counter-strike 1,4 en flopp

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Hellsis
Posts: 327
Joined: 2002-03-07 22:35:37
Location: Arboga
Contact:

Post by Hellsis »

sedan 6.0 har cs bara blivit sämre och tråkigare men jag kör det ändå.
User avatar
SubMarine
Posts: 229
Joined: 2002-03-08 12:17:44
Location: Stockholm

Post by SubMarine »

User avatar
WorteX
Posts: 281
Joined: 2002-03-07 23:01:09
Location: Lund

Post by WorteX »

Hellsis wrote:sedan 6.0 har cs bara blivit sämre och tråkigare men jag kör det ändå.
lol, 6.0?!
tobad
Posts: 161
Joined: 2002-03-08 15:34:55
Location: Göteborg
Contact:

Post by tobad »

gå in på cs nations (www.counter-strike.net/hosted.html eller va fan det nu är) hemsida där finns programmet steam..... lätt som en plätt...
"Om man blir som man umgås måste ju jag vara underbar!"
User avatar
Crazy
Posts: 51
Joined: 2002-03-08 23:14:35
Location: Linköping
Contact:

Post by Crazy »

WorteX wrote:
Hellsis wrote:sedan 6.0 har cs bara blivit sämre och tråkigare men jag kör det ändå.
lol, 6.0?!
han menar förmodligen beta 6 :o
User avatar
R3c
Posts: 451
Joined: 2002-03-07 22:51:20
Location: Borås
Contact:

Post by R3c »

LAPPEN wrote:
R3c wrote:
MIFFOT wrote:
LAPPEN wrote:Och FAAN va bra CS 1.4 är!!! Passar mig precis som handsken....och när man är död så kan man antingen se alla spelare i 1:a person (Som om man själv skulle spela) eller se allt ovanför (man ser alla gubbar springa runt samt alla lik) DET ÄR RÅ KUNG Hoppningen var jag mest orolig över men den funkade fint den med....man kan hoppa som vanligt 2ggr den 3:e så avtar farten lite så man bör gå i en halv sekund och sen hoppa igen. Det är MYCKET bättre aim också. CS 1.4 är KUNG!!!! :D
Håller med LAPPEN Nya CS är det bästa som har hänt! Även om det finns några få nackdelar så vägs det upp med alla fördelar

jag tycker att nackdelarna väger tyngst att inte kunn hoppa ordentligt, UsH!
Du tycker att nackdelarna väger tyngst, du har nämt en. Dom andra då ?!? För det finns då mer än en fördel.....


ok nackdelen då........ 8)
User avatar
JKay
Posts: 180
Joined: 2002-03-08 6:23:58
Location: Bakom Kameran
Contact:

Post by JKay »

Tjofas Potifar wrote:Vad heter Valves sida måste få tag på 1.4 nuuuuuuuuuuuuu
http://www.valvesoftware.com/
User avatar
Ola
Posts: 610
Joined: 2002-03-08 11:57:57
Location: Stockholm - Älvsjö
Contact:

Post by Ola »

Crazy wrote:
WorteX wrote:
Hellsis wrote:sedan 6.0 har cs bara blivit sämre och tråkigare men jag kör det ändå.
lol, 6.0?!
han menar förmodligen beta 6 :o
Eller ver 0.6 eller vad det hette innan verision 1.0 kom. Har själv lirat CS sedan 0.3 eller vad det nu hette på den tiden.

Jag har inte själv lirat betan men jag har hört att paran äntligen har blivit prisvärd..? Den ska tydligen nästan vara för bra för nu får det att sikta med den...
Ninjan
Posts: 3
Joined: 2002-03-08 18:28:35
Location: Stockholm

Post by Ninjan »

Hej alla!

Jag har själv spelat cs sen det kom ut typ sen andra dagen eller ngt sådant. Ett tag var jag ganska duktig var med i schyssta klaner m.m. Men för typ 3 månader sen la jag av för mkt nytt skit och framförallt för mkt Newbies och lamers.

Så det har alltså kommit ut en ny version av cs. LOL jag visste allt om cs förut nue jag helt losst. Fan jag lirar knappt spel längre finns inte så mkt som e kul.
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

MIFFOT wrote:Om du menar att dom borde ta bort crouch-jumps så funderar jag hur du hade tänkt ta dig upp på lådor med mera???
Låta bli att göra banorna så att det behövs kanske. ;) Nja det är väl enklare då att lägga en rejäl begränsning på crouch-jump då. Max en gång på tre sekunder eller något i den stilen. Egentligen förstår jag inte varför banorna designas så man skall hoppa på lådor i ett spel av den här typen. Att klättra på stegar och andra klättervänliga ytor borde räcka och passa miljön bättre.
User avatar
MeAn
Posts: 613
Joined: 2002-03-07 23:26:10
Location: Hålan
Contact:

Post by MeAn »

mkk@64bits.se wrote:
MIFFOT wrote:Om du menar att dom borde ta bort crouch-jumps så funderar jag hur du hade tänkt ta dig upp på lådor med mera???
Låta bli att göra banorna så att det behövs kanske. ;) Nja det är väl enklare då att lägga en rejäl begränsning på crouch-jump då. Max en gång på tre sekunder eller något i den stilen. Egentligen förstår jag inte varför banorna designas så man skall hoppa på lådor i ett spel av den här typen. Att klättra på stegar och andra klättervänliga ytor borde räcka och passa miljön bättre.

Men lådorna är ju roligast att vara på :)
Vågar inte testa cs1.4 håller mig till 1.3 tillsvidare.
User avatar
CeCar
Posts: 23
Joined: 2002-03-10 19:47:24
Location: $w€d3n

Post by CeCar »

Ni som har svårt att installera eller hitta CS 1.4 gå hit ---> http://www.counter-strike.nu/sok/?id=701&gora=kolla

Där står det hur du ska göra

Jag tycker cs 1.4 var det sämsta som någonsin har kommit. Man kan ju börja med att ta bort hoppknappen den är helt värdelös nu. AWP kommer bli det populäraste vapnet med 1.4. Försök undkomma en bra AWPare med dom där hoppen :[

De två nya banorna är också skit. Jag spelade någon av dom, vet inte vilken, en bomb plats är mellan två byggnader som vardera har 4 våningar och 6 fönster var. Hur lätt är det att planta där! Det är ju bara glida ut från ett fönster och peppra ner han. Om det går att träffa nån med 1.4 för dom har ju förstört aimet ÄNNU mer i 1.4an. INTE GLOCKEN GÅR JU RAKT FFS!

När man dör och att man kan titta på dom andra är det ända snyggt/bra med 1.4.

Själv stannar jag på 1.3, gör det ni också kanske dom släpper en bra 1.5 :)
User avatar
MIFFOT
Posts: 57
Joined: 2002-03-10 14:34:40

Post by MIFFOT »

mean wrote:Vågar inte testa cs1.4 håller mig till 1.3 tillsvidare.
Du behöver inte vara orolig att det inte skulle gå att spela 1.3 om du installerar 1.4 Beta. Dom påverkar inte varandra, varken inställningar eller banor. Så det funkar bara fin fint att hoppa imellan.
A31p 2Ghz | 512 MB | 60GB | MOBILITY Fire GL 7800 64 MB | Windows XP SP1 | IE 6
User avatar
MIFFOT
Posts: 57
Joined: 2002-03-10 14:34:40

Post by MIFFOT »

CeCar wrote:De två nya banorna är också skit. Jag spelade någon av dom, vet inte vilken, en bomb plats är mellan två byggnader som vardera har 4 våningar och 6 fönster var. Hur lätt är det att planta där! Det är ju bara glida ut från ett fönster och peppra ner han...
Tycker att dom nya banorna är bra, håller inte med om att det skulle vara SVÅRT att planta bomben på den banan som du pratar om. Eftersom det är 1 byggnad och inte 2 så kan man som terrorist enkelt hppa in genom ett av fönstren, och dräpa eventuella CT:are som sitter och "campar".

Tycker att 1.4 blir bara bättre och bättre ju mer jag spelar. (Iof. inte så konstigt) ;D
A31p 2Ghz | 512 MB | 60GB | MOBILITY Fire GL 7800 64 MB | Windows XP SP1 | IE 6
User avatar
R3c
Posts: 451
Joined: 2002-03-07 22:51:20
Location: Borås
Contact:

Post by R3c »

hela cs 1,4 suger ju :P
tjoff
Posts: 267
Joined: 2002-03-13 16:53:30

Post by tjoff »

jag har inte spelat 1.4 men jag tycker att CS har blivigt ett fjortisspel genom de senaste versionerna...

Det är kanske inte fel med en fjortisstämpel, men i det här fallet innebär det att allt och alla spelar det, vilket bidrar till en hemsk community och värdelöst teamplay. Det var mycket roligare i de första betorna då man kunde lita på andra och ha lite taktik - även om man bara joinade en public server. Claner är en annan sak, men jag har inte tid med någon clan.

Nu skulle det inte funka att spela tidigare betor, alla skulle TKa varandra hela tiden eftersom man på "den tiden" inte fick något straff av att skjuta ner en kompis.

Tjoff
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

tjoff wrote:jag har inte spelat 1.4 men jag tycker att CS har blivigt ett fjortisspel genom de senaste versionerna...

Det är kanske inte fel med en fjortisstämpel, men i det här fallet innebär det att allt och alla spelar det, vilket bidrar till en hemsk community och värdelöst teamplay. Det var mycket roligare i de första betorna då man kunde lita på andra och ha lite taktik - även om man bara joinade en public server. Claner är en annan sak, men jag har inte tid med någon clan.

Nu skulle det inte funka att spela tidigare betor, alla skulle TKa varandra hela tiden eftersom man på "den tiden" inte fick något straff av att skjuta ner en kompis.

Tjoff
Nä, det är ju roligare när 6 personer spelar det och blir kallade datanördar... Datorspelandet får ju inte vara något allmänt, då får du inte dina orgasmer lika ofta...

Ärligt talat? Hur kul är ditt resonemang, om att Counter-Strike har blivit alldeles för "fjortis"... Nu för tiden så kallar man tydligen allting som blir populärt för "Nä, fy fan va tråkigt det är. Det var bättre förr när jag och mina tre andra datanördspolare lirade det själva i vår mörka källare. Då kunde man göra så och så, nu är det helt annorlunda"

Det känns som att alla tuffingar som går omkring och kallar allting som dom en gång tyckte om men inte längre gillar eftersom det nu är poppis att tycka bra om produkten. Ett exempel jag kan använda är när HammerFall släppte sin senaste skiva och det gick skitbra för dom... Då gick "alla" (de tuffa hårdrockarna) omkring och sa att HF blivit så jävla fjortis och att dom suger osv. Första skivan var ju bra, men resten suger... Varför inte säga som det är istället för att kalla allting "fjortis"? Första skivan innehöll riktigt trevliga låtar och Jockes röst passade bra till låtarna. På andra skivan fanns det fortfarande bra låtar men de var alldeles för hårda för att passa hans stil. På senaste skivan var låtarna sämre än någonsin. Visst var skivan bra till en början men sedan dog den... den innehåller endast två bra låtar idag... medans första skivan håller fortfarande.

Så istället för att kalla något för "fjortis" förklara med mer träffsäkra ord varför det är dåligt och inte med "nä, det är för poppis hos andra personer än oss datanördar"... det håller inte i längden.

Personligen tycker jag inte att CS är något speciellt bra spel. Eftersom polarna vägrar spela några andra spel än det och StarCraft så är jag tyvärr illa tvungen att spela det...

// egar ;D
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
tjoff
Posts: 267
Joined: 2002-03-13 16:53:30

Post by tjoff »

jag är med i ditt resonemang och jag håller med dig till stor del..

Fast även om jag biter mig själv i arslet när jag säger det jag säger (förra inlägget) så tycker jag att det tyvärr har blivigt så.

Nu så har CS blivigt överspammat med fuskare och så kallade laaamers som av någon anledning tycker att det är kul att förstöra för alla på servern (har inte fattat vad som gömmer sig bakom en sådan spelare) genom att skjuta på dom och irritera alla så mycket som bara möjligt.

Det är inte alls bara fjortisar som gör det men beteendet visar på omognad.
Men det är bara ett generellt begrepp som i alla fall jag använder då det inte går att peka på en grupp och säga att det är deras fel eftersom det inte alls bara är omogna "fjortisar" utan även fullt vuxna människor som håller på med det.
Fan, jag var ju "fjortis" då jag började spela CS.

Det som gjorde det kul i det första betorna var att det var väldigt svårt att komma in i spelet, nästan alla vapen hade sin egna amunitionstyp och man dog mycket lättare än vad man gör nu. Det gjorde att alla *newbies* fick det mycket svårt och alla som jag tidigare kallat laamers och fjortisar orkade inte spela det utan gav upp eftersom det fick så mycket stryk.
Jag fastnade för speliden och känslan, jag blev dock fett mosad i början men det var fortfarande kul, trots att jag körde på lägsta grafiken och att det hackade plus att skärmen var så mörk att man knappt kunde urskillja skuggor från spelare.

Det kanske var mycket "datanördar" som spelade det då, vad vet jag.

Men då fick man slita för sina pengar, det var inte så att man hade råd med en MP5 varje round utan man fick samla till en, visserligen låg vapnen kvar varje round. Om man förlorat sitt vapen förra rounden kunde man plocka upp det den andra, om någon kompis han före så räckte det att man frågade så fick man tillbaka det - skulle det fungera idag? - knappast.

Man förlorade som sagt inget på att döda någon i sitt eget lag, man blev inte kickad efter x antal TKs, man förlorade heller inga pengar. Men trots det var det mer sällan då än nu med teamkillers - vilket är ganska konstigt eftersom det är mycket svårare nu än då.

Det blev jämförelsevis liten men stark community - till skillnad från dagens så många omogna spelare (vilket långt ifrån alltid är fjortisar). "Ett lag är inte starkare än sin svagaste länk".

Jag tycker fortfarande att CS är kul, men inte alls lika roligt på internet. På lan kan det däremot vara riktigt kul.

Popularitet är kanske inte så fel, men jag tycker faktiskt att CS har blivigt för populärt, inte för att det är fel med det utan följderna av det.

En annan nackdel med att det blir populärt är att spelet "måste" ta hänsyn till alla spelare, så rök ju till ex. ammunituonstyperna och spelet blev mer och mer barnsligt - inte barnsligt i sin direkta betydelse (svårt att förklara) men att det till exempel kommer upp en text när man sikter på en motståndare "you have spotted an enemie try to kill him and you will get money" är för mycket tycker jag.

Jag letar efter nya spel, och ett gammalt som jag spelat lite till och från är Codename Eagle som är ett av de bästa LAN spelen jag kört, men har en halvtaskig nätkod + en del buggar - men kul är det.
Global Operations är lite nyare och kan bli riktigt bra, är visserligen samma typ som CS men jag gillar det.

Tjoff
User avatar
SBeaver
Posts: 266
Joined: 2002-03-07 23:32:13

Post by SBeaver »

Töntar ni är, spela DoD 2.0 istället!!!
Realism, snyggt som fan,schyst folk som spelar och få eller inga fuskare.
I DoD slipper man skjuta folk med 50 skot i huvet innan dom tar skada.
Inga cepebarn som hoppar heller.
Lägg av med CS för fan.
Post Reply