Min chef är ett "rövhål".

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Min chef är ett "rövhål".

Post by Eruku »

Jag sommar jobbar på ett lager just nu, chefen ja eller "lager ansvarig" är så otroligt otrevlig, jag vet inte vad jag ska ta mig till. Han gör mig så jäkla arg! Jag är den enda sommarjobbaren där så det är klart att man behöver lite hjälp från de som är ordinare för att lära sig sin nya uppgift, men så snabbt man frågar något eller gör nått fel få man en "är du en bebis?" attack emot sig, du vet när nån pratar med en en överlägsen ton och säger saker som "ja det var väl inte så svårt?" och "så där ja, får jag se dig försöka nu". Det konstiga är att så snabbt man är i fikarummet och alla andra är där så kan man ha en helt vanlig konversation och till och med skratta, men så snabbt alla går så tittar han argt på mig.

Det är inte som jag tänker konfontrera honom om det här, planerar nog bara att undvika människan så mycket som bara möjligt istället. Men mann undrar vafan det är som får honom att bete sig så?
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Han är nog kär i dig, men vågar inte erkänna att han är homo inför sig själv, och blir arg på sin sexuella frustration.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Ett försök att tala med honom? Klarar han inte ens av det så skriv en lapp där du säger att jobba under en sådan attityd inte är något värt, och att han kan få prova den på tempramentsfulla krokodiler i stället. Han är förvisso ansvarig, men har ingen rätt att behandla någon så. Om du inte behandlat honom snett eller om det står i los papyrus.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

Det finns humana människor och så finns det idioter. Det finns inget botemedel för idioterna.
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Fisk: Det är möjligt att du är inne på rätt spår.

Lither: Men jag behöver jobbet, nej jag behöver pengarna menar jag. Sen så var det farsan som fixade så jag fick anställning där, han skulle bli besviken.

Men jag kommer inte ta anställning där en gång till, den saken är säker.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
scoby
Posts: 982
Joined: 2002-12-02 16:56:48

Post by scoby »

Jag tror faktiskt på det där med homosexualitet.

Han kanske är pedofil och du kanske ser sådär ung och pojkaktig ut, så det egentligen är honom själv han är arg på.
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Cap his ass!
iDon't care about your problems.
User avatar
smorgar
Posts: 2091
Joined: 2002-06-10 22:21:38
Location: Göteborg
Contact:

Post by smorgar »

kan vara så att han tycker att det är kul med lite nytt blod att "hunsa" omkring med. köra lite med dig osv

hände mig nått liknande när jag praktiserade(stavning?) när jag gick i 9an, fick nån form av fängelseinspiration och tänkte att det inte kan hålla på så om jag ska vara där i 2 veckor. lite senare kastade vi lite frigolit och annat skit på varanda tills han tog en limmpistolsstav, hårt limm mao och kastade som gjorde riktigt ont och jag blev lite smått förbannad och kastade tillbaka.

lite senare den dagen stog vi och jobbade och han fällde kommentar efter kommentar tills jag slog till honom med en bit frigolit och han flippade totalt och vi slogs tills lilla jag låg på rygg med en helgalen snubbe i 35åråldern över mig ;D och efter det va det inget mer. alltid kul att dela med sig av sina händelser i livet :) (dont try this at home) ;)
Sonny: What the hell is this?
Clemenza: It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes.
E8200 @ 3,8GHz 1,42V | Gigabyte EP35 DS4 | OCZ Reaper 4-4-4-15 @ 2,2V | XFX Radeon 4890 Black 1GB
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

det är naturens oskrivna lag att folk skall försöka sätta sig på dig? Måste vara nåt genetiskt.. eller så är det en förbannelse över vissa släkter :(

Hade en sån chef på ett sommerjobb 96..
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
J_Cokes
Posts: 128
Joined: 2002-11-02 15:42:40

Post by J_Cokes »

bara att göra något vidrigt mot honom och sen bikta dig på bikt.se ;)
Box1: Intel@2.5ghz, 3gb ddr2, Geforce 8800GTX, 120gb x 3 i raid0, XP
Box2: Amd Barton2600@2.3ghz, 2gb ddr, 3.3tb, OpenBSD
Box3: Lenovo T41, 2gb ddr2, testrigg för OS
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

bjud han på kaffe med laxermedel så slipper du han den dagen i.a.f ;)
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
1337_pojke

Post by 1337_pojke »

Just lageransvariga brukar ha ett otacksamt jobb, han tar säkert bara ut sin frustration på dig.

Det enda sättet att tysta en sån människa är att tjafsa tillbaks, inte förolämpa utan skämta.
Att driva med sig själv i samband med hans förolämpningar funkar ofta.
Så länge man inte överdriver.

En annan sak som bör funka är "bruna munnen": ( :D )
Ta reda på om fanskapet har en hobby, lär dig lite om den och fråga honom om något som har med hans expertis på just den hobbyn att göra, han kommer att älska dig sen.

Men...bör man göra så här och ta en massa skit, nej givetvis inte men va fan, det är bara ett sommarjobb ju så..

Har jobbat med många idioter, fått tyst på dem alla.
User avatar
Hein
Posts: 1291
Joined: 2002-03-09 19:38:38
Location: Norrland
Contact:

Post by Hein »

Ja, här har vi expertern på att smöra, Pontarius.
. .. ... .... ..... ...... ....... ....... ..........
User avatar
Dynamitsven
Posts: 1268
Joined: 2004-02-17 9:34:48
Location: Typ Halmstad / n ö Skåne

Post by Dynamitsven »

Du kanske ska ta och avliva honom :D ...
Björn Rosenström wrote:Då tog lennart fram sin kniv och stötte den i chefens kropp, trodde han men snart han fann att han stött den i en annan man.
...men det är ju klart, du måste träffa rätt, annars så kan det ju gå galet...

Jag tror att han är sån eftersom att du inte visar något motstånd, jag menar att om han inte vet hur mycket du tål så vet han inte hur han ska vara. Bli lite trubbig mot honom när han beter sig såhär. Om han inte bättrar sig efter ett tag så är nog att snacka med honom ett bra alternativ.

Hjälper inte det så kan du ju alltid hota hans familj... :D
DIM kalsonger As String
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

eruku wrote:Lither: Men jag behöver jobbet, nej jag behöver pengarna menar jag. Sen så var det farsan som fixade så jag fick anställning där, han skulle bli besviken.
Vad säger far om det hela då?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

prata med honom är nog det bästa... om han blir röd i ansiktet så kanske han är kär eller arg.. i båda fallen SPRING :P;)
#mac.se @ EFnet
User avatar
Tha_Hool
Posts: 278
Joined: 2002-03-08 22:41:06
Location: Ersboda - Umeå
Contact:

Post by Tha_Hool »

eruku wrote:Sen så var det farsan som fixade så jag fick anställning där, han skulle bli besviken.
Han kanske är sur för hans egen skitunge också var ute efter samma jobb och tycker att du hamnat där via någon "gräddfil" ?

Eller så kanske du liknar snubben som var ute å härjade med hans dotter? ;D
...Gubbe....
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Hoolen är tillbaka.
Wow.
ulokye
Posts: 9
Joined: 2004-07-13 12:39:13
Contact:

Post by ulokye »

Är nog inne lite på grädfils spåret MÅNGA i sverige irriterar sig på s.k svåger politik ;) och han vet troligen att det var din far som fixade jobbet åt dig.

Förövrigt är chefer as i största allmänhet ;)
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Nu orkar jag inte bry mig om varför han är som han är, jag undviker honom bara, jag har aldrig lunch samtidigt och låter bi prata med människan, jag ska endå bara jobba 2 veckor till.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
xianze
Posts: 1350
Joined: 2002-03-08 15:02:08
Location: Göteborg
Contact:

Post by xianze »

Pontarius wrote:Det enda sättet att tysta en sån människa är att tjafsa tillbaks, inte förolämpa utan skämta.
Att driva med sig själv i samband med hans förolämpningar funkar ofta.
Så länge man inte överdriver.

En annan sak som bör funka är "bruna munnen": ( :D )
Ta reda på om fanskapet har en hobby, lär dig lite om den och fråga honom om något som har med hans expertis på just den hobbyn att göra, han kommer att älska dig sen.

Men...bör man göra så här och ta en massa skit, nej givetvis inte men va fan, det är bara ett sommarjobb ju så..

Har jobbat med många idioter, fått tyst på dem alla.
hehe jag har verkligen inte fått tyst på alla idioter.. jobbar på good print i gamlestan trycker kläder osv.. över somrarna.. nu i sommar hade vi en jävla kinkig fet, äcklig, hundknullare, idiot ja osv.. :P som håller på att mobbas hela tiden och käftas hela tiden. när man gör något mot honom blir han helt galen och springer omkring och hotar att han skall springa hem.. orkar verkligen inte med honom han är ju fastanställd också.. blir helt sär på den jävla gubben.. sen har han två fula hundar inne i lokalen bredvid honom också som han mer eller mindre misshandlar :(

blir så förbannad på honom. :(
Workstation: Intel C2D 3ghz, 4gb ram, 20" pivot, 80gb ssd + 2x320gb raid1. Win 7
AtomRoger: Intel Atom 1,66ghz, 2gb ram, 250gb raid1, 2tb lagring, debian.
Laptop: Macbook sötnos (Felicia) 2,4 ghz C2D
User avatar
Geten
Posts: 35
Joined: 2004-06-05 18:08:19

Post by Geten »

Fenix wrote:det är naturens oskrivna lag att folk skall försöka sätta sig på dig? Måste vara nåt genetiskt.. eller så är det en förbannelse över vissa släkter :(

Hade en sån chef på ett sommerjobb 96..
Är man bara lite finurlig kan man med slippa undan chefens vedermödor.
Man ser ganska snabbt en människas svagheter, och är denne elak vid dig kan du använda dom mot denne så att du slipper bli illa behandlad.

Det låter som om jag är en manipulativ galning, men det är sådant man tillslut får köra med om man inte vill att maktgalna sadisista chefer ska sätta sig på en.

Givetvis finns det bra chefer, givetvis är inte alla maktgalna, men det är inte ont om dom precis.



Edit;
En annan sak som bör funka är "bruna munnen": ( Mycket glad :D )
Ta reda på om fanskapet har en hobby, lär dig lite om den och fråga honom om något som har med hans expertis på just den hobbyn att göra, han kommer att älska dig sen.
Det är ett bra sätt om man vill bli avskydd på sin arbetsplats. Ingen gillar en rövslickare, och chefer ser så gott som alltid egenom skådesspelet. Har själv varit "assistent" till en chef, så jag har hört hur det snackas på båda sidor.
Njut av livet.
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Skulle aldrig sjunka så lågt att jag skulle bli en brunnäsa.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
Post Reply