ITbutikken

Forum för presentation och åsikter om datorbutiker.
Post Reply
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

ITbutikken

Post by Jonas Axman »

Namn:
ITbutikken

Beskrivning:
Ej angivet

Övrigt:
Ej angivet

Adress:
http://www.itbutikken.dk

Skriven av:
64bits
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
Flip_Chip
Posts: 233
Joined: 2002-03-30 15:51:53
Location: Umeå
Contact:

Post by Flip_Chip »

Jag har beställt en massa från itbutikken, det är chassin, hdd, floppy, moderkort etc. Nästan allt har fungerat, förutom ett FIC socket7 moderkort för 169:-. Jag har hört rykten om att de är svåra att göra med i reklamationer, därför undviker jag att beställa dyrare saker. Möjligt att de blivit bättre på detta då de skickar med reklamationspapper redan i köpet. Mest positiva är priserna, på vissa saker har de oslagbara priser. Deras kundsystem track & trace är kanonbra. Leveranstiderna är helt godkända trots att de ligger i danmark, brukar ta en dag från danmark till sydsverige sedan är det flashalsen svenska posten som tar över...
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

Post by whiz »

Alltid varit nöjd med beställningar från ITButikken. Enda problemen jag har haft har varit med inkompetent postpersonal som inte vet hur de ska hantera paket från exotiska och långväga Danmark. Försöker de inte lura på mig avgifter jag inte ska betala så måste de ringa någon "högre upp" för få reda på hur de ska hantera paketet.
» the empire never ended
User avatar
degart
Posts: 113
Joined: 2002-03-08 16:12:39
Location: Borås
Contact:

Post by degart »

whiz wrote:Alltid varit nöjd med beställningar från ITButikken. Enda problemen jag har haft har varit med inkompetent postpersonal som inte vet hur de ska hantera paket från exotiska och långväga Danmark. Försöker de inte lura på mig avgifter jag inte ska betala så måste de ringa någon "högre upp" för få reda på hur de ska hantera paketet.
Tror det är bättre med hanteringen nu...
Har beställt två diskar därifrån nu i veckan och det såg ut som att de satte svenska postetiketter på dem och då borde det inte vara några problem för svenska posten

(har inte fått diskarna ännu men jag kollade på bilderna från paketeringen, kan editera när jag fått hem paketet)
Dator:
AMD A64 3500+, ASUS A8N Premium, Leadtek GF 7800GTX, 3 st Samsung 200GB SATA2, 4 st GeIL Ultra X 512Mb,
Antec P180, Antec Neopower 480W ViewSonic 19" P95f+
Konsoll:
XBox360 & XBox med Xecutor 3 + Seagate 120 GB
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Måste säga att deras hemsida är bitvis kaotisk och frakten går lite långsammare än andra butiker.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

beställde ett moderkort. Frakten var lite långsam.. annars bra priser.
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
Clonec
Posts: 2
Joined: 2004-07-03 22:55:16

Itbutikken

Post by Clonec »

Fenix wrote:beställde ett moderkort. Frakten var lite långsam.. annars bra priser.
köpte minnen härom veckan. beställde på måndag hade dom på postavi på onsdag.

HELT klart godkänt.

vill man ha det snabbare ska man nog gå till den lokala handlaren tycker jag.
Och precis. dom har bra track & trace funktion
Mackan
Posts: 445
Joined: 2002-03-07 23:34:16
Contact:

Post by Mackan »

Att beställa funkar fint, men jag kommer aldrig att beställa där ifrån igen
pga en rma som tog ca 7månader. Det var en vanlig cd-läsare som la av,
jag skickade 7-8 mail under den tiden och frågade hur det gick utan att få något svar...
User avatar
Cappuccino
Posts: 674
Joined: 2004-01-25 2:20:00
Location: Göteborg

Post by Cappuccino »

Beställde någonting därifrån... kommer inte ihåg vad det var bara... men jag fick en postavi efter två dagar. Paketet befann sig i Malmö redan samma dag sedan gjorde Posten sitt för att bolla lite med det innan det anlände till Göteborg. Framförallt priserna var bra och fraktpriset var lägre än för många datorbutiker i Sverige.

Beställningsformuläret hade ovanligt många funktioner vilket kan vara praktiskt men också göra det onödigt komplicerat första gången man beställer.
Abit K9N - AMD Athlon 64 X2 4600+, 2048MB PC4600 - SB XFi Extreme Gamer - sata 160Gb/ide 80Gb/ - dvd/cdrw - Radeon 1950Pro 512MB - Xp.proSP2 - Vista Ultimate 64 -
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Det har gått snabbt de gånger jag beställt något därifrån, och de har oftast riktigt bra priser. Rekommenderas...
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
MoNKeY
Posts: 69
Joined: 2003-05-21 23:28:20
Location: Göteborg
Contact:

Post by MoNKeY »

Har bara handlat där fysiskt så att säga.. Det är ju ett annat plus med butiken, ligger ju mitt på järntorget, inte direkt svårt att ta sig dit.
Nothing is foolproof to a talented fool.
User avatar
Vampis
Posts: 124
Joined: 2004-02-09 10:42:21
Location: Göteborg
Contact:

Post by Vampis »

MoNKeY wrote:Har bara handlat där fysiskt så att säga.. Det är ju ett annat plus med butiken, ligger ju mitt på järntorget, inte direkt svårt att ta sig dit.
Jag tror du tänker på Itpower
Itbutikken är en dansk butik som sysslar med postorder... kolla första inlägget igen ;)
User avatar
MoNKeY
Posts: 69
Joined: 2003-05-21 23:28:20
Location: Göteborg
Contact:

Post by MoNKeY »

Ack! Sådana tabbar får man passa sig för. Har INTE handlat där på plats. Vem var den dumma monkey som skrev där innan..? Inte var det väl jag..


*går å gömmer sig i ett hörn å skäms*
Nothing is foolproof to a talented fool.
User avatar
St:Lucifer
Posts: 25
Joined: 2005-03-12 23:08:12
Location: skara

Post by St:Lucifer »

skulle inte rekomendera den sidan med anleding med tiden jag fick vänta (3,5 månader!!) på att få grejjerna. och då var det inte någon stor beställning bara 2*XP-M 2400+, 3*200GB Maxtor +9.


och varje gång jag ringde sa dom att "det kommer att skickas nästa vecka". sen fick jag inte ett skit i kompensering inte ens en jefla ursäkt för att jag fått ligga ute med ett par tusen! (betala med kredit och det kosta typ 4,8k!) grymt besviken och kommer alldrig att handla ifrån dom igen med tanken på hur jag blev behandlad!
[<>]First rule wen dancing whit the devil... Dont
[<>]
God gave up on me a long time ago, and the devil is scared of me
http://Pandora.com <- kolla in
Post Reply