Titlar

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Tja, bland annat för att det läggs in titlar på löpande band. Det var väldigt många titlar inne. Dessutom var det väldigt få som använde dessa. För det mesta inte någon alls.

Många av dessa titlarna som togs bort var rätt meningslösa eller intetsägande. Tanken var trots allt att man skall ha en beskrivande titel. och Magisk Drake osv är väl inte så vidare bra? Dessutom var flera av de som jag tog bort snarlika många andra. En titel fanns i två former på svenska och dessutom på engelska. :P
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

Post by whiz »

Jag håller med Axman. Det känns väldigt mycket dagis redan nu. Tanken bakom systemet var att särskilja individers tekniska (eller åtminstone dator-relaterade) intresse och kunskaper.
» the empire never ended
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Post by Grim »

Axman wrote:Det kommer att förbli som det är nu.
demokratin är på topp...
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Grim wrote:
Axman wrote:Det kommer att förbli som det är nu.
demokratin är på topp...

Jag menade inga större förändringar. Bara väldigt bra titlar får komma in nu.

Och naturligtvis är detta ingen demokrati. Det är bara en illusion vi håller uppe medans vi styr alla med järnhand.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
zaver
Posts: 614
Joined: 2002-03-18 21:23:00
Location: Stockholm
Contact:

Post by zaver »

Känns som vi borde gå tillbaka till det gamla systemet då det fortfarande skrivs lika mkt skit. Nämner inga namn *host*Hot Water*host*
| Pentium IV 2.2GHz | 512MB RDRAM | Geforce3 TI-500 | 120GB 7200RPM | 21" & Platt 17" | DVD-RW Brännare |
| Fjärrkontroll | Dubbla 50W Subbar & 6 satelliter | Force Feedback Joystick & två Rattar | 100Mbit uppkoppling |
User avatar
xX
Hedersbit
Posts: 1576
Joined: 2002-03-10 15:19:53
Location: Stockholm

Post by xX »

zaver wrote:Känns som vi borde gå tillbaka till det gamla systemet då det fortfarande skrivs lika mkt skit. Nämner inga namn *host*Hot Water*host*
Varför skulle det bli bättre om vi gick tillbaka till det gamla systemet? (antar att du menar "poängsystemet" som baseras på antal inlägg)
zaver
Posts: 614
Joined: 2002-03-18 21:23:00
Location: Stockholm
Contact:

Post by zaver »

Det är intressant att se hur aktiv olika personer är istället för titlar som får forumet att anknytas till lunarstorm.

Titelhatare det vore en titel för mig :[
| Pentium IV 2.2GHz | 512MB RDRAM | Geforce3 TI-500 | 120GB 7200RPM | 21" & Platt 17" | DVD-RW Brännare |
| Fjärrkontroll | Dubbla 50W Subbar & 6 satelliter | Force Feedback Joystick & två Rattar | 100Mbit uppkoppling |
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Ja, skiten minskar ju inte på grund av antalet inlägg direkt. men däremot så tror jag att vi har blivit av med en hel del onödiga inlägg av typen ":)" "jag håller med" osv.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Post by Grim »

Axman wrote:Ja, skiten minskar ju inte på grund av antalet inlägg direkt. men däremot så tror jag att vi har blivit av med en hel del onödiga inlägg av typen ":)" "jag håller med" osv.
det tror jag också, en klar fördel.
Det kommer alltid att råda delade åsikter om huruvida titlar borde finnas eller inte, därför borde det inte vara så mycket diskussion kring det eftersom om det är 50/50 så är det ändå moderatorerna som avgör om titlarna ska finnas eller inte.
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Jup. Men tänk samtidigt på att det är ni medlemmar som kom på titelsystemet och vi nappade :)
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
Axeflower
Posts: 947
Joined: 2002-03-07 23:06:58
Location: Kalmar
Contact:

Post by Axeflower »

Jag är nöjd med det nya titelsystemet. Det ger en lite mer personlig känsla över det hela.

Vill jag se hur många inlägg folk har gjort så kollar jag i användarlistan.
User avatar
chrono
Hedersbit
Posts: 1017
Joined: 2002-02-19 20:07:27
Location: Sundsvall
Contact:

Post by chrono »

Ok, det stämmer att titlar som ex. "magisk drake" inte direkt fyller ngn som helst funktion.

Men jag tycker det är synd att vi kapar i kanterna på den mångfald man skulle kunna skapa med titel-systemet.

Det blir lätt trångt om titlar satt i relation till andelen medlemmar, om inte idag - så säkerligen imorgon.

Man kanske får vänja sig vid att man inte är ensam om att ha en titel, men när 50 stycken har samma titel - vad fyller då titeln för funktion egentligen ?

Som det är nu har varannan "Hårdvara" under sitt nick, vilket jag knappast finner särskilt upphetsande.

Men, nåja, jag kan tänka mig att med en godtagbar beslutsfattandeprocess kan fortfarande nya titlar införas i systemet, så demokratin är fortfarande upprätthålld (det är aldrig roligt när 51% får förtrycka 49%).
"Nothing in the world is so powerful as an idea whose time has come."
- Victor Hugo
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

tja, titeln är ju inte bara personlig, den visar ju även vilken grupp man identifierar sig med. Men naturligtvis så måste vi lägga till fler i framtiden. bBara det att de får vara väldigt bra för annars kan det bli så otroligt många :/
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
mirza*
Posts: 1267
Joined: 2002-04-19 15:46:47

Post by mirza* »

tycker nästan att det är lite kasst att man får välja titel...

man borde ju "förtjäna" sin titel!

- oj läste bara första sidan....
IL1
Post Reply