Vad gör man på ett Lan?

LAN, Demoparty och allt som rör området.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

dEZA wrote: elaka vakter som inte låter en sova vart man vill.
Dom är också nördar. Därför så säger man "Ok" till dom när dom kommer och gnäller på en, så lägger man sig ner igen. Jag orkade inte bry mig iaf jag var juh as trött.
We dance to all the wrong songs
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Invoker wrote:
Bad_and_ugly wrote:Kast med COMPAQ-artikel, hittils har jag kastat COMPAQ server, laptop och dockningsstation, den sistnämnda vann jag och fick lite fina chassifläktar ;D
Vart sjutton går du på LAN? Vill också kasta COMPAQ-artiklar! ;D
TLZ-lanen i Emmaboda (Småland), där brukar crew ta med sig gammla uttjänta COMPAQ-artiklar som det sedan blir längdkast med ;D
De brukar även ha colahävar-tävlingar, 1,5l p¨å snabbast tid vinner ett joltflak

Kanske vore nåt för DH-crew?
Kan inget om mycket
User avatar
m0hx
Posts: 275
Joined: 2003-05-09 16:39:56
Location: Landskrona
Contact:

Post by m0hx »

Finns där en projektor på ett LAN så är jag bänkad framför duken 90% av tiden... brukar även ha med mig två burkar så man kan tanka o lira samtidigt utan några problem (även om jag nästan inte gaymar alls på lan...)
"En fiskares memoarer - 50 år bakom flötet"
ekipz
Posts: 16
Joined: 2004-10-12 9:23:34
Location: Gazål
Contact:

Post by ekipz »

Man går på lan av flera olika anledningar...

För det första så är det ju en aktivitet man gör tillsammans med sina kompisar! Att packa ihop sina grejjer och åka tillsammans med polare till ett nytt ställe är alltid roligt.

Internet kan aldrig ersätta LAN:andet, även om man har superfet internet-lina eller något megafräckt headset.

Man går på lan för att umgås med folk, träffa nya människor, för att spela spel, tanka filer osv...
Det är viktigt att det är PARTY-KÄNSLA också.
Därför är det tråkigt att nästan alla lan har högtalarförbud ;(
För det skall vara lite drag i lokalen!
LAN där alla är knäpptysta och man kan höra en knappnål falla är riktigt trist...
ekipz
Posts: 16
Joined: 2004-10-12 9:23:34
Location: Gazål
Contact:

Re: Vad gör man på ett Lan?

Post by ekipz »

lyckegard wrote:Beskrivningen jag har fått av Lan-partyn är att man tankar porr och spelar dataspel. Inget av detta intresserar mig men mina kompisar går på Lan ibland och jag funderar på att haka på, fast det känns ändå som om jag kommer och sitta för mig själv större delen av tiden då jag inte tankar porr, letar piratkopior, eller spelar Lan-spel. Sedan att titta på andras datorer och så intresserar mig också föga då jag hellre går på museum.

Kan man få läsa lite roliga historier ifrån Lan ni har varit på så får jag se om det är något som lockar.
Av alla andra svar att döma så kan man konstatera att LAN är lika individuellt som allting annat!

Det bästa är väl om du själv åker med på något LAN och bildar dig DIN egna uppfattning! ;)
User avatar
xianze
Posts: 1350
Joined: 2002-03-08 15:02:08
Location: Göteborg
Contact:

Post by xianze »

Marabou_Man wrote:Jag brukar haxxa, oftast jstroms datta för den är så enkel att göra tejköver på.
Tja vad jag gör på lan är att jag umgås med vännerna som man kanske inte träffar så jätteofta, sitter och chattar, anordnar någon rolig tävling. Ser till att flumma ordentligt mycket.. jag har inte spelat på dom senaste lanen iallafall.
Om du föresten är intresserad av lan så kan jag rekomendera welan ..
hemsidan är dock död nu men kommer upp inom kort www.welan.se </smygreklam>

En annan sak som jag gör på lan är att hacka Marabou_Mans server då han oftast lämnar sin dator olåst inloggad på diverse burkar. när han går på toaletten. det är roligt.
Workstation: Intel C2D 3ghz, 4gb ram, 20" pivot, 80gb ssd + 2x320gb raid1. Win 7
AtomRoger: Intel Atom 1,66ghz, 2gb ram, 250gb raid1, 2tb lagring, debian.
Laptop: Macbook sötnos (Felicia) 2,4 ghz C2D
User avatar
Marabou_Man
Posts: 1328
Joined: 2002-03-08 14:07:58
Location: Henån

Post by Marabou_Man »

Vafan ;(


Det var bara för jag hade ätit jättekladdig och jättegod kebabpizza, jag ville helt enklet inte kladda ner min laptoptagentbord!
(19:31:08) <Punisher> argh. satans buggigt bajs..
(19:31:41) <Marabou_Man> :(
(19:33:18) <Punisher> *svär*
Post Reply