64bits. Forum eller ett ställe för låskåta mod?

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
User avatar
Cappuccino
Posts: 674
Joined: 2004-01-25 2:20:00
Location: Göteborg

Post by Cappuccino »

nizenco: Vilken serverägare hade du sex med för att få vara kvar, egentligen? Allt är ditt fel. 8)
Abit K9N - AMD Athlon 64 X2 4600+, 2048MB PC4600 - SB XFi Extreme Gamer - sata 160Gb/ide 80Gb/ - dvd/cdrw - Radeon 1950Pro 512MB - Xp.proSP2 - Vista Ultimate 64 -
User avatar
N. Alfinson
Hedersbit
Posts: 3051
Joined: 2002-02-17 0:03:22
Location: Göteborg/Stockholm
Contact:

Post by N. Alfinson »

Cappuccino wrote:nizenco: Vilken serverägare hade du sex med för att få vara kvar, egentligen? Allt är ditt fel. 8)
*censur* ;)
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Ja du mecca, på senare tid har det blivit värre... hårdvaran består av MP3-spelare i allsköna färger/former och nyheterna sinar samtidigt som forumet blir låskåt sandlåda. Och ja, hur en del moderatorer framstår ska vi väll inte prata om, då blir man varnad och avstängd...
iDon't care about your problems.
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Gnuet wrote:Och ja, hur en del moderatorer framstår ska vi väll inte prata om, då blir man varnad och avstängd...
Intressant, vad baserar du det på? Har du något exempel att ge?

Tror du att Mecca har blivit avstängd eller ens varnad för att han skapat den här tråden? Det har han inte. Vi har självklart inte heller censurerat honom utan bara rakt av svarat på kritiken, som vi har gjort så många andra gånger. Däremot kan jag inte komma på någon gång över huvud taget vi skulle ha agerat på det viset du säger i citatet.

Faktum är att vi vill ha kritik (positiv eller negativ, dock konstruktiv sådan) på hur vi gör vårt jobb.
hej.
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Gnuet wrote:Ja du mecca, på senare tid har det blivit värre... hårdvaran består av MP3-spelare i allsköna färger/former och nyheterna sinar... *klipp*
Åtgärdsprogrammet är inlett på den biten. ;)
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Jag får inga pm eller mail. Om man säger som såhär. Om ni själva skulle få välja moderatorer i forumet, vilka av de övriga användarna skulle ni vilja se som moderatorer då?
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
Hein
Posts: 1291
Joined: 2002-03-09 19:38:38
Location: Norrland
Contact:

Post by Hein »

Mecca! Nä nu skojade jag, riktigt mycket tom.

Det är bra som det är.
. .. ... .... ..... ...... ....... ....... ..........
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

Även jag ställer mig helt oförstående inför din kritik mecca, bara för att du inte ser mönstret i vår moderering betyder inte att vi inte gör det.
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
User avatar
Mecca
Posts: 641
Joined: 2002-03-07 23:42:42

Post by Mecca »

nva wrote:Även jag ställer mig helt oförstående inför din kritik mecca, bara för att du inte ser mönstret i vår moderering betyder inte att vi inte gör det.
Klart du gör. Du är ju en admin, ni gör ju aldrig fel.

Vet fan inte hur många ggr jag måste citera -En bra moderator avstyr bråk och är inte själv en generator för konflikter.

Jag tycker de flesta admin här gör allt för att skapa lite bråk. Sedan när dom väl ha fått det så redigerar dom bara texten så inget syns.

//Mecca
Mecca: The Blessed
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Mecca wrote:Klart du gör. Du är ju en admin, ni gör ju aldrig fel.
För det första; nva är inte en admin, han är en moderator.

För det andra, vi har aldrig påstått att vi är felfria. Hur vore det om du läser reglerna?
Forumsreglerna wrote:Vi som modererar detta forum (personer med titeln Administratör eller Moderator) är också människor och det händer givetvis att vi också gör fel. Tycker du att något inte står rätt till, ta kontakt med den admin/mod som har gjort felet direkt, eller ta upp det i Responsforumet.
Mecca wrote:Vet fan inte hur många ggr jag måste citera -En bra moderator avstyr bråk och är inte själv en generator för konflikter.
Enligt dig ja. Det är inte helt svart och vitt, och det är inte alltid så himla enkelt som du verkar tro. Hur man än gör är det någon sida som anser att man gjort fel, och då är man en "generator för konflikter" trots allt.
Mecca wrote:Jag tycker de flesta admin här gör allt för att skapa lite bråk. Sedan när dom väl ha fått det så redigerar dom bara texten så inget syns.
Det där är bara absurt. Var har du nu fått det ifrån då? Vi har aldrig gjort något liknande, det garanterar jag dig.
hej.
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

Mecca wrote:Vet fan inte hur många ggr jag måste citera -En bra moderator avstyr bråk och är inte själv en generator för konflikter.
Ett litet tillägg till det linc har sagt här. Så enligt dig ska en bra moderator bara lägga sig ner när användare kommer med ogrundade påståenden, som du precis har gjort, utan att ha rätt att försvara sig? Då genererar man ju absolut konflikter.

Vem är det du påstår dig citera förresten?
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Jag tycker att ni skall göra det effektivaste en bra ledare kan göra i sådana här fall, ge Mecca två dagar i utvisningsbåset.
Aotearoa - tino rangatiratanga
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Mecca wrote:Jag tycker de flesta admin här gör allt för att skapa lite bråk. Sedan när dom väl ha fått det så redigerar dom bara texten så inget syns.
Har du något som helst underlag för vad du säger?
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Mecca:
Att du anser att ett/flera fel har begåtts av moderatorerna är helt och hållet ditt problem...

... fram tills dess att du kan bevisa att så faktiskt också har skett.

Det är ingen idé att förklara hur elaka alla är ifall du inte kan visa det med länkar till trådar där någon moderator har misskött sig.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

wille wrote:Mecca:
Att du anser att ett/flera fel har begåtts av moderatorerna är helt och hållet ditt problem...

... fram tills dess att du kan bevisa att så faktiskt också har skett.

Det är ingen idé att förklara hur elaka alla är ifall du inte kan visa det med länkar till trådar där någon moderator har misskött sig.
Jag ser ett: "Meeen, de har ju tagit bort allt sån't!!!111" kommande.
Aotearoa - tino rangatiratanga
Smorke
Posts: 150
Joined: 2005-02-07 21:25:44
Location: Sverige, Göteborg.

Post by Smorke »

Ett tips för dyslektiker är ju att om dom stör sig på att folk klagar på stavningen kan dom ju bara ange i signaturen att dom har dyslexi så slipper vi det problemet.
ja ha dysläcksii!!!!! :( . Om du nu har ett så stort behov av att ladda ner patchar och fixar, så är jag säker på att du kan hitta det på programvarans sida :) . www.gigex.com <-- kan man snabbt ladda ner spel patchar från. Själv har jag aldrig känt mig "missbehandlad" av moderatorer :-/, dock så har jag fått många vettiga svar av dom i Köpråd's avdelningen ;) .. Fast så pratar jag aldrig om något som kan anses "offensive". Så Mecca, ladda ner fixar och patchar från programvarans sida, eller från downloads.com så slipper vi såna här diskussioner ;D. Själv skulle jag nog inte ladda ner patch från folk på DC++. Danger Danger :D
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Mecca wrote:Jag tycker de flesta admin här gör allt för att skapa lite bråk. Sedan när dom väl ha fått det så redigerar dom bara texten så inget syns.

//Mecca
Ursäkta frågan, men nu börjar tåget spåra ur rejält.
Blandar du ihop admin med bråkmakar lika lätt som moderator med moderat?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

Korke wrote:ja ha dysläcksii!!!!! :( . Om du nu har ett så stort behov av att ladda ner patchar och fixar, så är jag säker på att du kan hitta det på programvarans sida :) . www.gigex.com <-- kan man snabbt ladda ner spel patchar från. Själv har jag aldrig känt mig "missbehandlad" av moderatorer :-/, dock så har jag fått många vettiga svar av dom i Köpråd's avdelningen ;) .. Fast så pratar jag aldrig om något som kan anses "offensive". Så Mecca, ladda ner fixar och patchar från programvarans sida, eller från downloads.com så slipper vi såna här diskussioner ;D. Själv skulle jag nog inte ladda ner patch från folk på DC++. Danger Danger :D
De "Patchar" han vill ha är de cracks man behöver för att uppgradera otillåten tillförskaffad programvara. Om inte så var det den sämsta lögn/ursäkt för att DC inte skulle relatera till piratkopierat material.
För det andra tycker jag tråden bör låsas för att:
Jag mår illa när jag läser den
Den innehåller bara smutskastning
Personanklagning
Både användare och ansvariga har gått överstyr för längesedan
Den leder ingen vart längre
wham bam thank-you ye -ma'am
User avatar
Cappuccino
Posts: 674
Joined: 2004-01-25 2:20:00
Location: Göteborg

Post by Cappuccino »

lyckegard wrote:De "Patchar" han vill ha är de cracks man behöver för att uppgradera otillåten tillförskaffad programvara. Om inte så var det den sämsta lögn/ursäkt för att DC inte skulle relatera till piratkopierat material.
För det andra tycker jag tråden bör låsas för att:
Jag mår illa när jag läser den
Den innehåller bara smutskastning
Personanklagning
Både användare och ansvariga har gått överstyr för längesedan
Den leder ingen vart längre
Ta du och ät lite frukt i stället. Du är ju helt överspänd.
Den här tråden håller på att bli Dissidents självuppfyllande profetia:
Dissident wrote:1. Den flyttas till responsdelen där ingen ser den.
2. Någon medlem skriver i tråden och lägger större delen av skulden på en viss moderator samt frågar vilken av serverägarna som han har sex med för att få vara kvar.
3. Tråden rensas, alla inlägg av relevans försvinner.
4. Tråden blir låst.
5. Tråden tas bort helt och ledningen låtsas som om den aldrig existerade.
Vi är snart där!
We cannot get out... They're coming...
Abit K9N - AMD Athlon 64 X2 4600+, 2048MB PC4600 - SB XFi Extreme Gamer - sata 160Gb/ide 80Gb/ - dvd/cdrw - Radeon 1950Pro 512MB - Xp.proSP2 - Vista Ultimate 64 -
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Jag vill gärna ha svar från Mecca och Gnuet på det jag har skrivit.
hej.
Post Reply