Nytt tangentbord, vilket?

Forum för råd angående köp eller sälj av dator, datordelar och annan teknik.
Post Reply
Wizze

Nytt tangentbord, vilket?

Post by Wizze »

Hej

Jag ska byta ut mitt gammla Logitech tangentbord och köpa något nyare istället. Jag har ingen större koll på vilka tangentbord som finns riktigt och hur mycket dom kostar. Jag spelar och skriver mest (vad gör man annars).
Jag vill att mitt nya tangentbord ska ha:

*Lyse under tangenterna så man kan se när det är släkt.

*Tangentbord som inte låter när man trycker på det.

*Platta tangenter.

Jag vet inte riktigt hur mycket det kostar men max 400-500 hundra iaf, helst billigare.

Tacksam för svar
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

Har själv ett likadant som du, men jag tycker inte att det funkar bra...tycker att man skriver segare med ett sånt..men smaken är som baken ;)
Wizze

Post by Wizze »

Okej, Men den dära MINI tangentbordet verkar inget mysigt. Sen jag vill nog ha något i den stilen som det här.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=29643
Är prisskilnaden på tangentbord med lyse och vanligt stor jag menar det du hade där var ju billigt är det samma prestanda?
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

Jag antar att prestandan är ganska likvärdig, men jag ska inte säga säkert...sedan tycker jag att det är bäst att du testar olika tangentbord i din lokala datorbutik, eftersom ingen annan kan känna vad som passar dig..

Lycka till ;)
User avatar
Explorer
Posts: 2285
Joined: 2004-09-19 22:33:07
Location: Vimmerby

Post by Explorer »

Jag har både ett sånt här och ett Logitech Ultra X flat.
Har Logitech tangentbordet hemma mest.
men när man är på lan så har jag det andra.
men logitech tangentbordet är skönare.
PC#1: Intel E6750, Asus P5K-E/WIFI-AP iP35, PNY 8800gts 640mb, 3x500gb sata Samsung 1x74gb WD raptor sata 1x 640gb sata Samsung 4x1gb Corsair CL4
Wizze

Post by Wizze »

Jag ska försöka testa några tangentbord. Men just nu så lutar det åt Logitech Ultra X flat, det är ju bara att ta en lampa och lysa på det :)
Snål som man e ;) Sen undrar jag om Logitech Ultra X flat låter något när man skriver även om man skriver hårt, alltså helt tyst behöver det ju int vara men nogorlunda.
User avatar
madr
Posts: 998
Joined: 2004-08-24 11:12:39
Contact:

Post by madr »

Kanske värt att prova något nytt?
A4tech's tangentbord (finns på ClasOhlson) har jag - nu för tiden kan jag knappt skriva med normala tangentbord. Det är faktiskt helt okej.
antlion: 3,2 GHz i7 | 32GB | 180GB+120GB SSD SATA III | 2TB SATA III | Dell u2410 | GF 5600ti Arch linux + Win 7
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

Once you go flat you never go back! ;D
UltraX låter en liten aning ja, men inte mer störande än andra.
Wizze

Post by Wizze »

Hmm, har ni några tips på inte så jätte dyra tangentbord som har lyse då?
Mars: jag e nog säker på att jag vill ha ett platt tangentbord annars skulle jag kunna behålla mitt gammla.
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

Wizze wrote:Hmm, har ni några tips på inte så jätte dyra tangentbord som har lyse då?
Mars: jag e nog säker på att jag vill ha ett platt tangentbord annars skulle jag kunna behålla mitt gammla.
Alla tangentbord funkar mer eller mindra likadant(en del har mer knappar/funktioner andra mindre). Sen har de flesta ungefär samma hållbarhet oavsett pris. Handlar som sagt mest om vilka funtioner du vill ha.
Så därför är tex belysta tangentbord lite dyrare osv..
Valet är personligt. Så ge dig ut bland butikerna på stan och internet å välj ett som passar dig. Svårare än så är det inte! ;)
Freezard
Posts: 223
Joined: 2005-01-07 7:44:36

Post by Freezard »

jag skriver då över 500 tecken per minut på http://typera.tk med det här 6 år gamla ps2 tangentbordet, så "vanliga" tangentbord duger utmärkt tycker jag. :P har också ett annat logitech till min nya dator med massa onödiga internetknappar och stenhårda knappar.. det suger. :/

men ska byta ut det mot ett logitech ultrax flat eftersom det verkar så bra. :)
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Anzy wrote:Once you go flat you never go back! ;D
UltraX låter en liten aning ja, men inte mer störande än andra.
Ja, jag tycker ljudet snarare är skönt.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

det är sant..det är skönt att höra hur fort man skriver ;)
Post Reply