris »

men när jag väljer trubelshooting på openGL inställningarna så fungerar det utan problem även på openGL.
Kan spela såhär men är ändå nyfiken på vad det kan vara som har orsakat detta problem och hur jag ska lösa problemet?
Stay OpenMinded: OMP design studio
User avatar
WorteX
Posts: 281
Joined: 2002-03-07 23:01:09
Location: Lund

Post by WorteX »

Jag har nog precis samma skit ...
Allt kommer ca 3 sek efter jag trycker på nått, o min åing ligger ändå runt 100 ... O det flimrar konstigt, men det är någon Hz skit som inte hänger med tror jag ... Har inte den blekaste varför det gör så, men jag skulle gärna vilja spela CS lite mer ...
daRipper
Posts: 11
Joined: 2002-03-10 19:17:22

Post by daRipper »

Flaskhals i systemet eller så kanske du behöver en refreshrate fix
Radeon 8500 "Built by ATI"
User avatar
WorteX
Posts: 281
Joined: 2002-03-07 23:01:09
Location: Lund

Post by WorteX »

flaskhals i systemet .. Vilket system? CS eller datorn? :D .. Och det är ju självklart att det inte är en flaskhals i datasystemet, då jag har spelat innan och det skulle vara likadant på andra spel .. Så jag antar att du menar CS systemet (system i CS?!) ... Men hur fixar man det isf?
Mackan
Posts: 445
Joined: 2002-03-07 23:34:16
Contact:

Post by Mackan »

Några tips: installera om drivrutiner till grafik, sätt standardinställningar på open GL, installera om ev spelet som bråkar, även ljud drivisar och
direkt-x 8.1...
User avatar
WorteX
Posts: 281
Joined: 2002-03-07 23:01:09
Location: Lund

Post by WorteX »

Har gjort allt utom nya drivisar till g-kortet ... men det borde väl inte vara det eftersom det har funkat innan med samma drivisar och det funkar hur fint som hellst i andra spel ... ??
Mackan
Posts: 445
Joined: 2002-03-07 23:34:16
Contact:

Post by Mackan »

Ok, det kan vara nåt fel på internet inställningar, för jag antar att du spelar på nätet. Prova och installera realbot och kör med botar, se
om det hackar då oxå...
User avatar
Ibis
Posts: 814
Joined: 2002-03-08 15:07:11
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ibis »

skulle vara kul att få veta vilket kort du har...
annars kan det vara att HL har två olika maxfps, en fps_max och en fps_modem, se till så att båda är högre än 60.
Big_Bird wrote:Ibis, om jag inte vore så jävla hetrosexuell skulle jag kyssa dig dirket på munnen. Men det säger jag bara för att det är nyårsafton och jag är full som ett dretsvin.
tobad
Posts: 161
Joined: 2002-03-08 15:34:55
Location: Göteborg
Contact:

Post by tobad »

kolla vilka hz ni kör bildskärmen i, det gör mkt! jag lovar
"Om man blir som man umgås måste ju jag vara underbar!"
Post Reply