Hulebäck!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Hulebäck!

Post by kajs »

vilka fler går där?
har fått en känsla av att det är en hel del...
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Det är en skola? Högstadie?

Edit, det borde vara gymnasium om du nu är sjutton..
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Re: Hulebäck!

Post by Xmel »

gummiboll wrote:vilka fler går där?
har fått en känsla av att det är en hel del...
gick inte du på ansis eller nått :P du hette kajsamutt tidigare :P
#mac.se @ EFnet
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Re: Hulebäck!

Post by kajs »

Xmel wrote:gick inte du på ansis eller nått :P du hette kajsamutt tidigare :P
hahahahaha.... (ligger dubbelvikt av skratt)
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Re: Hulebäck!

Post by lillis »

Xmel wrote:
gummiboll wrote:vilka fler går där?
har fått en känsla av att det är en hel del...
gick inte du på ansis eller nått :P du hette kajsamutt tidigare :P
Newsflash:
ansis = plats på internet.
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

pync wrote:Det är en skola? Högstadie?

Edit, det borde vara gymnasium om du nu är sjutton..
gymnasie ja.
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Re: Hulebäck!

Post by Xmel »

lillis wrote:
Xmel wrote:
gummiboll wrote:vilka fler går där?
har fått en känsla av att det är en hel del...
gick inte du på ansis eller nått :P du hette kajsamutt tidigare :P
Newsflash:
ansis = plats på internet.
ohh i see.
#mac.se @ EFnet
jstrom
Posts: 1732
Joined: 2002-05-28 22:18:35
Location: Göteborg
Contact:

Post by jstrom »

Î'm gåing thär now... Men slutar till somarn... :) Jätteroliga IT/Data för min del... Om man tittar på dataämnena så va jag nog lite besviken för jag har då inte lärt mig vidare mckt där ^^
Men skolan i övrigt, mckt bra :) Trevlig miljö, stämmning osv :) Hur dom andra programmen är vetefan, men dom är säkert bra dom med ;) Jag har då inte hört några klagomål från vänner som går de andra linjerna :)
Last edited by jstrom on 2004-04-13 20:34:36, edited 1 time in total.
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

jstrom wrote:Î'm gåing thär now... Men slutar till somarn... :) Jätteroliga IT/Data för min del... Om man tittar på dataämnena så va jag nog lite besviken för jag har då inte lärt mig vidare mckt där ^^
Men skolan i övrigt, mckt bra :) Trevlig miljö, stämmning osv :) Hur dom andra programmen är vetefan, men dom är säkert bra dom med ;) Jag har då inte hört några klagomål från vänner som går de andra linjerna :)
finare skola får man leta länge efter... vissa lärare hade man dock klarat sig utan.
jstrom
Posts: 1732
Joined: 2002-05-28 22:18:35
Location: Göteborg
Contact:

Post by jstrom »

gummiboll wrote:finare skola får man leta länge efter... vissa lärare hade man dock klarat sig utan.
Har inga direkta klagomål på dom lärare jag har haft iaf.. :) Vissa kanske kunde vart lite mer "pedagogiska" och inte springa o hämta kaffe 12ggr/lektion... Men inga som har vart direkt "onda" lrl så, inte mot mig iaf :)
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

jstrom wrote:Har inga direkta klagomål på dom lärare jag har haft iaf.. :) Vissa kanske kunde vart lite mer "pedagogiska" och inte springa o hämta kaffe 12ggr/lektion... Men inga som har vart direkt "onda" lrl så, inte mot mig iaf :)
har en som kunde varit mycket mer pedagogisk och låtit bli att skratta när man frågar om hjälp. en fin present från IT/data är hon förövrigt:P
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Vilken linje går du, då?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

lither wrote:Vilken linje går du, då?
natur...
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

jstrom wrote:Î'm gåing thär now... Men slutar till somarn... :) Jätteroliga IT/Data för min del... Om man tittar på dataämnena så va jag nog lite besviken för jag har då inte lärt mig vidare mckt där ^^
Men skolan i övrigt, mckt bra :) Trevlig miljö, stämmning osv :) Hur dom andra programmen är vetefan, men dom är säkert bra dom med ;) Jag har då inte hört några klagomål från vänner som går de andra linjerna :)
Robert root då? :/
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
jstrom
Posts: 1732
Joined: 2002-05-28 22:18:35
Location: Göteborg
Contact:

Post by jstrom »

stealth wrote:
jstrom wrote:Î'm gåing thär now... Men slutar till somarn... :) Jätteroliga IT/Data för min del... Om man tittar på dataämnena så va jag nog lite besviken för jag har då inte lärt mig vidare mckt där ^^
Men skolan i övrigt, mckt bra :) Trevlig miljö, stämmning osv :) Hur dom andra programmen är vetefan, men dom är säkert bra dom med ;) Jag har då inte hört några klagomål från vänner som går de andra linjerna :)
Robert root då? :/
hahahahahah :) Jo han har väl iofs lärt oss en hel del!! hoho :) Synd man bara har två kurser med honom :P
User avatar
Gosman
Posts: 1034
Joined: 2002-03-19 20:33:10
Location: Göteborg

Post by Gosman »

Robert root är det nog ganska många som känner till.. .*host host* ::)
Gosman - Rixhack Admin
Ellen
Posts: 35
Joined: 2003-12-04 16:08:49

Post by Ellen »

Alla som jag har pratat med som går där säger typ att bättre skola inte går att hitta.
Jag hade det som andrahandsval när jag sökte gymnasium men kom in på mitt förstahandsval, som jag fortfarande inte är säker att jag vill gå på.
Suck, gymnasieval är fruktansvärt jobbigt. Känns inte som att någon skola lockar.
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

fredrik och ramza går väl där också?

(min vän (aepod på forumet) farsa är rektor för itdata på hulebäck ;-))
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
Oblivion
Posts: 384
Joined: 2002-03-11 12:36:08
Location: Göteborg

Post by Oblivion »

Yeah jag går oxå på hulebäck

I samma klass som fredrik och ramza

:P
Nix
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

ni har inte nått minne av eva furlöp?
jstrom
Posts: 1732
Joined: 2002-05-28 22:18:35
Location: Göteborg
Contact:

Post by jstrom »

gummiboll wrote:ni har inte nått minne av eva furlöp?
Hoho... Jag slapp ha henne som lärare... Men har väl hört mindre bra grejer :P
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

jstrom wrote:Hoho... Jag slapp ha henne som lärare... Men har väl hört mindre bra grejer :P
du kan skatta dig lycklig... och nu verkar det som att jag ska behöva ha henne i tvåan och trean med... hade klarat mig utan henne
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

gummiboll wrote:ni har inte nått minne av eva furlöp?
Jag har Eva i Fysik och Programmerbar elektronik, hon är inget vidare. Går tredje året nu, slutar till sommaren.

Jag hade Linux-lektion idag, roade mig med att installera crontabs med forkbombar på mina klasskamraters datorer. Vill att de ska känna sig som hemma.
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

fredrik wrote:Jag har Eva i Fysik och Programmerbar elektronik, hon är inget vidare. Går tredje året nu, slutar till sommaren.

Jag hade Linux-lektion idag, roade mig med att installera crontabs med forkbombar på mina klasskamraters datorer. Vill att de ska känna sig som hemma.
hoppas för allt i världen att jag inte får henne i tvåan och trean. två av matte/fysiklärarna på NV är alla jättenöjda med. skulle behöva nån av dem...
har upptäckt att Eva är väldigt avskärmad när hon förklarar nått för nån. hon reagerade inte när folk sprang runt i klassrummet, det var först när hon förklarat klart hon reagerade. :)

inte du som lyckats göra nått så det bara är tolv datorer i datasalen som funkar?:P
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

Shit! Nu blandade jag ihop Eva med Marie. Det är Marie jag har nu, jag hade Eva i ettan och tvåan.

Marie är väldigt seg och långsam, vi misstänker att hon rökte på för mycket när hon gick på lärarhögskolan för säg 50 år sen.

En annan klassiker som tyvärr slutade nu i årsskiftet (han har sagt att han skulle sluta vid varje terminsslut sedan jag började, ingen trodde att han skulle göra det) är Leif, programmeringsläraren. Han hävdade att han tänkte binärt och brukade berätta om sin amalgamförgiftning, han är för övrigt ordförande i De tandskadades riksförbund. Underlig prick.
Post Reply