Konstigaste drömmarna

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Konstigaste drömmarna

Post by staretsen »

Jag spinner vidare litegrann på Hemskaste mardrömmen-tråden, men den här gången gäller det de konstigaste drömmarna.

Igår var jag lite lätt febrig. Då drömde jag att jag sprang nerför en snöig backe, miljöerna påminner lite om Halo. Jag har en pistol i handen, och min lillasyster och en av mina kusiner springer bredvid mig. När jag kommer ner till backens slut så får jag fram ett sikte, och monster börjar komma fram. Jag tittar runt och min lillasyster och min kusin är försvunna. Jag försöker skjuta mot ett av monstren, men det går inte; pistolen är säkrad. Jag osäkrar den och skjuter ihjäl ett av monstren. Ett annat monster skjuter på mig på avstånd och jag märker att jag har väldigt lite liv kvar. Jag kastar mig mot ett fordon, som påminner lite om en tusenfoting eller ett tåg med bandvagnar. Jag kommer in utan att dö och kör ner i ett litet hål med gångar. En röst säger mig att det var dumt gjort och jag fattar varför när jag fastnar med bilen och monster väller ner i gångarna. Då slutar drömmen. I drömmen var jag säker på att det var Doom III, nu när jag är vaken vet jag ju att så inte var fallet. :)

I natt drömde jag att jag sköt kryssningsmissiler mot Kuba. Och inte Kuba som man normalt tänker sig, utan som ett fort, eller ett flytande parkeringshus om man så vill, med en enorm propeller på toppen, som på ett vindkraftverk. Det första jag gjorde var att skjuta sönder den propellern, och sedan styrde jag kryssningsmissilerna precis som när man styr Redeemer i UT2003/2004. När jag flög in i ett litet hål och såg en massa bilar hör jag min mamma skrika "DÄR ÄR FIDEL CASTROS AUDI! SPRÄNG DEN!". Efter att jag gjort det slutar drömmen.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Nått säger mig att du behöver ta en rast ifrån datorn ett tag.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

eruku wrote:Nått säger mig att du behöver ta en rast ifrån datorn ett tag.
Hmm, kanske.
Life's a joke, yuk it up.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Re: Konstigaste drömmarna

Post by Dissident »

TinyTeeth wrote:"DÄR ÄR FIDEL CASTROS AUDI! SPRÄNG DEN!"
Fidel Castro kör faktiskt en Rover.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Re: Konstigaste drömmarna

Post by staretsen »

Dissident wrote:Fidel Castro kör faktiskt en Rover.
Då sprängde jag fel bil.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Jag drömmer fortfarande om små FV- och IV-figurer som går omkring på gatorna. För er som undrar så menar jag finita och infinita verb.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

egar wrote:Jag drömmer fortfarande om små FV- och IV-figurer som går omkring på gatorna. För er som undrar så menar jag finita och infinita verb.
Och du behöver ta en paus från grammatik. :)
Life's a joke, yuk it up.
scoby
Posts: 982
Joined: 2002-12-02 16:56:48

Post by scoby »

Jag drömde att jag var gubben i salomons key (stava?) och hoppade runt på ett matteblad där jag på varje tal fick öppna en present som ibland innehöll en fiende.
Det mest underliga med drömmen var att den var förbannat verklig.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

TinyTeeth wrote:
egar wrote:Jag drömmer fortfarande om små FV- och IV-figurer som går omkring på gatorna. För er som undrar så menar jag finita och infinita verb.
Och du behöver ta en paus från grammatik. :)
Tentan är i morgon bitti klockan nio. Sedan ska jag förstöra mitt minne med ett par öl och en runda bowling. :)
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
lurvy
Posts: 331
Joined: 2002-07-02 0:08:58

Post by lurvy »

Jag hade för ett tag sedan en temavecka för drömmar där jag ena gången var föräldralös pojke i det gamla Sovjet, flykting som Albansk Zigenare i Italien i en annan och förutom det neger i ett amerikanskt ghetto (jag blev skjuten i foten när någon rånade min sprit från mig på öppen gata).

Edit: För övrigt kom min signatur till mig i en dröm. Jag har valt citationstecken eftersom jag inte riktigt vill stå för att det var min hjärna som kom på det.
User avatar
Detonater
Posts: 230
Joined: 2005-01-07 22:55:15

Post by Detonater »

Åkte i ett skepp inne i själva jorden och letade efter aliens. (djupt inne där lava finns)
"Veni, Vedi, Vici"
"I Came, I Saw, I Conquered"
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Enda drömmen jag kan minnas just nu.

---

För över ett år sedan hade jag tankar med några andra att arrangera ett lite större LAN i lokala kommunen.

Drömmen:
Vi var och kollade på en idrottshall och jag som är intresserad av elektrisitet såg ett enormt sådant ECC-uttag (Europauttag) på ett ställe i lokalen. Kollade specifikationerna på det och då 850A!

---

Ja... hmm... Jag har drömt sjuka saker, men ej minns, men detta är en dröm som har fastnat.
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Ibland drömmer jag om en perfekt blandning mellan kärlek och matematik, där varje känsla flyttar decimalen ett steg.

Sen vaknar jag alltid mitt i natten och försöker koncentrera mig på hur det gestaltades för att sedan, när natten är slut, kunna skriva ner hur det gjordes. Men när jag vaknar på morgonen har jag alltid glömt. Jag letar fortfarande efter svaret, processen, rörelsen som var känslor som ideligen flyttade decimalen. Jag förstår att det låter helt fucked up, men när jag drömmer det nästa gång ska jag gå upp mitt i natten och skriva ner det, och då kommer ni förstå.

Jag längtar, åh, hur jag längtar.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
xerxes
Posts: 835
Joined: 2002-03-08 21:48:21
Location: Lund
Contact:

Post by xerxes »

Från warpdrive:
<SirXerxes> jag drömde om att jag hamnade i fängelse, och det enda jag brydde mig om var att jag inte skulle ha samma ip-address när jag kom hem
There are 2 kinds of people in the world: Those who understand hexadecimal, and those who don't.
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

Detonater wrote:Åkte i ett skepp inne i själva jorden och letade efter aliens. (djupt inne där lava finns)
Du har nog sett filmen The Core en gång för mycket! ;)
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

coin wrote:En annan gång var det en kille med stort elakt leende. Han stirrade bara på mig. Äckligt kusigt.
Ooh, kan det ha varit min avatar? :)
Life's a joke, yuk it up.
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

Jag har drömt många konstiga drömmar men en av de kan jag berätta om. Jag har drömt om att jag var en amerikansk soldat under Andravärlds kriget. Det började med att jag och en grupp soldater skulle inta en kulle med tyska bunkrar. Vi dribblade skotten och efter en stunds skjutande från de tyska soldaterna, tappade tyskarna tålamodet och hoppade fram med bajonetterna. Det blev en hätsk strid och en tysk sprang och högg mig i låret med bajonetten men jag sköt ner han. En sjukvårssoldat omhändertog mitt sår.
Sedan efter att vi hade intagit kullen tog vi en tysk bil och körde iväg med den(Har ingen aning vart vi skulle). Hur som helst körde vi till en liten förort. På väggarna av husen hade man spikat upp efterlysningar.

Sedan kom jag inte ihåg vad som hände. Det var kanske inte så konstig dröm men det var en väldigt äventyrlig dröm. ;)
User avatar
zerax
Posts: 1160
Joined: 2002-03-07 23:03:25
Location: Göteborg
Contact:

Post by zerax »

inte så länge sen jag drömde att jag sprängdes i bitar
Antingen eller. Något av dom
Foto!
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

zerax wrote:inte så länge sen jag drömde att jag sprängdes i bitar
Jag drömde att jag åkte i en bil med några maffiasnubbar, de var arga på mig och frågade mig något jag inte visste och de sköt mig i huvudet, jag såg verkligen kulan i slowmotion, krutröken och hur synintrycket blev helt förvrängt när kranuimet mosades sönder och hjärnan hamnade på bakrutan, sen vaknade jag.

En annan, rätt hemsk dröm jag hadde när jag var liten var att hela huset höll på att sjunka ner i lava, jag, mina bröder och min mor stod på berget ca 5 meter från huset som var omgivet i en vallgrav av lava i höjd med grunden, men min far, som var rätt hård mot mig som liten stod kvar på stentrappan till huset, jag försökte komma ifrån den plasten jag stod på för att försöka rädda honom, men jag kunde inte röra mig, sen höll morsan för ögonen och vände på mig, och i nästa ögonblick såg jag huset i lågor och bottenvåningen var långt under lavanivån. Sen kommer jag inte ihåg mer.

En annan på nästan samma tema var när jag istället var inne i huset och satt o kollade ut genom fönstret nyfiket på när några mekade med en bil nedanför, men jag fick för mig att den skulle explodera och försökte varna dom, sen vaknade jag.

Sen drömde jag en skitkonstig dröm jag drömde för ettpar år sen bara var att jag, farsan, min lillebror och hunden var ute, vi räfsade löv, det var höst. Men det konstiga var att en dag gick bara på 5 minuter, tillslut kunde man se solen svischa förbi på himmelen, de andra var helt oberörda och räfsade vidare, hunden sprang runt lite men jag stod som ett fån och tänkte "-vafan" sen kommer jag inte ihåg mer.

Jag har drömt massor av helknäppa drömmar senaste tiden, men jag kommer inte ihåg så mycket av dom :-/
Kan inget om mycket
Post Reply