ITParadiset

Forum för presentation och åsikter om datorbutiker.
Post Reply
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

ITParadiset

Post by elvenman »

Namn:
ITParadiset KNAX

Beskrivning:
Datorkomponenter, webshop

Övrigt:
Ej inlagt

Adress:
http://www.itparadiset.se

Skriven av:
64bits
Last edited by elvenman on 2005-01-20 18:04:31, edited 1 time in total.
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

har beställt varor där en gång.. då min nec 2500a... vid tillfället var denna affärern den billigaste...inklusive frakten...

tyckte hela affären gick bra.. fick ordentlig fakta på e-mailen och leveransen gick väl hyffsat snabbt.. har för mig att det blev över en helg så.... men några dar var allt. 3-5 tror jag.
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Jag beställde just 2 hårddiskar och en extern USB-IDE-adapter av dom, leveransen gick hyffsat fort och dom hade dom billigaste priserna, men jag varnar lite för att dom inte har någon aning om hur man packar hårddiskar, dom låg direkt ovanpå varandra med bara lite papper virade runt sig, ska köra en scandisk på dom när jag har monterat dom.

*edit* Kört scandisk, inga fel på dom, men jag avråder ändå från att beställa ömtåliga saker från itparadiset med tanke på hur dom packar.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
McMoj
Posts: 120
Joined: 2005-01-03 1:48:03
Location: Linköping
Contact:

Akta er för denna skit!

Post by McMoj »

Jag beställde 2st hårddiskar, en till och kompis och till mig, och ett minne..
Hårddiskarna stog det 4-8dagar på och minnet var svårt att få tag på stog det. beställde det dne 10 december -04, jag maila dme runt 20 och fick svar 21:e december, "De är skickade till oss så vi hoppas få iväg det imorgon." eftersom det var min farsa som beställd ei hans mail så maial han dem senare och dme svara med. dme tog slut före jul.., och nu efter ett långt tag, mer än en måad efter så maila han igen oxch fick svaret, dme är på väg nu men vet exakt inte vilken dag, svaret fick vi tisdags förra veckan tror jag.. och jag har ännu inte fått nånting.. Den affären är en oseriös och dålig affär, akta er för den! som tur valde jag postförskott!
Mjölner och solhjul står för ondskan själv medans hammar´n och skäran är lag.
gunnarerik
Posts: 2
Joined: 2005-01-20 15:04:41
Location: Gunnar O.

Post by gunnarerik »

Har köpt datadelar tidigare från ITParadiset. Betalade i förskott för att slippa avgifter. Leveransen kom efter 1 vecka. Den var OK. Har nu beställt ytterligare artiklar den 4 januari 2005. Betalade i förskott. Har ännu idag (20 januari 2005) INTE mottagit beställda varor. Mailat och frågat efter leverans ca 2 ggr pr dag. Inget svar. På hemsidan anges att man ej svarar på tel-samtal. Trots det har jag ringt dit ofta. Inget svar. Tänker avvakta någon vecka innan jag skickar brev (med mottagningsbevis) med anmodan om att svara senast en bestämd datum. Kanske det blir så att snålheten bedrar visheten = man förlorar sina pengar. -
Att svara via e-post kan väl inte ta så lång tid! Har tagit reda på namnen på de 2 ägarna till ITParadiset hos Bolagsverket, tel. 060 184000. Det är tillåtet. Kan inte hitta deras tele-nr = hemligt nr, varför har man det som privatperson? Vi får se hur detta avlöper. Rekommenderar ej förskottslikvid efter detta.
TheSailor
pjutt
Posts: 2
Joined: 2005-02-03 12:04:24

Post by pjutt »

Ja skit oxå! Vi är många som blivit lurade som det verkar: http://se.pricerunner.com/retailer/6055/reviews

Har också fått uppgifter om ägaren från bolagsverket. Det är den här killen: http://www.pellesoft.se/communicate/use ... x?uid=9094

Han är ju inte jättehemlig direkt.

Han administrerar nån sajt som heter http://www.korpis.se oxå f.ö.

Jag har väntat sen i november på leverans (också förskottsbetalat) och får inte svar från honom varken på mail eller tfn. Har inte heller hittat nåt privat-nummer annat än till släkt/föräldrar. Skickade mail och krävde pengarna tillbaka för ett par veckor sen och hotade med ARN-anmälning. Noll respons. Ingen hederlig snubbe det här.

Har polisanmält honom nu. Bra om fler gör det så vi får stopp på verksamheten.

Tills dess kanske man ska ringa mamsen hans och be henne ta honom ordentligt i örat. Att stjäla tusentals kronor från folk är ju ingen lek.
gunnarerik
Posts: 2
Joined: 2005-01-20 15:04:41
Location: Gunnar O.

[b]IT-paradiset[/b]

Post by gunnarerik »

Om man ej fått leverans av varor beställda på internet - kan man

1) Göra polisanmälan (Bedrägeri = straffbart).

2) Sända ett brev med med posten med mottagningsbevis till leverantören. Brevet skall innehålla krav på återbetalning och övriga uppgifter. (Glöm inte ange var/hur återbetalning skall ske - bg- eller pg-nr.) Kommer ej svar - gå till

3) Nästa steg = gå in på hemsida för Kronofogdemyndigheten. Där finns blankett (indrivning) som går att fylla i och sända till KF.

4) Tag reda på vart man skall sända blanketten = kronofogdemyndigheten har många kontor ute i landet. Det gäller att hitta det kontor som täcker den adress/företag som man lagsöker. Det enklaste är att ringa och fråga - Telenr finns på hemsidan. Så får man hänvisning till rätt kontor. De lämnar också de uppgifter man önskar i ärendet.

5) Ett indrivningsärende kostar kr 300:-.
TheSailor
pjutt
Posts: 2
Joined: 2005-02-03 12:04:24

Post by pjutt »

Hur har det gått för dig då? Har det hänt nåt mer sen förra gången du skrev?
kallblle
Posts: 1
Joined: 2005-04-19 23:13:17

Post by kallblle »

Jag har nu polisanmält itparadiset och uppmanar alla andra som har blivit lurade och kanske även hotade att anmäla händelsen. Om fler anmäler sig kommer vi att få en gemensam rättegång och då ser verkligen domaren och alla andra hur det verkligen ligger till. Det blir då lättare att få ut en rättvis dom :D
Post Reply