Projekt trådar?

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
Post Reply
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Projekt trådar?

Post by Eruku »

Vi har ju massor av moddare med intressanta skappelser här på forumet. Oftast så presenteras dom under Moddning / Elektronik / Teknik, i alla fall jag tycker det vore jävlig roligt ifall man uppmuntade folk att posta "projekt trådar" så folk kan följa utvecklingen. Kanske en ny kategori under Hårdvara?
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Post by Jonas Lundh »

Ja det tycker jag låter som en mycket rolig idé. Det är alltid kul att läsa om olika projekt men jag tycker också de passar rätt bra under moddning som det är idag.
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Jag menade mest att när folk postar i moddning så får man bara se slutresultatet. Om man öppnar en strörre möjlighet för projekt loggar genom tex en egen avdelning utan bumpnings regeln skulle nog få folk att vissa vad dom gör redan ifrån planeringsstadiet.

Fast det är som sagt bara ett förslag :)
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

eruku wrote:Fast det är som sagt bara ett förslag :)
Ett bra förslag. Även ett bra sätt att få insperation från andra till att börja mickla själv. Det kliar i mina fingrar när jag ser de fina prylarna som MadModder och Illuwatar matar ut, sen att ha allt, från starten sammlat i en tråd skulle vara nycket intressant det med.
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Håller med, och kanske att "projekt inläggen" hamnar efter varran och efter det lägger sig komentarerna. typ:
pi
pi
pi
pi
k
k
k
k
istället för
pi
k
pi
k
k
k
pi
k

...om ni förstår vad jag menar :P ...lättare att föja då.
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

syntetisk wrote:Håller med, och kanske att "projekt inläggen" hamnar efter varran och efter det lägger sig komentarerna. typ:
pi
pi
pi
pi
k
k
k
k
istället för
pi
k
pi
k
k
k
pi
k

...om ni förstår vad jag menar :P ...lättare att föja då.
Eller så bara uppdaterar man fösta inlägget med all ny info och postar ett nytt att man uppdaterat, vet iofs inte hur lätt det är att sortera inlägg i en tråd bara så där.
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Bra förslag tycker jag. Platsar som subforum när det är möjligt (i phpBB 3.x, dvs nästa version). Men sålänge anser jag att vi kan ha det i ett vanligt forum under Moddningsforumet.
hej.
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

Post by whiz »

Låter som en bra ide, i dagsläget känns det dock inte som det krävs ett nytt forum för det (det är inte jättemycket trafik i Moddforumet). I framtiden kanske vi kan lägga till en sådan subkategori.
» the empire never ended
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

elvenman wrote:Eller så bara uppdaterar man fösta inlägget med all ny info och postar ett nytt att man uppdaterat, vet iofs inte hur lätt det är att sortera inlägg i en tråd bara så där.
Man kan oxå skriva 5 inlägg eftervaranda när man skappar tråden för att "resarvera" plats ;D
linc wrote: Bra förslag tycker jag. Platsar som subforum när det är möjligt (i phpBB 3.x, dvs nästa version). Men sålänge anser jag att vi kan ha det i ett vanligt forum under Moddningsforumet.
Då får jag tappert vänta.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
Post Reply