Ang html och php

Avdelningen för webbrelaterad programmering och grafisk design.
Post Reply
ACreature
Posts: 46
Joined: 2002-03-28 18:39:26

Ang html och php

Post by ACreature »

Måste jag ha alla mina sidor som .php? eller räcker det med att ha typ gästbokens sida och fotoarkivets sida som php? visst snyggare o ha alal som php. men rent praktiskt sätt förstår jag inte varför?

Tacksam för svar=)
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

Det beror på hur din webbserver är konfigurerad. Du skulle kunna ha filnamn i stil med index.acreature, guestbook.acreature etc.

Har du inget dynamiskt innehåll på dina .htm finns ingen egentlig anledning att döpa om dem.
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
Gussoh
Posts: 974
Joined: 2002-05-09 11:32:06
Location: Mölndal
Contact:

Post by Gussoh »

eller så låter du alla heta .html och låter phptolken köra dem också... ser lite snitsigt ut kanske? =)

men du har helt rätt, ingen anledning att döpa dokument som inte innehåller php till .php.
Jag tycker att grön är en fin färg.
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

Gussoh wrote:eller så låter du alla heta .html och låter phptolken köra dem också... ser lite snitsigt ut kanske? =)
Det är väl bara dumt. Borde ju ta lite (väldigt lite) längre tid att ladda sidor som inte använder php då?
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
Gussoh
Posts: 974
Joined: 2002-05-09 11:32:06
Location: Mölndal
Contact:

Post by Gussoh »

jallabert wrote:
Gussoh wrote:eller så låter du alla heta .html och låter phptolken köra dem också... ser lite snitsigt ut kanske? =)
Det är väl bara dumt. Borde ju ta lite (väldigt lite) längre tid att ladda sidor som inte använder php då?
ja. det är korrekt
Jag tycker att grön är en fin färg.
User avatar
xerxes
Posts: 835
Joined: 2002-03-08 21:48:21
Location: Lund
Contact:

Post by xerxes »

Nån som har några benchmark på hur lång tid det tar för php-processorn att gå igenom en icke-php-fil. Dvs en fil utan <? .
There are 2 kinds of people in the world: Those who understand hexadecimal, and those who don't.
Post Reply