PCaction

Forum för presentation och åsikter om datorbutiker.
Post Reply
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

PCaction

Post by whiz »

Namn:
PCaction

Beskrivning:
Ej angivet

Övrigt:
Ej angivet

Adress:
http://www.pcaction.se

Skriven av:
64bits
» the empire never ended
aca
Posts: 51
Joined: 2004-10-19 21:35:19
Location: ag2

Post by aca »

PC Action !!! Ja inte var det action inte. Fick vänta nästan 2 veckor från beställning till leverans. Om man inte har bråttom kan jag ändå tipsa om dom. Bra priser och när jag handlade körde man kampanj.(Fraktfritt)
Så man kan beställa en liten fläkt för 45kronor. :) Inga andra avgifter tillkommer.
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

Post by whiz »

Jag beställde ett moderkort för ett par veckor sedan, och då var leveranstiden inget att klaga på, det stämde med vad som var utlovat.

Plus naturligtvis för att det var fraktfritt, gick att direktbetala med internetbank samt att man fick orderstatus direkt via email.
» the empire never ended
fairyland
Posts: 36
Joined: 2003-06-12 1:02:39
Contact:

Post by fairyland »

Det enda positiva med den här butiken enligt mig är att de har gratis frakt.
Efter 2 veckors väntan så hade fortfarande inte mina prylar kommit och ingen orderbekräftelse heller, enligt uppgifterna på deras hemsida så är leveranstiden 3-4 dagar på de sakerna jag beställde. Och till slut tröttnade jag och skickade ett ilsket mail till dem och vips fick de bråttom...

Inte en butik jag kan rekommendera, slöare affär får man ju leta efter...
strumpan_metal
Posts: 1
Joined: 2005-02-07 10:41:03

Handla INTE på Pcaction!!! Läs det här!

Post by strumpan_metal »

Inget är positivt med det här då företaget inte är mån om service och support till sina kunder för fem öre. Att reklamera eller försöka få pengarna tillbaka pga felaktiga produkter, verkar tillsynes omöjligt.
För det första så tog det ca 2 veckor för att få hem produkterna när det på hemsidan fanns en utsatt leverenstid som uppgick till 2-4 dagar.
Ingen som helst kompensation eller ursäkt utfärdades från pcaction vid det här tillfället trots flera samtal till supporten och högsta chefen.
Efter att ha kommit fram till att produkten fungerar, men då på ca 5 meters avstånd och inte de utlovade 100 meterna inomhus (vi hade ett avstånd på 25 meter inomhus), så har jag försökt att lägga fram på ett snyggt sätt att det inte är pcactions fel men att jag vill ha pengarna tillbaka. Produkten håller INTE vad den lovar!!!

VARNING utfärdas till er som tänk handla på Pcaction då det inte verkar finnas några som helst garantier för att på pengarna tillbaka när en produkt inte fungerar enligt beskrivningen på hemsidan. 14 dagars returrätt/ångerrätt kan slänga sig i väggen för här bryr man sig inte över huvudtaget. För att kunna veta om en produkt fungerar enligt produktinfo så bör man testa, det kan annars bli svårt att se på en oöppnad kartong om det kommer att fungera eller inte. Enligt Pcaction så är endast obrutna förpackningar tillåtna för retur och om produkten fungerar eller inte, de skiter de tydligen i.

Jag har alltså lagt ut 2200:- på en router och ett nätverkskort som jag inte kommer att kunna ha någon som helst nytta av. Väldigt dåligt av D-LINK men fruktansvärt DÅLIGT skött av Pcaction!

HANDLA INTE på Pcaction!!!
User avatar
Explorer
Posts: 2285
Joined: 2004-09-19 22:33:07
Location: Vimmerby

Post by Explorer »

har beställt en DVD-Spelare och ett par nätverkskort därifrån
fick grejorna efter 3 dagar vilket är helt ok
PC#1: Intel E6750, Asus P5K-E/WIFI-AP iP35, PNY 8800gts 640mb, 3x500gb sata Samsung 1x74gb WD raptor sata 1x 640gb sata Samsung 4x1gb Corsair CL4
0ri0n^
Posts: 13
Joined: 2004-11-29 23:33:53
Location: Göteborg

Post by 0ri0n^ »

Jag beställde en drös saker när de hade "gratis-frakt-drive" och jag fick vänta ett tag på grejerna. De glömde även att skicka vissa saker så att man fick mail:a och klaga. Det blev några rundor till posten det, skulle aldrig köpa därifrån om de inte kör gratis frakt :/.
//0ri0n^
Post Reply