Fyra våldtäktsmän och en liten flicka

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
exzrael
Posts: 638
Joined: 2004-11-27 11:38:07
Location: Ängelholm, Skåne
Contact:

Fyra våldtäktsmän och en liten flicka

Post by exzrael »

En 13-årig flicka blev brutalt våldtagen medans hon var påtagligt berusad av alkohol. De tre äldsta (22, 26, 30) gick ut från hovrätten som fria män, den yngsta (16) fick 1 (!) månads ungdomsvård för sexuellt utnyttjande. Skamligt dåligt rättsväsen vi har.

Vad händer här egentligen? Ska samhället acceptera våldtäkter? Tydligen går det bra att supa en tjej full och sedan ha fullbordat samlag för något straff får man inte. I de här männens fall yrkar jag på omedelbar utvisning med verkställning...omedelbart. Minsta straffet borde vara respektives namn, bild och bo-ort i samtliga kvällstidningar och dagstidningar. Hur ska 16-åringen kunna komma tillbaka till sin skola utan att bli brutalt misshandlad? Jag hade inte tvekat en sekund. Hade mer än gärna tagit den smällen efteråt och suttit av min tid i fängelse om så behövts.

Våldtäktsmän SKA hängas ut med namn, bild och ort. Är man inte svensk medborgare eller har bott i sverige bara en kort period SKA personen i fråga utvisas utan knussel, har man missbrukat vårat förtroende och våran vänlighet så är det bara ut fortare än kvickt. Skadestånd SKA betalas ut och det i rejäla summor. Fängelse borde vara ett minimum och inte någon enstaka månad. Vi borde prata tiotals år på vatten och bröd och jag är INTE ironisk överhuvudtaget.

Våltäkter ska inte accepteras. Så är det bara.

*Updatering - förtydligande*

Det jag tycker och tänker här är INTE begränsat till just 13-åringens fall utan ALLA våldtäkter som händer i Sverige.
Last edited by exzrael on 2005-01-27 22:52:54, edited 2 times in total.
Datorblogg: Länk
Dator: Intel Core i5 750 OC 3,4 GHz, 8 GB DDR3 1600 MHz, GeForce 560Ti OC 900/2100 Mhz, 2+1 TB HDD:
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Vi var inte där så vi borde inte gissa om vad som hände.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Kul och bli uthängd om man blivit felaktigt dömd och domen ändras en månad senare...

Fast det är klart, pajkastare tänker aldrig på sådant ::)
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Dreamblade
Posts: 365
Joined: 2002-03-08 12:27:06
Location: Jönköping Småland
Contact:

Post by Dreamblade »

de kan ju inte vara helt oskyldiga efter som de blev dömda första gången. jag tycker att det är för jävligt rent ut sagt. nu vet ju alla andra att så länge man super ner tjejen så är allt ok
Allt är ok bara det är snyggt
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Hur är det med svenskar då? Ska inte de utvisas? Eller ska inte alla stå lika inför lagen? Jag vill inte se en lagtext där det står:

"Vid grov våldtäkt ska invandrare utvisas, infödda svenskar ska få en månad till ett års fängelsestraff."

Respekt för mänskliga rättigheter?
Life's a joke, yuk it up.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Dreamblade wrote:de kan ju inte vara helt oskyldiga efter som de blev dömda första gången. jag tycker att det är för jävligt rent ut sagt. nu vet ju alla andra att så länge man super ner tjejen så är allt ok
Jaha, så alla som döms som skyldiga är Sverige är verkligen skyldiga? Du får ursäkta mig men det var nog årets mest naiva uttalande från någon.
Life's a joke, yuk it up.
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

TinyTeeth wrote:
Dreamblade wrote:de kan ju inte vara helt oskyldiga efter som de blev dömda första gången. jag tycker att det är för jävligt rent ut sagt. nu vet ju alla andra att så länge man super ner tjejen så är allt ok
Jaha, så alla som döms som skyldiga är Sverige är verkligen skyldiga? Du får ursäkta mig men det var nog årets mest naiva uttalande från någon.
Jag tror också det, meningen; "de kan ju inte vara helt oskyldiga efter som de blev dömda första gången" säger så otroligt mycket om personen som skrev den.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
Dreamblade
Posts: 365
Joined: 2002-03-08 12:27:06
Location: Jönköping Småland
Contact:

Post by Dreamblade »

TinyTeeth wrote:
Dreamblade wrote:de kan ju inte vara helt oskyldiga efter som de blev dömda första gången. jag tycker att det är för jävligt rent ut sagt. nu vet ju alla andra att så länge man super ner tjejen så är allt ok
Jaha, så alla som döms som skyldiga är Sverige är verkligen skyldiga? Du får ursäkta mig men det var nog årets mest naiva uttalande från någon.
nej så är det ifs inte men en av dem hade ju haft sex med tjejen erkände han ju.. det var ifs vid ett annat tilfälle men hon är fortfarande för ung för det då och har det hänt en gång så kan det mycket väl ha hänt en gång till
Allt är ok bara det är snyggt
User avatar
Dreamblade
Posts: 365
Joined: 2002-03-08 12:27:06
Location: Jönköping Småland
Contact:

Post by Dreamblade »

"de kan ju inte vara helt oskyldiga efter som de blev dömda första gången" vad säger den raden om mig?
Allt är ok bara det är snyggt
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Dreamblade wrote:"de kan ju inte vara helt oskyldiga efter som de blev dömda första gången" vad säger den raden om mig?
Joy Rahman anyone?

Bara för att man dömts för något gör en inte automatiskt till skyldig.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

TinyTeeth wrote:Hur är det med svenskar då? Ska inte de utvisas? Eller ska inte alla stå lika inför lagen? Jag vill inte se en lagtext där det står:

"Vid grov våldtäkt ska invandrare utvisas, infödda svenskar ska få en månad till ett års fängelsestraff."

Respekt för mänskliga rättigheter?
Skillnaden är väl ganska enkel. Vad ska svenskarna utvisas till då de inte är invandrare? Vilket land skulle ta emot utvisade svenskar? Månlandet? En invandrare kommer från ett annat land. Du vet. Punkt. Kom.

Sen är det faktiskt så att icke svenska medborgare utvisas efter upprepade brott. That's fact.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Hur är det då med andragenerationens invandrare som begår dessa brott? Skall de utvisas till ett land de aldrig varit medborgare i?
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Re: Fyra våldtäktsmän och en liten flicka

Post by Hipshot »

exzrael wrote:Det jag tycker och tänker här är INTE begränsat till just 13-åringens fall utan ALLA våldtäkter som händer i Sverige.
Välkommen till de senaste 1500 åren. Antalet våldtäkter ökar väll %-ulet med befolkningen...

Troligen behövs en bättre och strängare lag, på många områden, samt lite 'bad to the bone' exempel för att få ner det...
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Re: Fyra våldtäktsmän och en liten flicka

Post by fisk »

Hipshot wrote:Välkommen till de senaste 1500 åren. Antalet våldtäkter ökar väll %-ulet med befolkningen...

Troligen behövs en bättre och strängare lag, på många områden, samt lite 'bad to the bone' exempel för att få ner det...
Högre straff för sexbrottslingar, högre krav på medias riktade reklam till unga (dagisbarn i sexiga underkläder!? FFS! IDIOTER!), problemet är stort, man behöver angripa det från flera fronter.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Rensat.
hej.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Problemet med att hänga ut namn är just att många kommer mördas eller misshandlas, få rutor krossade, bilar sönderslagna etc.
Ska vi verkligen lämna ut namn så att pöbeln (rätt ord?) får ta hand om bestraffningen?

Bättre är ju att se till att brottslingen får sitt straff och får återvända till en värld där så få som möjligt vet om vad han eller hon har gjort, då kan personen försöka återuppta ett normalt liv vilket inte går om hans namn finns på en lista som innebär att han/hon aldrig kan få ett jobb igen.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
rokk
Posts: 4975
Joined: 2002-08-01 1:27:11
Location: Bollnäs
Contact:

Post by rokk »

Ghlargh wrote:Problemet med att hänga ut namn är just att många kommer mördas eller misshandlas, få rutor krossade, bilar sönderslagna etc.
Ska vi verkligen lämna ut namn så att pöbeln (rätt ord?) får ta hand om bestraffningen?

Bättre är ju att se till att brottslingen får sitt straff och får återvända till en värld där så få som möjligt vet om vad han eller hon har gjort, då kan personen försöka återuppta ett normalt liv vilket inte går om hans namn finns på en lista som innebär att han/hon aldrig kan få ett jobb igen.
Han förtjänar ett straff i min mening, och om de inte kan ges honom i dommen, varför ska han då återvända som om inget hänt?
Han kan göra om samma sak igen trots allt...
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

Frågan är väl hur skyldig man är om man är kompis med och befinner sig i samma lägenhet som - samtidigt som de två "kompisarna" våldtar en tokfull nyss fyllda 13 årig flicka.

Visst, dom kanske satt och spelade Playstation med hörlurar och var så inne i spelet att dom inte märkte någonting. Och så länge man inte kan bevisa motsatsen så kan man i dagens rättssamhälle inte rättvist döma personerna i fråga. Men de flesta människor förstår nog att det inte är vad de gjorde. Och bara genom att inte ingripa så har dom gjort sig skyldiga till brott.

Att man utvisar dömda brottslingar som är invandrare är för mig lika självklart som att man inte litar på en person som sviker ett löfte. I Sverige gäller inte(ska iaf inte gälla) "jesus-lag" (oavsett vad du gör kan du bli förlåten). Får man en chans att leva här och sedan sumpar den genom att begå ett grovt brott tycker inte jag att man förtjänar att få bo kvar. Tyvärr kan vi inte utvisa svenskfödda personer som begår liknande gärningar, annars skulle gärna dom också få dra åt helvete, arbetsläger i Sibirien kankse ;).

Läste på aftonbladet att pappan till den våldtagna flickan i Motala hade sett en av de ansvariga männen på stan och att denne gav honom ett leende. Om jag hade varit honom vette fan ifall den där mannen hade flinat så länge till, men men, då hade man ju själv åkt dit ett par år, och våldtäktsmannen fått skadestånd. Tänk om medierna kunde hänga ut dessa personer med namn och adress. DÅ jävlar kan vi få ett rättvist samhälle :-/ .
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
Dreamblade
Posts: 365
Joined: 2002-03-08 12:27:06
Location: Jönköping Småland
Contact:

Post by Dreamblade »

väl talat
Allt är ok bara det är snyggt
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Phobic wrote:Skillnaden är väl ganska enkel. Vad ska svenskarna utvisas till då de inte är invandrare? Vilket land skulle ta emot utvisade svenskar? Månlandet? En invandrare kommer från ett annat land. Du vet. Punkt. Kom.

Sen är det faktiskt så att icke svenska medborgare utvisas efter upprepade brott. That's fact.
Det konstiga här är att ni först klagar på hur dåligt rättssamhället fungerar, men sedan fullständigt vill slakta rättssamhället genom att ha olika lagar beroende på om man är invandrare eller inte.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
ballkula
Posts: 2473
Joined: 2002-05-03 23:42:04
Location: Västerbotten

Post by ballkula »

Vad svamlar ni om? Tjejen är 13 år - TRETTON ÅR! Är det normalt för en 13-åring att vilja delta i gruppsex med 2-4 män? Det spelar väl ingen som helst jävla roll om hon var full, hon är minderårig - case closed!

Är man så helvetes dum så att man drar över en minderårig så kan man gärna sitta av en volta, det finns liksom inga ursäkter. Att man gör det i grupp gör det knappast mindre vidrigt.

Sen angående utvisning: självfallet så kastar vi ut våldtäktsmän och mördare som inte är svenska medborgare. En svensk kan ju inte utvisas, eller hur? Finns ju inget land att utvisa till.
Processor: Core 2 Quad QX9650
Grafikkort: Asus Geforce 8800GTS 512MB
Minne: 8192MB DDR2-800MHz
HD: 2xRaptor 150GB, 2x1TB Samsung F1
Moderkort: Asus P5E X38
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Enligt din logik ska man inte kunna dömas till fängelsestraff heller om fängelserna är fulla.

INGEN lag får införas om den inte gäller för alla.

Och självklart ska dessa personer, om de döms som skyldiga av domstolen, få sitt straff. Men utvisning är utesluten.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

ballkula wrote:Vad svamlar ni om? Tjejen är 13 år - TRETTON ÅR! Är det normalt för en 13-åring att vilja delta i gruppsex med 2-4 män? Det spelar väl ingen som helst jävla roll om hon var full, hon är minderårig - case closed!

Är man så helvetes dum så att man drar över en minderårig så kan man gärna sitta av en volta, det finns liksom inga ursäkter. Att man gör det i grupp gör det knappast mindre vidrigt.

Sen angående utvisning: självfallet så kastar vi ut våldtäktsmän och mördare som inte är svenska medborgare. En svensk kan ju inte utvisas, eller hur? Finns ju inget land att utvisa till.
Inte för att vara bråkig, men en tjejkompis till mig hade frivilligt sex med två äldre snubbar när hon var 14, de var väl en 25-30 ungefär. Det kanske inte är vanligt, men det händer.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
Dreamblade
Posts: 365
Joined: 2002-03-08 12:27:06
Location: Jönköping Småland
Contact:

Post by Dreamblade »

då har nog din tjejkompis skev sexualbild.. barn ska vara barn så länge det går, men sex går ner i åldrarna mer och mer. det finns ju en anledning till att man bestämde att barn under 15 inte får ha sex
Allt är ok bara det är snyggt
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Jag trycker att alla som inte har alla fakta, dvs dom som inte har varit på rättegången ska hålla snattran.

Sluta spekulera om du inte vet!

Aftonbladet är en jävka skvaller tidning dom kryddar till det som dom får vetta av polisen riktigt ordentligt, dessutom gör dom egna slutledningar och presenterar det som fakta i sin artiklar.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
Post Reply