Söker duktig programmerare för windows-applikation.

Avdelningen för programmering, nätverk samt alternativa OS.
Post Reply
AndreasC
Posts: 495
Joined: 2002-03-09 0:00:00
Location: Norrköping

Söker duktig programmerare för windows-applikation.

Post by AndreasC »

Är ute efter en duktig programmerare som kan specialdesigna en windowsapplikation mot en summa enligt överenskommelse. Vilket språk applikationen skrivs i är mindre viktigt men det ska fungera i XP och vara stabilt och minnessnålt, samtidigt funktionellt.

Jag är ute efter en programmeringsmiljö att placera på skrivbordet. Det ska vara liknande Notepad.

1. programmet ska ha en design som inte följer windows övriga utseende. Ska också ha en bestämd placering på skrivbordet, samt en bestämd storlek. Ska ligga fixerad på skrivbordet i ett visst läge där man kan använda det direkt utan att behöva dra runt det eller liknande, sedan ska man med ett musklick kunna växla mellan detta läget samt ytterligare ett läge där applikationen intar en annan förutbestämd placering samt storlek. Två olika lägen alltså. Hade tänkt mig att det skulle ligga som en box eller ruta på skrivbordet så det inte ser ut som en applikation som ligger över utan mer smälter in och blir en del av bakgrundsbilden.

2. Programmet ska påminna om Notepad på det viset att man kan skriva in den text man önskar, kanske en närvaro av en teckentabell med olika teckenuppsättningar kunde vara något också som man snabbt kunde nå med ett musklick eller val i meny, samt att man ska kunna spara i valfritt format, typ txt samt övriga filformat. Programmet ska användas främst till diverse programmering eller kodning där filen sparas ner direkt till ett visst format typ htm, webprogrammering främst. Programmet behöver därför ha stöd och liknande för olika kodningar, filformat, teckenuppsättningar och allt som har med sånt att göra, har ingen direkt koll på hur det fungerar.