Produkttips?

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
Post Reply
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Produkttips?

Post by fisk »

Nu när jag precis skaffat ett UltraX-tangentbord funderade jag lite på om man inte kunde göra något liknande koncept av produkttips som man har gjort kring datorbutiker. Jag gjorde för en tid sedan ett exempel:

http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?t=37468

På så vis kan man få in fler "recensioner" och köptips kring olika produkter, något som jag nu skulle vilja göra angående mitt nya inköp av Tangentbord och en stycken Razer Diamondback (båda två mycket trevliga produkter).

Några konstruktiva idéer kring detta (jag förstår att det kliar i fingret att säga NEJ, men kan man vidareutveckla idéen och implementera detta i 64bits?)
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Blir nog allt för många produkter som det skulle se ut nu. Men att sortera det i underkategorier när phpBB2.2 skulle inte vara sådan tokig idé, tror jag.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Vill du ha något "läsarnas recensioner"-forum, eller är det en lista på produkter och vilka som rekommenderar den du är ute efter?
hej.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

linc wrote:Vill du ha något "läsarnas recensioner"-forum, eller är det en lista på produkter och vilka som rekommenderar den du är ute efter?
Läsarnas recensioner vore inte så tokigt, det var en bra idé linc (tycker jag).
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

Post by whiz »

Vi har diskuterat "läsarnas recensioner" internt, men jag minns inte när.

Då rörde det sig mest om att kunna skapa en läsarrecension som komplement till någon av våra egna recensioner tror jag, men det vore väl knasigt att låsa det till det.

Smidigast hur användarsynpunkt hade nog varit att kunna hitta det på samma ställe som våra egna recensioner (men tydligt visa att det är läsarrecensioner) och göra det lika enkelt att skriva en sådan som att posta ett inlägg. En forumsdel (eller subforum senare) är dock bättre än inget.
» the empire never ended
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Frågan är också hur hårt vi ska moderera det. Jag har svårt att se att vi kan släppa det helt fritt emedan vissa recensioner kan vara mer till ondo än godo.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Sätter man en kvalitetsstandard så tror jag att man i mångt och mycket kan undvika det.

Man kan också sätta en begränsning, alla recensioner måste innehålla minst 200 ord, t.ex. (ja, eller ett visst antal tecken), sedan kan man ju göra så att en recension skickas till moderatorerna före den publiceras, och sedan kan moderatorerna godkänna den, och först då publiceras den.
Aotearoa - tino rangatiratanga
Post Reply