64 bits

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
Post Reply
User avatar
CrYpTeP
Posts: 240
Joined: 2002-04-11 15:39:09
Location: Bjärnum
Contact:

64 bits

Post by CrYpTeP »

Det är ju bättre än sweclokers och jag gillar att man kan se om man är online på icq det är skit bra men jag gillar inte att ni har någonting där man kan skriva om hacking eller andra säkerhets frågor.
Om ni vill så kan ni ju lägga upp det så man kan fråga lite om hacking.

Tack på förhand CrYpTeP
**AMD64 3200+ @ 2.5 ghz ** Noname Minne 512MB** ASUS KV8 Deluxe ** Leadtech 6800LE ** THERMALTAKE ARMOR ** PS2 ** Jens Of Sweden MP110 ** Z1010 **
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Re: 64 bits

Post by Grim »

CrYpTeP wrote:Det är ju bättre än sweclokers och jag gillar att man kan se om man är online på icq det är skit bra men jag gillar inte att ni har någonting där man kan skriva om hacking eller andra säkerhets frågor.
Om ni vill så kan ni ju lägga upp det så man kan fråga lite om hacking.

Tack på förhand CrYpTeP
haha den dagen 64bits lägger upp nåt om hacking kan...ööh...grisar flyga...eller nåt

olagligheter diskuteras inte på den här sajten...
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Heh, jag tror Grim förklarade det om hackning rätt bra ;)

Men säkerhetsfrågot och liknande passar alldeles utmärkt i unixforumet tycker jag personligen.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
bman
Posts: 582
Joined: 2002-04-03 15:42:31

Re: 64 bits

Post by bman »

CrYpTeP wrote:Det är ju bättre än sweclokers och jag gillar att man kan se om man är online på icq det är skit bra men jag gillar inte att ni har någonting där man kan skriva om hacking eller andra säkerhets frågor.
Om ni vill så kan ni ju lägga upp det så man kan fråga lite om hacking.

Tack på förhand CrYpTeP
David normala folk håller inte på med hacking...
CH
Hedersbit
Posts: 1189
Joined: 2002-02-17 11:01:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by CH »

Jag tycker iofs att vi skulle kunna ha ett forum om datorsäkerhet, men frågan "Hur hackar jag??? Kan nån hjälpa mig!" hittar du aldrig någon vettig människa som svarar på.
/CH
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Post by Grim »

CH wrote:Jag tycker iofs att vi skulle kunna ha ett forum om datorsäkerhet, men frågan "Hur hackar jag??? Kan nån hjälpa mig!" hittar du aldrig någon vettig människa som svarar på.
tycker också att det skulle vara bra med ett forum om datorsäkerhet...
but again, nån skulle ju kunna ställa en fråga t.ex om vilka brister det och det har och sånt i försök att fråga lite diskret...
Parmardil
Posts: 786
Joined: 2002-03-08 9:12:23
Location: Landskrona, ursprungligen Borås
Contact:

Post by Parmardil »

Skulle man inte kunna ha en rent hypotetisk tråd om hacking och liknande? ;)
"Some days you just can't get rid of a bomb." -Batman
User avatar
narius
Posts: 1475
Joined: 2002-03-08 14:47:53
Location: Katrineholm
Contact:

Post by narius »

vi har ju redan ett forum om det unix/netverk/oprgramerng det är ju bara att lägga till säkerhet där
En normal person har ett liv.
En nörd har ett i varje dator.
User avatar
CrYpTeP
Posts: 240
Joined: 2002-04-11 15:39:09
Location: Bjärnum
Contact:

Post by CrYpTeP »

Okey ´jag skulle bara fråga
**AMD64 3200+ @ 2.5 ghz ** Noname Minne 512MB** ASUS KV8 Deluxe ** Leadtech 6800LE ** THERMALTAKE ARMOR ** PS2 ** Jens Of Sweden MP110 ** Z1010 **
zaver
Posts: 614
Joined: 2002-03-18 21:23:00
Location: Stockholm
Contact:

Post by zaver »

Inte fler forum!!! Många är redan folktomma dessutom blir det jobbigare att kolla alla då. Skulle heldre se att en del slogs ihop.
| Pentium IV 2.2GHz | 512MB RDRAM | Geforce3 TI-500 | 120GB 7200RPM | 21" & Platt 17" | DVD-RW Brännare |
| Fjärrkontroll | Dubbla 50W Subbar & 6 satelliter | Force Feedback Joystick & två Rattar | 100Mbit uppkoppling |
User avatar
IcePic
Hedersbit
Posts: 6061
Joined: 2002-03-08 16:09:38

Post by IcePic »

Parmardil wrote:Skulle man inte kunna ha en rent hypotetisk tråd om hacking och liknande? ;)
Jag ser inga som helst problem med att ha seriösa diskussioner om säkerhet och/eller
hacking.
Det betyder inte att man explicit diskuterar vilken byte i loadern som ska ändras på
Graph-O-Matic 4000 för att den inte ska expirera efter 30 dagar, men att man kan diskutera
hur skydd fungerar och bör fungera osv utan att det ens är i närheten av olagligheter.

Precis på samma sätt som Motorjournalen (eller vad bilprogrammen heter) ska kunna ta upp
problem runt sunkiga dörrlås i bilar utan att för den skull vara "uppmuntran till brott".
Oh give me a clone, my very own clone,
with the Y chromosome changed to X!
And since she's my own, of my own flesh and bone,
she'll be thinking of nothing but sex!
Post Reply