64bits WoW-guild. Update 7/2

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
User avatar
nissse
Hedersbit
Posts: 911
Joined: 2002-06-04 13:49:01
Location: Nyköping
Contact:

64bits WoW-guild. Update 7/2

Post by nissse »

I Retail spelar vi på Stormreaver!

Namn
"Guardians of The North" vann omröstningen med 42% av rösterna.

Jag har utsetts till ledare och lovar att sköta mig ypperligt ;D
Som det ser ut nu vill de flesta spela Horde och på en PVP servern, vi kommer att känna oss för lite under EU-betan och komma fram till vad som passar oss bäst.

Guilden finns i #gotn på Quakenet.



Medlemslista

Medlemslistan kommer göra iordning så fort retail startas, just nu är det förmånga som anmälde sig och inte dök upp för att det ska bli någon vidare ordning på det.

Finns det frågor så skicka ett mail eller ropa på "Neohamster" ingame.
Last edited by nissse on 2005-02-12 10:04:55, edited 50 times in total.
Ordbehandlare|C2D E8400@4.0Ghz| 8800GTS 640MB| Trackball!
NES|6502@1.79mhz|2KB|2KB Vram|Huge joypad
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Re: 64bits WoW-guild

Post by wille »

nissse wrote:Vi har nu påbörjat ett alldeles eget World of Warcraft gille här på 64bits.se.
Än så länge har vi inget namn men förslag mottages gärna.

Jag har utsetts till ledare och lovar att sköta mig ypperligt ;D
Som det ser ut nu vill de flesta spela Horde och på en PVP servern, vi kommer att känna oss för lite under EU-betan och komma fram till vad som passar oss bäst.

Guilden finns i #64war på Quakenet.

Medlemslista
Nissse
Nissses flickvän
linc
Marabou_man
Phobic
Phobics bror
Xerbee
theLofD
dpinto
Dr. Brynerswürst
kloppe

Skicka mig ett PM om ni vill vara med så lägger jag till er i listan.
I'm in.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Jag har förbokat spelet nu på tradde, kan man sätta upp sig som temp-in? Jag vet nämligen inte om man kommer med, eller om jag inte kommer vara med i en annan guild...
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Är intresserad, men vet inte hur sugen jag är på PvP-server. Det beror lite på hur de implementerar contested areas i PvE.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Big_Bird wrote:Är intresserad, men vet inte hur sugen jag är på PvP-server. Det beror lite på hur de implementerar contested areas i PvE.
Menar du hur de gör på PvE-servar eller hur de gör med PvE på contested areas på PvPservar?
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Hur de gör med contested areas på PvE-servrarna. Som det är beskrivet med områden där man flaggas för PvP men å andra sidan får mer Xp och tyngre belöningar så tycker jag det är lagom.
Att vara på PvP-server tycker jag bara verkar som ett bra sätt att få huvudet inslaget av 133+:are i tid och otid.
Själv föredrar jag något jämnare PvP och är därför lite missnöjd med att dishonour-systemet togs bort. (Även om jag förstår motiveringen)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Big_Bird wrote:Att vara på PvP-server tycker jag bara verkar som ett bra sätt att få huvudet inslaget av 133+:are i tid och otid.
Men det kan de väl inte sålänge du är på din sidas territorium? (om inte du attackerar först dvs)
hej.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

linc wrote:
Big_Bird wrote:Att vara på PvP-server tycker jag bara verkar som ett bra sätt att få huvudet inslaget av 133+:are i tid och otid.
Men det kan de väl inte sålänge du är på din sidas territorium? (om inte du attackerar först dvs)
Det så det är på PvE-servern. trodde jag i alla fall.
Om det funkar likadant på PvP-servern vet jag inte riktigt varför det gör distinktionen (om det inte är för att fånga in 133+-gänget i en fålla för att sedan bränna dem inne)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

På PvPservern fungerar det på följande vis:

Det finns territorium som är alliance/horde territory. Där kan endast spelare som "bor" i det området välja att gå in i strid mot fiender.

Sedan har vi contested. Där får alla banka på alla.

Blizzard har sagt att de ska utvecka sitt Honorsystem så att det inte blir värt att slå på den som är mindre.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

wille wrote:På PvPservern fungerar det på följande vis:

Det finns territorium som är alliance/horde territory. Där kan endast spelare som "bor" i det området välja att gå in i strid mot fiender.

Sedan har vi contested. Där får alla banka på alla.

Blizzard har sagt att de ska utvecka sitt Honorsystem så att det inte blir värt att slå på den som är mindre.
Hm... det låter som den lösning som jag trodde var vikt för PvE-servern. kanske har jag missförstått. Nåja, får se över det.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
nissse
Hedersbit
Posts: 911
Joined: 2002-06-04 13:49:01
Location: Nyköping
Contact:

Post by nissse »

I PvE är det ju inget slagsmål mellan Horce och Alliance överhuvudtaget.
Klart man ska kunna banka på andra sidan ;D
Ordbehandlare|C2D E8400@4.0Ghz| 8800GTS 640MB| Trackball!
NES|6502@1.79mhz|2KB|2KB Vram|Huge joypad
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

nissse wrote:I PvE är det ju inget slagsmål mellan Horce och Alliance överhuvudtaget.
Klart man ska kunna banka på andra sidan ;D
Det kommer att implementeras senare (battlegrounds). Men jag tycker att det är ett rätt bra system att man kan banka på varandra på vissa platser ;)
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Vad exakt är PvE ?
User avatar
nissse
Hedersbit
Posts: 911
Joined: 2002-06-04 13:49:01
Location: Nyköping
Contact:

Post by nissse »

Hipshot wrote:Vad exakt är PvE ?
Players VS Enviroment. I dagsläget så betyder det att man inte slåss mellan fractionerna överhuvudtaget, senare kommer dock battlegrounds till både PVP och PVE: http://www.worldofwarcraft.com/pvp/pvp-article.html
Ordbehandlare|C2D E8400@4.0Ghz| 8800GTS 640MB| Trackball!
NES|6502@1.79mhz|2KB|2KB Vram|Huge joypad
Phobics bror
Posts: 6
Joined: 2002-10-17 0:35:57
Location: Lund
Contact:

Post by Phobics bror »

Får väl börja med att säga hej till mina blivande guildkamrater, phobics bror här, äldre bror ;D

Angående namnförslag, tycker jag att det kan vara en god ide att först fundera vad för typ av guild, utöver horde, som det ska vara. Som gammal rollspelare tycker jag att det är roligt om man försöker använda sig av den fakta som finns om världen man ska verka i när man skapar guild, corp, etc... När det gäller WoW finns det ju en rätt rik sådan. Men det viktigaste när det gäller horde är väl den misstänksamhet som råder mellan undeads och de övriga hordemedlemmarna.

Så det kanske hade varit en god ide att höra efter vad folk vill spela för typ av ras. Om majoriteten vill spela Orc, troll och tauren kanske man ska skapa ett mer tribeaktikt guild och då också ha ett mer tribeaktikt namn. Om majoriteten istället vill vara undeads funkar ju inte med ett tribe system och namn utan då är det antaligen bättre med andra typer av namn o guildorganisationer.

Hmm, det här blev lite längre än jag tänkt mig men i alla fall så tycker jag personligen inte om namn som har t.ex. med sverige att göra (Svea rike för att ta ett exempel jag såg på ett annat forum) eller andra typer av namn som förstör stämningen i spelet.

Men detta är väl iofs inte så viktigt för betan men om man vill fortsätta med guildet efter betan kan ju det vara värt att tänka på.
User avatar
theLofD
Posts: 510
Joined: 2004-08-01 13:31:40
Location: Herrö/Västerås

Post by theLofD »

Trodde vi skulle vara ett semiseriöst gille. Har absolut ingen lust med hardcore rollspelande. Vill njuta av spelet och ha allmänt roligt.
******************************************
* Bravely Goes Where Every Man Has Gone Before. *
******************************************
Phobics bror
Posts: 6
Joined: 2002-10-17 0:35:57
Location: Lund
Contact:

Post by Phobics bror »

Syftade mer på namnet o lite tanke bakom guildet... det behöver ju inte betyda att man måste hardcorerollspela, när man väl spelar...
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

nissse wrote:I PvE är det ju inget slagsmål mellan Horce och Alliance överhuvudtaget.
Klart man ska kunna banka på andra sidan ;D
Säg det till de Alliance och Horde spelare som dog i raiden mot Ashenvale senast.;)
Jag spelar på PvE-servern och har varit inblandad i en hel del consensual PvP.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
theLofD
Posts: 510
Joined: 2004-08-01 13:31:40
Location: Herrö/Västerås

Post by theLofD »

Phobics bror wrote:Syftade mer på namnet o lite tanke bakom guildet... det behöver ju inte betyda att man måste hardcorerollspela, när man väl spelar...
Om missförstog ditt inlägg lite då. ;D Verkade som om du tyckte att man verkligen skulle gå upp i rollen som undead eller orc. "Orc litar inte riktigt på undead och därför ska man bete sig si och så mot dom etc." Ber om ursäkt. ;)
******************************************
* Bravely Goes Where Every Man Has Gone Before. *
******************************************
Phobics bror
Posts: 6
Joined: 2002-10-17 0:35:57
Location: Lund
Contact:

Post by Phobics bror »

Inget att be om ursäkt för... jag kankse uttryckte mig lite oklart, var rätt stressad av flickvän som ville att jag skulle lägga mig när ajg skrev inlägget. ;D Det jag menade var att ha en lite genomtänkt bakgrund till guildet som en slags extra krydda för spelupplevelsen.
User avatar
Spixx
Posts: 1613
Joined: 2004-03-20 16:47:34
Contact:

Post by Spixx »

;D kan man anmäla sig även fast man inte har ngt Beta test... Utan måste vänta?
User avatar
Marabou_Man
Posts: 1328
Joined: 2002-03-08 14:07:58
Location: Henån

Post by Marabou_Man »

SpiXx^Orginalet wrote:;D kan man anmäla sig även fast man inte har ngt Beta test... Utan måste vänta?
Iaf du menar att du inte fått ditt betakit än så ja, ingen har fått det än så.
(19:31:08) <Punisher> argh. satans buggigt bajs..
(19:31:41) <Marabou_Man> :(
(19:33:18) <Punisher> *svär*
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Rensat.

Den här tråden är alltså rörandes gillet, inte rörandes WoW generellt.

Ta generella diskussioner här istället:
http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?t=36010
hej.
User avatar
Spyder
Posts: 86
Joined: 2003-06-28 21:23:04

Re: 64bits WoW-guild

Post by Spyder »

nissse wrote:Som det ser ut nu vill de flesta spela Horde och på en PVP servern, vi kommer att känna oss för lite under EU-betan och komma fram till vad som passar oss bäst.
Ifall det är möjligt, sätt gärna upp vem som vill spela vad (Alliance/Horde/ingen skillnad).

Funderade själv på att spela Alliance, men ifall största delen spelar Horde så är det väl ingen vits att joina.
Man with hand in pocket feel cocky all day.
User avatar
kgb
Posts: 326
Joined: 2002-11-26 0:21:35
Location: stockholm

Post by kgb »

För mig spelar det inte så stor roll hur vi gör. Har inte spelat någon betaversion ännu så jag har ingen vidare koll på vad jag ens vill spela privat, vilket jag antagligen kommer att göra utöver denna guild. Jag har däremot allltid favoriserat alliance och då humans i tidigare Warcraftspel, men som sagt, ingen större skillnad för mig.
formerly known as kgb
Post Reply