Assembly

LAN, Demoparty och allt som rör området.
Post Reply
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Assembly

Post by jb »

Den 6:e maj kommer man kunna boka biljetter till assembly och den 21:a april kommer man kunna registrera sig på sidan. Är det någon här som tänker åka dit? Är det någon som har varit där och kan berätta lite om hur det är?

Jag började idag att fundera på att åka dit eftersoma att några jag känner ska dit. Undrar bara hur man lättast tar sig dit om man inte har bil (är bara 16 år) och har en dator, en skärm och en väska att släpa på. Vill också veta hur man övertalar jobbiga föräldrar att man ska få åka :D
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Jag åkte dit när jag var 16 också med ett par Demoscen-polare. Båtresan är verkligen riktigt ös på om man känner alla som är geeks då.

Rekommenderas starkt, några 64bitare och jag skulle dit förra året men jag åkte på diabeteskramp och kunde inte åka.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
elqueffo
Posts: 10
Joined: 2003-05-25 19:36:52

Post by elqueffo »

Jag och några till åker iaf.. kommer sitta nere i oldschool arean som vanligt :)
Assembly är det enda demopartyt som är värt att åka på i skandinavien (finns det ens några andra stora som fortfarande kallar sig demoparty?).

Båt är både lättast och roligast att ta sig över med imo.
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

elqueffo wrote:Jag och några till åker iaf.. kommer sitta nere i oldschool arean som vanligt :)
Assembly är det enda demopartyt som är värt att åka på i skandinavien (finns det ens några andra stora som fortfarande kallar sig demoparty?).

Båt är både lättast och roligast att ta sig över med imo.
Men är det inte jobbigt att släpa med sig dator och sånt på en båt?

Remedy scenezone var värt att åka på förra året tycker jag.

edit: jag vill också sitta i oldskool arean, är det svårt att få plats där?
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
elqueffo
Posts: 10
Joined: 2003-05-25 19:36:52

Post by elqueffo »

Båt är iaf lättare än flyg och så länge du är aktiv scenare är det inte problem med att få oldschool biljetter (du måste dock bevisa det på nått vänster).
jahapp
Posts: 29
Joined: 2003-01-19 18:23:04

Post by jahapp »

Det största problemet är ju att släpa dator, skärm och lite annat på en båt.
Någon som har något tips? :)
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Har/Hade laptop då. Så jag har inga tips :/
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
rokk
Posts: 4975
Joined: 2002-08-01 1:27:11
Location: Bollnäs
Contact:

Post by rokk »

AlgAr^ wrote:Det största problemet är ju att släpa dator, skärm och lite annat på en båt.
Någon som har något tips? :)

TFT + shuttle = en väska för skärm, och en normal resväska för tgb, mus etc samt shuttle och kläder :)

nemas problemas, har åkt så plus ännu en väska i 60mil med SJ ^^
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

rokk wrote:TFT + shuttle = en väska för skärm, och en normal resväska för tgb, mus etc samt shuttle och kläder :)

nemas problemas, har åkt så plus ännu en väska i 60mil med SJ ^^
Och om man har en vanlig dator och en dell trinitron 18¨ som väger 1 ton? :D

edit:
elqueffo wrote:så länge du är aktiv scenare är det inte problem med att få oldschool biljetter (du måste dock bevisa det på nått vänster).
Det låter bra :)

edit2: stealth, är du stealth på ojuice? I så fall: grattis.
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
Post Reply