Lite ojämnt mellan er moderatorer.

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
Post Reply
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Lite ojämnt mellan er moderatorer.

Post by benjamin »

Jo tycker att Nizenco är ensam om att låsa alla trådar, vet inte om det är nått bestämt eller så men varför?
Det var ett tag sedan man såg någon av er andra låsa en tråd, varför?
Ska Nizenco låsa allt?
Vet inte om det var bra att fråga detta men undrade bara lite så här på kvälls kvisten...
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
G|nu
Posts: 1139
Joined: 2002-03-07 23:19:37

Post by G|nu »

Håller med det låses lite VÄL mycket ibland faktiskt, och ofta med ganska halvdumma motiveringar, ibland hade det räckt med en varning till personen/erna som inte kunde hålla sig till amänet o rensa lite istället för att låsa hela skiten.
live beyond, expand.
Axeflower
Posts: 947
Joined: 2002-03-07 23:06:58
Location: Kalmar
Contact:

Post by Axeflower »

Nu har du listat ut en av deras hemligaste hemligheter. Det finns egentligen ingen Nizenco. De har bara hittat på honom för att det inte skall finnas någon verklig person som någon kan bli sur på när den modererar för mycket (inte för att Nizenco har gjort det då). Så de byggde en specialmoderator av lego och gamla fiatdelar som driver runt på internet och modererar allt den kommer över.

Om inte mitt minne är helt konstigt igen och jag bara har drömt alltihop. Men det tror jag väl inte.
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Jag tänkte inte på antalet trådar som Nizenco låser utan varför Nizenco till 95% står till det totala låsandet?
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Axeflower: precis ;)

Anledningen till att nizenco låser flest trådar är helt enkelt för att han är mest aktiv. Förut fick jag kritik för att jag låste flest trådar, och då var det för att jag var mest aktiv.

Jag håller inte med er om att det låses fler trådar nu än vad det har gjorts förut, snarare tvärtom. Sen när ni kritiserar för att trådar låses med dåliga förklaringar får ni gärna komma med exempel.
hej.
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

ZinKo: Vore det bättre ifall alla moderatorer låste lika många trådar? Säkert bättre för Nizenco då han slapp riskera att uppfattas som petig då när han får stå för mycket av "skitgörat". Att han figurerar oftare beror på att han varit den mest aktive moderatorn den senaste tiden. Det går åt mycket tid till att hålla koll på ett forum och alla har inte den tiden. Det är mycket därför som vi bland annat har moderatorer som bara modererar vissa avdelningar.

Gnuet: Nej du håller inte med, du pratar om något annat. Det kan gärna diskuteras separat. Rent allmänt så är det bra om enskilda stängningar kritiseras om de upplevs som felaktiga eller om orsaken varit oklar. Säkert kan man exempelvis beskriva anledningarna mer utförligt ibland. Är något oklart så be för all del om en utförligare beskrivning.
Tyst dator: i5-3570K @ 4.1GHz, HR-02 Macho, Sapphire HD7950 boost, MSI Z77A-G45, Fractal Design Define R4 chassi, medföljande fläktar som insug och TY-140 som utblås, 2st SSD + 1st Seagate 4TB. Seasonic X-650.
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Så Nizenco är 95% mer aktiv en ALLA övriga mod + admin?
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
N. Alfinson
Hedersbit
Posts: 3051
Joined: 2002-02-17 0:03:22
Location: Göteborg/Stockholm
Contact:

Post by N. Alfinson »

mig veterliggen är det endast jag och zeux som har moderatorrättigheter i alla forumen, zeux har inte så mycket tid längre och då återstår endast jag. administratörerna har också moderator rättigheter men de håller på med annat just nu. dock ser det ut som att det kommer en moderator till hjälpt snart

gnuet: som vanligt när sådanhät disskuteras är det en sak som fattas, exempel, exempel, exempel.
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

ZinKo wrote:Så Nizenco är 95% mer aktiv en ALLA övriga mod + admin?

Hm, vet inte om jag håller med om det. Jag rensar faktiskt en hel del. Även om jag kanske inte alltid gör det i form av låsta trådar. Det du ser är bara en del av allt arbete som gjörs på moderatorsidan.

Själv är jag av den uppfattningen att det inte skall synas för mycket av modereringsarbetet. Eller vad sägs?
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Jag kan ju säga att jag kan hålla med om att det verkar som nizenco låser 9 av 10 trådar eller ännu mer.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
flaeskflaesk
Hedersbit
Posts: 1246
Joined: 2002-02-19 19:43:29
Location: BBzor

Post by flaeskflaesk »

Jag modererar aktivt i LAN-delen, inte att glömmas bort. :)
User avatar
N. Alfinson
Hedersbit
Posts: 3051
Joined: 2002-02-17 0:03:22
Location: Göteborg/Stockholm
Contact:

Post by N. Alfinson »

skall jag ta detta som negativ eller positiv kretik? låser jag förmånga trådar, har jag dåliga argumment till det eller vad? och som vanligt, kom med exempel på det ni säger!
petter

Post by petter »

det spelar väl ingen roll vem som låser ? det är ju det som låses som är undermåligt ju

hade jag fått bestämma hade det låsts ännu fler trådar
corre
Posts: 659
Joined: 2002-03-08 10:49:39
Location: Kristianstad

Post by corre »

en bra ide vore att när någon tycker att en tråd låsts utan orsak så skulle författaren och moderartorn kunna prata och eventuelt låsa upp den igen.

detta kan ju dock inte ske på alla trådar då det är rätt många som förtjänar att låsas!!

vanligaste stället för låsta trådar är ju allmänt prat och dom spårar ut titt som tätt
Post Reply