Era teorier rörande 'The ladder theory'

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Era teorier rörande 'The ladder theory'

Post by fisk »

http://www.laddertheory.com/


Innan ni gör några inlägg - läs igenom hela sidan (alltså underlänkarna också), vad anser ni om detta?
User avatar
mirza*
Posts: 1267
Joined: 2002-04-19 15:46:47

Post by mirza* »

Hamnar heterosexuella mäns manliga kompisar på superskalan tillsammans med tjejerna?

Det måste de ju göra, eftersom män annars hade haft en kompisskala som tjejer gott och väl hade kunnat klättra på..

Eftersom män vill knulla alla tjejer utan undantag, varför vill vi då inte knulla alla män också? Eller?

Vore intressant med lite tankar på det där.. Vad krävs för att en heterosexuell man ska bli bi eller homo? Männen sitter ju redan där på skalan och bara väntar på att upptäckas.. Några nya pie charts här då?


Du startade ju tråden, så vad tycker du själv?
IL1
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Re: Era teorier rörande 'The ladder theory'

Post by Dissident »

Jag gillar när folk tar något riktigt självklart, sätter ett namn på det och gör en hemsida om det. Har ni hört talas om the boiling water theory? Jag kommer att presentera den inom kort.
User avatar
real_Escobar
Posts: 594
Joined: 2002-08-15 4:46:15

Post by real_Escobar »

Ganska deprimerande teori, sett den förut men den fortfarande lika tragisk. Han verkar ha blivit nobbad hela livet, och tröstar sig själv genom att tänka ut denna teori. Den håller inte i verkliga livet.
User avatar
real_Escobar
Posts: 594
Joined: 2002-08-15 4:46:15

Re: Era teorier rörande 'The ladder theory'

Post by real_Escobar »

Dissident wrote:Har ni hört talas om the boiling water theory? Jag kommer att presentera den inom kort.
Den om att vatten aldrig kokar när man tittar på?
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Re: Era teorier rörande 'The ladder theory'

Post by Dissident »

real_Escobar wrote:
Dissident wrote:Har ni hört talas om the boiling water theory? Jag kommer att presentera den inom kort.
Den om att vatten aldrig kokar när man tittar på?
Du har inte alla hönsen i paketet.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Vet inte riktigt, det finns mycket som säger både för och mot, men om man rakar rent sidan från allt skitsnack och amerikanska fraser, kan man väl i princip förkorta det hela med följande:
män kan inte se kvinnor som vänner om de inte har mer attraktiva kvinnor på g
kvinnor delar in sina manliga bekantskaper i vänner och i objekt.

Jag blir förolämpad när jag läser detta, för jag vet att jag inte ser så på alla mina kvinnliga vänner, fastän flertalet är snygga och man skulle nog kunna få dom också (om man verkligen försökte). Dessutom tror jag inte att alla prioriterar tjejer så som han visar där...

Det var iaf en smått roande sida, som gav lite lustiga tankar :P
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Re: Era teorier rörande 'The ladder theory'

Post by nva »

Dissident wrote:
real_Escobar wrote:
Dissident wrote:Har ni hört talas om the boiling water theory? Jag kommer att presentera den inom kort.
Den om att vatten aldrig kokar när man tittar på?
Du har inte alla hönsen i paketet.
Du ska vara lite vänligare.
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
User avatar
Kame_boy
Posts: 591
Joined: 2002-03-08 8:23:28
Location: Chile!
Contact:

Post by Kame_boy »

tycker att det mesta i sidan stämmer ;)
fast jag tror på vänskap mellan män och kvinnor men det är bara i ytterst få fall och väldigt begränsat.

Då menar jag såklart en vänskap där ingen av dem tänker på den andre "på det sättet".

Jag kan iaf inte vara kompis med en tjej utan att gilla henne. Om jag inte gillar tjejen så kan jag umgås med henne men jag har svårt för att vara en riktig vän med henne.
Barton 2500+ @ 2,3 ghz/ 9800pro/ Maxtor 160gb/ Twinmos bh5 1gb /Abit NF7-S
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Det skulle ju onekligen försvåra min relation till mina vänners filickvänner. Nu gör det inte det och jag förkastar därmed återigen teorin, som vi förövrigt har haft på tapeten förr.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Big_Bird wrote:Det skulle ju onekligen försvåra min relation till mina vänners filickvänner. Nu gör det inte det och jag förkastar därmed återigen teorin, som vi förövrigt har haft på tapeten förr.
Vår tapet äro nedkladdad av saker som sagts här förut.

Min personliga åsikt rörande topiken är att vissa saker är såpass uppenbara att endast de riktigt välskolade i förnekan lyckas dölja sanningen för sig själva.
Aotearoa - tino rangatiratanga
Fredde
Posts: 185
Joined: 2002-03-09 13:52:47
Contact:

Post by Fredde »

Om man skulle skriva om teorin i mer vetenskapliga ordalag och blottlägga kärnpunkterna finns det bitar av sanning ur dels biologiska och dels statistiska synvinklar.

Men i stort är det ett typiskt fall av generalisering. Författaren har kartlagt sin egen erfarenhet och dragit slutsatser utifrån sin egen lilla värld. Detta räcker givetvis inte på långa vägar för att förankra en viss teori även om vissa påståenden kan verka riktiga.
Wazzup
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

om man bortser från sina subjektiva (och inlärda?) åsikter och tankar, så kan nog teorin stämma. Men han har glömt en viktig sak:
människans förmåga att skilja på tankar, känslor och handling. Jag kan tänka en sak, känna en annan medan jag gör en tredje...
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

För er som tar den sidan seriöst vill jag citera fotnoten på sidan: "LadderTheory.com is part of the Stupidness.com network."

Det säger det mesta om hur seriöst det är.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Post Reply