PS2 streckkodsläsare -> USB

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
User avatar
Slimer
Posts: 480
Joined: 2002-09-16 18:17:17
Location: Umeå
Contact:

PS2 streckkodsläsare -> USB

Post by Slimer »

Jag har en, ganska kommen till åren, sträckkodsläsare. Denna kopplas in mellan tangentbordet och tangentbordsingången. Den fungerar så att den helt sonika skickar in motsvarande tecken för 0-9 som ett tangentbord hade gjort. Datorn kan då ej skilja på om tecknena kommer från streckkodsläsaren eller från tangentbordet. Skitsmart och otroligt lättprogrammerat.

Mitt problem är nu att den dator där streckkodsläsaren ska användas saknar ps2-tangentbordsport. Min tanke var att inhandla en ps2->USB konverter, då datorn som ska användas har usb-bort. Problemet är att då buggar inläsningen massor!
- För det första kommer inga tecken alls om inte tangentbordet är kopplat efter.
- För det andra så bara sprutar det tecken om man har ett tangentbord inkopplat oxå. Det slutar inte förren man drar ut sladden.

Vad är det som adaptern förstör? Min gissning är att streckkodsläsaren skickar tecknena för fort för adapterns del. Hur som helst. Vad tror ni?? Finns det någon adapter som klarar detta? Tips annars?
Hemmabygge - [P4HT 2800MHz - Asus P4P800 Deluxe - 1024MB - 200GB+160GB Seagate 7200.7 Sata - Geforce 6800 - SoundBlaster Audigy2 ZS - CDRW+DVD+DVDRW - Samsung 959NF]
Dell Optiplex - [P3 500MHz - 384MB PC100 - 40GB Samsung]
Post Reply