Centerpartiet

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Centerpartiet

Post by Anzy »

kommer att säga nej till förslaget om ny upphovsrättslagstiftning.
Citat: Att ladda ner film och musik från internet ska vara tillåtet, säger partiets rättspolitiska talesman Johan Linander som hoppas få med sig övriga borgerliga partier.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 59,00.html

Vadan detta? ;)
*gillar centern jag, och inte bara för att jag är född på landsbygden!* ;D
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Du gillar centern pga detta utalande, och så gör nu massa andra med. Lite folkpartier-invandrare över det hela.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Ja, detta är ju inte ett PR-trick för att få folk att tänka som ni gör.
Aotearoa - tino rangatiratanga
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Microsoft har större makt än någon stat att (nästan) utplåna Piratkopiering.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Var är populisterna i folkpartiet nu?
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Miljöpartiet har också hakat på.
Dock är risken att upphovsmännens rätt till ersättning bevakas av en höjning av kassettskatten och tillämpning av kassettskatten även på hårddiskar istället.

Så jag är lite osäker på om jag ska hylla eller hata C och MP för deras initiativ.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

En fråga ang. kassetskatten, jag lsäte någonstans att den är på 6kr/mp3-spelare, cd-skiva, dvd-skiva, vhs-band etc.

Hur kan det vara 6kr kassetskatt för en cd/dvd-skiva som kostar 1-3kr/st?
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

För att den inte har tillämpats än? Vet inte. Tror 6 kronor var förslaget, men vet inte vad som hände med det.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Big_Bird wrote:Så jag är lite osäker på om jag ska hylla eller hata C och MP för deras initiativ.
Jag är också ambivalent. Det är liksom svårt att se som något annat än ett populistiskt utspel, samtidigt så har de faktiskt många poänger. (Visserligen inte egna, men ändock).
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
Post Reply