Priskrig.com

Forum för presentation och åsikter om datorbutiker.
Post Reply
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

Priskrig.com

Post by whiz »

Namn:
Priskrig.com

Beskrivning:
Sysslar enbart med e-handel, affärsidén är att ur vissa utvalda varusegment erbjuda ett fåtal av marknadens mest attraktiva elektronikprodukter till bra priser.

Övrigt:
Frakt + postförskott alltid 90 kr
Begränsat urval.

Adress:
http://www.priskrig.com

Skriven av:
64bits
» the empire never ended
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Bra och tydlig sida och smidigt beställningssystem. Lite tråkigt att det är så begränsat urval, men ändå en bra butik. Får se snart hur snabb leverans de har, jag beställde en Maxtor 200GB SATA igår.
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Bumpar för att meddela att den ankommit, står på avin att den avsändes 2005-02-14, kommer inte ihåg när jag fick avin men tror det var 15:e eller 16:e. Var inte tillräckligt vaken för att spåra med kollinummer och sådär den här gången, men jag brukar vara det.

Har dock inte kunnat hämta ut paketet än, kosingen dröjde, så jag vet inte vad det är för kvalitet på packningen och så.
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

Post by whiz »

Jag beställde en Seagate Barracuda, den anlände på två dagar (borträknat helg, att jag beställde efter kontorstid och tiden det tog för posten att få hit avin).

När jag beställde var Priskrig (enligt Buggy) billigast på den disken. Emballeringen var inte heller något att klaga på.

I övrigt håller jag med Freds synpunkter i första inlägget, vill man vara petig och klaga på något skulle det i så fall vara att det inte finns någon möjlighet att förskottsbetala (för att slippa postens avgifter) samt att de endast skickar ut orderbekräftelsen i HTML-mail :)
» the empire never ended
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Min Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA fungerar felfritt.
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Nu hade jag tyckt att det vore trevligt att förskottsbetala på något sätt (med kort eller överföring etc) men så finns det bara postförskott... som sagt. Lade precis in en beställning på ett 512MB PC3200 för 316 kr (406 kr totalt). Får se hur lång tid det tar på sig att hitta hit.
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
jappe
Posts: 8
Joined: 2005-06-26 2:35:22

Post by jappe »

5/5 av mig. Beställde på lunchen en 1gb-sticka för ynka 850kr. På lunchen dagen efter låg den på det lokala poststället och jag kunde hämta ut det med hjälp av kollinumret.
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Det gick fort och bra, dessutom kunde man betala mot faktura. Det är kanon.

(Köpte ett 512mb:s SD-sticka)
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

Beställde en Ipod Mini 6GB därifrån för endast 2095:- men nu efter den första Juli är det straffskatt på mp3-spelare och därför dyrare. Kort leverans tid och Ipoden har fungerat utan problem sedan jag köpte den.
Post Reply