Thief: Deadly Shadows - "bra" grafik?
Thief: Deadly Shadows - "bra" grafik?
Alla verkar hylla det här spelet av många anledningar. Men i 75% av de spelrecensioner jag läst är även grafiken en av dem.
Jag har precis kört igång Theif, och jag tycker graiken är helt värdelöst dålig. Jag har oerhört svårt att tro att den bygger på unreal2 motorn. Allting är kantigt. Modellerna är extremt fula och plastiga.
Och som pricken över i:et har menyn ett gränssnitt som är helt gräsligt fult och svårhanterligt. Det ser ut som det kommer från samma generation spel som när första versionen av Thief lanserades
Jag upprepar mig antagligen en hel del, men det ser ju verkligen värdelöst ut Speltillverkarna verkar totalglömt att använda de nya tekniker som dagens grafikkort erbjuder. Allt ser "kantigt" och overkligt hårt ut. Först trodde jag det bara var min dator som var kass, men skärmdumparna jag har kikat på är minst lika fula. Om man jämför det med en skärmdump från Unreal2 är ju skillnad vansinnigt stor.
Är det bara jag i hela världen som tycker så? *ponder*
Jag har precis kört igång Theif, och jag tycker graiken är helt värdelöst dålig. Jag har oerhört svårt att tro att den bygger på unreal2 motorn. Allting är kantigt. Modellerna är extremt fula och plastiga.
Och som pricken över i:et har menyn ett gränssnitt som är helt gräsligt fult och svårhanterligt. Det ser ut som det kommer från samma generation spel som när första versionen av Thief lanserades
Jag upprepar mig antagligen en hel del, men det ser ju verkligen värdelöst ut Speltillverkarna verkar totalglömt att använda de nya tekniker som dagens grafikkort erbjuder. Allt ser "kantigt" och overkligt hårt ut. Först trodde jag det bara var min dator som var kass, men skärmdumparna jag har kikat på är minst lika fula. Om man jämför det med en skärmdump från Unreal2 är ju skillnad vansinnigt stor.
Är det bara jag i hela världen som tycker så? *ponder*
Brand: VAX 11/780 <> Casing: yes <> CPU: KA780, 78032(200ns) <> GFX: no <> Memory: yes(512M) 8KB on chip cache
Ja det är nog bara du som tycker att det är fult.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
Till att börja med innan kritiken läggs på bordet, så måste vi fastställa vad du har för system.
Jag har uppfattat det lite si och så – blandade meningar. Spelet har ett helt fullmatat system gällande ljuset. Detta gör att grafiken lyfts fram en aning och betraktas som mer detaljerad.
Jag håller delvis med dig och jfolin. Det känns aningen plastigt, både när man spelar det och ser det från filmer. Men plastigheten har en del mjukhet i sig, åtminstone på huvudkaraktärens kläder. Kulisser är dock lite för kantiga på sin ställen.
Jag har uppfattat det lite si och så – blandade meningar. Spelet har ett helt fullmatat system gällande ljuset. Detta gör att grafiken lyfts fram en aning och betraktas som mer detaljerad.
Jag håller delvis med dig och jfolin. Det känns aningen plastigt, både när man spelar det och ser det från filmer. Men plastigheten har en del mjukhet i sig, åtminstone på huvudkaraktärens kläder. Kulisser är dock lite för kantiga på sin ställen.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Personligen tycker jag att det är känslan i spelet som är viktigt, alltså helheten. Inte grafiken i sig. Bra grafik är mer en bonus.
Jag var ett stort fan av det första thief, tyvärr missade jag andra pga för dålig dator.
Pga slöhet har jag inte testat detta än. Men om det är lika bra som de förgående så kommer jag fastna helt.
Jag var ett stort fan av det första thief, tyvärr missade jag andra pga för dålig dator.
Pga slöhet har jag inte testat detta än. Men om det är lika bra som de förgående så kommer jag fastna helt.
Inte så konstigt med tanke på spelets namn och vad det går ut på. Då kan man inte bara låta det vara snabbt ihopkraffsade ting.Nissse wrote:Jag tyckte det såg skapligt ut, inte överdrivet snyggt men helt ok.
Skuggorna är imo mycket snyggare än i många andra moderna spel.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Har lirat Deadly Shadows ett tag nu, grafiken är fortfarande inte bra i mina ögon. Men missförstå mig inte. Deadly Shadows är ett helylle lir. Jag är inte den som lägger ner spelet pga av att jag tycker grafiken är dålig. Spelet verkar ha en grym story och spelkänslan finns i allra högsta grad där. Fast jag tycker det fortfarande är underligt att det ser så kantigt ut. I vilket fall är det ett verkligt krävande spel. Med de absolut sämsta grafikinställningarna kan jag lira det utan att det hackar. Men hur roligt är det då egentligen?
Det är verkligen surt att vara gamer och för tillfället inte ha råd att fixa ett nytt GFX. Mitt "nya" nVidia 5200 kan bita rövskägg
Nån som har tips på nått GFX kort som är värt att köpa i väntan på att en bra tappning av Radeon X800 blir billigare? Jag har funderat på Radeon 9600XT 256Mb. Men jag är rädd att man inte kommer kunna lira Half Life 2 med det, och då är det ju som bortkastat.
Det är verkligen surt att vara gamer och för tillfället inte ha råd att fixa ett nytt GFX. Mitt "nya" nVidia 5200 kan bita rövskägg
Nån som har tips på nått GFX kort som är värt att köpa i väntan på att en bra tappning av Radeon X800 blir billigare? Jag har funderat på Radeon 9600XT 256Mb. Men jag är rädd att man inte kommer kunna lira Half Life 2 med det, och då är det ju som bortkastat.
Brand: VAX 11/780 <> Casing: yes <> CPU: KA780, 78032(200ns) <> GFX: no <> Memory: yes(512M) 8KB on chip cache
Ska det handla om köpråd så passar hårdvaruforumet bättre, men där har du redan verkat hitta rätt, så vi låter debatten om Deadly Shadows gå vidare.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Jag har spelat deadly shadows länge nu, jag har ett geforce ti 4200blaster. Jag tycker inte att grafiken drar ner spelet betydligt, men som sagt jag har inget värsting kort så det kan ju vara det som gör att grafiken är lite halv taskig, men känslan och storyn är av bästa kvalitet enligt mig iaf. Jag tror jag kör på nästan sämsta kvalitet men endå gillar jag spelet, okej det hade ju varit roligare med värsting kortet och snygg grafik men det funkar helt klart ok på även lite sämre kort.
Det är spelkänslan när man smyger runt i skuggorna i staden och hoppar på en vakt med dolk bakifrån, när man sitter ihop tryckt mot väggen när en vakt sakta går förbi och mummlar något om att han tyckte sig se något. Och storyn, den är också av topp klass enligt mig, det känns som man är garett när man spelar och handligen går framåt, ibland kan storyn dock kännas lite för "vanlig" och det kan bli långtråkigt att bara göra samma sak fast på en annan plats, och staden och platserna man är på är helt underbara enligt mig, de är klart väl gjorda och betänkta, och på något uppdrag märkte jag hur olinjärt det var gjort, jag kom fram till ett rum där jag var tvungen att dyrka låset och när jag väl var inne i rummet såg jag en lucka i väggen så jag provade att öppna den och kom fram till ungefär där jag starta så om jag hade vetat den vägen hade jag kunnat ta mig fram nästan direkt. Det finns så många olika sätt att ta sig till föremålet man ska stjäla eller vad man nu ska på sitt uppdrag.
Det här spelet rekommenderar jag till alla som inte har provat det ! Det är klart ett av de bättre spelen
P.S Mycket stavfel tror jag.....
Det är spelkänslan när man smyger runt i skuggorna i staden och hoppar på en vakt med dolk bakifrån, när man sitter ihop tryckt mot väggen när en vakt sakta går förbi och mummlar något om att han tyckte sig se något. Och storyn, den är också av topp klass enligt mig, det känns som man är garett när man spelar och handligen går framåt, ibland kan storyn dock kännas lite för "vanlig" och det kan bli långtråkigt att bara göra samma sak fast på en annan plats, och staden och platserna man är på är helt underbara enligt mig, de är klart väl gjorda och betänkta, och på något uppdrag märkte jag hur olinjärt det var gjort, jag kom fram till ett rum där jag var tvungen att dyrka låset och när jag väl var inne i rummet såg jag en lucka i väggen så jag provade att öppna den och kom fram till ungefär där jag starta så om jag hade vetat den vägen hade jag kunnat ta mig fram nästan direkt. Det finns så många olika sätt att ta sig till föremålet man ska stjäla eller vad man nu ska på sitt uppdrag.
Det här spelet rekommenderar jag till alla som inte har provat det ! Det är klart ett av de bättre spelen
P.S Mycket stavfel tror jag.....
Life, loathe it or ignore it, you can't like it.
Jag personligen tycker grafiken är värdelöst dålig för en sådan 'stor' titel och ett såpass nytt och dyrt spel. Det var enligt mig det som pajjade spelet, okej om det hade varit simpel grafik, men det är inte det.. det är rent utsagt _fult_ tyvärr :(
Men det är min mening, såg kasst ut hur mycket jag än vred o grejjade med alla inställningar på datorn i sign.
Men det är min mening, såg kasst ut hur mycket jag än vred o grejjade med alla inställningar på datorn i sign.
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
Validated
Stendumma/döva Mobiler?
Alltså, jag tycker detta verkar underligt. Om man springer förbi en vakt på stengolv, bara en 2-3 meter från honom borde han ju höra det - oavsett om man är i skugga? Om dom inte ens kommenterar på att de tror att de hörde något som de gör ibland tycker jag det verkar konstigt. Är de helt stendöva?
Om man höjjer svårghetsnivån, blir vakterna mer "skärpta" då?
Om man höjjer svårghetsnivån, blir vakterna mer "skärpta" då?
Brand: VAX 11/780 <> Casing: yes <> CPU: KA780, 78032(200ns) <> GFX: no <> Memory: yes(512M) 8KB on chip cache
Re: Stendumma/döva Mobiler?
De agerar på ett mer skärpt sätt, men om de hör mer vet jag inte. Någon som lirat spelet mer kan säkerligen svara på det.stormfrog wrote:Om man höjjer svårghetsnivån, blir vakterna mer "skärpta" då?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Se till att stoppa in patch 1.1 bara, annars spelar det ingen större roll vilken svårighetsgrad du väljer, en liten bugg ställer tillbaks svårighetsgraden till normal så fort du laddar ett spel annars.
http://support.eidosinteractive.com/GI/ ... blemType=6
http://support.eidosinteractive.com/GI/ ... blemType=6
Ordbehandlare|C2D E8400@4.0Ghz| 8800GTS 640MB| Trackball!
NES|6502@1.79mhz|2KB|2KB Vram|Huge joypad
NES|6502@1.79mhz|2KB|2KB Vram|Huge joypad
stormfrog: Vakterna i mitt spel säger typ "I though i saw something moving, ahh its was nothing" Så fort man springer runt ett hörn nära dem, även om de är i skugga, jag duckar alltid när jag ser en vakt för annars kan de ju se/höra mig. Det är ju det som är tjusningen, att ingen ska säga något när man tar sig förbi i skuggan. Men ibland på vissa ställen har jag märkt hur dumma de är, om de står med ryggen mot mig kan de så klart inte se mig men ibland kan de inte höra mig heller, jag sprang förbi en vakt när han stod med ryggen mot mig, han vände sig inte ens om för att kolla vad det var. Man tycker ju att man borde kunna "känna" om det är någon i samma rum ens. Men som sagt, en patch hade inte varit fel att installera, jag kör på standard versionen så det kanske har fixat sig i v1.1
Life, loathe it or ignore it, you can't like it.
Kan du vara lite mer konstruktiv, tack?Freddy wrote:spelet är ju helt värdelöst.
Thief-spelen har aldrig någonsin varit några grafiska underverk, utan spelseriens främsta egenskap är den enormt underbara spelkänslan som finns. Därför spelar inte grafiken så stor roll för mig när jag sätter mig ner med Thief: Deadly Shadows utan jag vill ha känslan och den tycker jag infinner sig i spelet. Däremot tycker jag att ljus- och skuggeffekterna som utvecklats är riktigt mysiga.
I alla fall, anledningen till den något sämre grafiken kan bero på att spelet är en XBOX-portning, det har ni väl ändå inte missat? Hela spelets stomme känns på något vänster väldigt konsollig men det är en lyckad portning ändå. Det är visserligen lite tråkigt att det är en portning för det hade kunnat bli så mycket renare om det varit en korrekt PC-version. Jag har inte klarat av Thief 2 än så jag kommer inte att spela så mycket mer av trean eftersom det verkar vara en fortsättning på storyn från de föregående spelen.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
Tyckte det mer kändes som något halvdant B-spel i känslan kombinerat med grafik som kanske hade varit inne för några år sedan... Tyckte nog inte om något alls med spelet, möjligen att det är en bra ide, sen att den i min mening blev rätt kass är en annan femma :/egar wrote:Kan du vara lite mer konstruktiv, tack?Freddy wrote:spelet är ju helt värdelöst.
Thief-spelen har aldrig någonsin varit några grafiska underverk, utan spelseriens främsta egenskap är den enormt underbara spelkänslan som finns. Därför spelar inte grafiken så stor roll för mig när jag sätter mig ner med Thief: Deadly Shadows utan jag vill ha känslan och den tycker jag infinner sig i spelet. Däremot tycker jag att ljus- och skuggeffekterna som utvecklats är riktigt mysiga.
I alla fall, anledningen till den något sämre grafiken kan bero på att spelet är en XBOX-portning, det har ni väl ändå inte missat? Hela spelets stomme känns på något vänster väldigt konsollig men det är en lyckad portning ändå. Det är visserligen lite tråkigt att det är en portning för det hade kunnat bli så mycket renare om det varit en korrekt PC-version. Jag har inte klarat av Thief 2 än så jag kommer inte att spela så mycket mer av trean eftersom det verkar vara en fortsättning på storyn från de föregående spelen.
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
Validated