Pync avstängd?

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

Skärp er som säger att reglerna och moderatorer/admins är dåliga!! Det är det dummaste jag någonsin har hört!

Jag var på ett forum där de fick damp så fårt man råkade göra ETT regelbrott. Det var det regelbrottet att jag skrev lite för mycket chatspråk. Det resulterade i en permanent ban.

Så görs det inte på 128bits vad jag vet.
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
User avatar
mitnic
Posts: 173
Joined: 2002-12-28 0:48:41
Location: Malmö

Post by mitnic »

Jag tycker att 64bits varningssystem är bra. Dock kan man tycka att permban ej är lönt eftersom man enkelt kan skapa ett nytt nick och på så sätt återvända till forumet.
User avatar
N. Alfinson
Hedersbit
Posts: 3051
Joined: 2002-02-17 0:03:22
Location: Göteborg/Stockholm
Contact:

Post by N. Alfinson »

mitnic wrote:Jag tycker att 64bits varningssystem är bra. Dock kan man tycka att permban ej är lönt eftersom man enkelt kan skapa ett nytt nick och på så sätt återvända till forumet.
Dock finns det något som heter IP, och man märker ganska fort om en spepcifik person gömmer sig bakom ett nytt användarnamn.
User avatar
mitnic
Posts: 173
Joined: 2002-12-28 0:48:41
Location: Malmö

Post by mitnic »

Dock finns det något som heter IP
IP:numrets varaktighet är väl inte oändligt? Jag får nytt IP-nummer ganska ofta. Beror väl iofs på vilken ISP man har.
man märker ganska fort om en spepcifik person gömmer sig bakom ett nytt användarnamn
Ok, så om pync återvänder som 'pync2' tex, blir han bannad då? Det visste jag faktiskt inte.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

-SE- wrote:Skärp er som säger att reglerna och moderatorer/admins är dåliga!! Det är det dummaste jag någonsin har hört!

Jag var på ett forum där de fick damp så fårt man råkade göra ETT regelbrott. Det var det regelbrottet att jag skrev lite för mycket chatspråk. Det resulterade i en permanent ban.

Så görs det inte på 128bits vad jag vet.
Jag måste hålla med. Det är snarare mycket lösa tyglar att tillåta 6 varningar innan permban.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Jag kommer sakna honom. Han hade sina stunder, men han kommer väl tillbaka tidsnog. Det tror jag på.
We dance to all the wrong songs
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Jag kommer faktiskt inte sakna honom eftersom jag har en hemlig irc-kanal där jag pratar om mig själv, som han också är i.
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

Asså, egentligen... vad är detta att tjafsa om?

Perm Ban = Perm ban. Så är det. Hade jag varit moderator hade denna tråden låsts.
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

-SE- wrote:Perm Ban = Perm ban. Så är det. Hade jag varit moderator hade denna tråden låsts.
Varfördå? Även om utsikterna att släppa in pync hit igen är små så får det givetvis diskuteras.
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

lillis wrote:Jag kommer faktiskt inte sakna honom eftersom jag har en hemlig irc-kanal där jag pratar om mig själv, som han också är i.
Vilket fusk!
:)
We dance to all the wrong songs
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

Om Du kollar hans/hennes profil so har han/hon ICQ.

Det har ni tycligen inte tänkt på.
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

-SE- wrote:Asså, egentligen... vad är detta att tjafsa om?

Perm Ban = Perm ban. Så är det. Hade jag varit moderator hade denna tråden låsts.
Vi har friat folk innan, så tråden är absolut öppen för diskussion.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

-SE- wrote:Om Du kollar hans/hennes profil so har han/hon ICQ.

Det har ni tycligen inte tänkt på.
Det handlar inte om att hindra forum-medlemmarna från att någonsin ta kontakt med honom igen, det handlar om att slippa hans inlägg i forumet och på IRC. Hemsidor, mail, icq etc får folk använda om dom ska ha tag på honom.

Axman skiter väl i om du pratar med Pync privat :D
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

[21:28:38] <pync> btw, på 64 sade jag inte att fisk var den dummaste jag mött, jag sade "Jag har aldrig mött någon tråkigare än fisk."
[21:33:01] <pync> Det var ett slags svar på att han skrev "Jag har aldrig druckit alkohol."
Sanningen! (!)
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

lillis wrote:
[21:28:38] <pync> btw, på 64 sade jag inte att fisk var den dummaste jag mött, jag sade "Jag har aldrig mött någon tråkigare än fisk."
[21:33:01] <pync> Det var ett slags svar på att han skrev "Jag har aldrig druckit alkohol."
Sanningen! (!)
Jo, så minns jag också det, men jag tror inte att Nicke menade det ordagrannt.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

nem wrote:Jo, så minns jag också det, men jag tror inte att Nicke menade det ordagrannt.
Nicke wrote:...men det var något i stil med...
Så nej, jag menade det inte ordagrannt.
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Låtsasfascister!
iDon't care about your problems.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Gnuet wrote:Låtsasfascister!
Det står vi för.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

lither wrote:
Gnuet wrote:Låtsasfascister!
Det står vi för.
Bättre med låtsasfacister än riktiga facister
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Ghlargh wrote:
lither wrote:
Gnuet wrote:Låtsasfascister!
Det står vi för.
Bättre med låtsasfacister än riktiga facister
Lite låtsasfascism är ofta en krydda för vardagen.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Nu har det varit 666 views på den här topicen, och den är dessutom två sidor.
Lägg av, pync läser ju hellre den här tråden än masturberar. Jag vill också bli bännad och få en sån här tråd! :(
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

lillis wrote:Nu har det varit 666 views på den här topicen, och den är dessutom två sidor.
Lägg av, pync läser ju hellre den här tråden än masturberar. Jag vill också bli bännad och få en sån här tråd! :(
Det får du inte, du är inte en lika stor legend och förebild som pync. ;)
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

TinyTeeth wrote:Det får du inte, du är inte en lika stor legend och förebild som pync. ;)
Jag fanns på det här forumet innan pync visste vad internet var!
...typ.
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

lillis wrote:
TinyTeeth wrote:Det får du inte, du är inte en lika stor legend och förebild som pync. ;)
Jag fanns på det här forumet innan pync visste vad internet var!
...typ.
Vem gjorde inte? :)
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

lillis wrote:Nu har det varit 666 views på den här topicen, och den är dessutom två sidor.
Lägg av, pync läser ju hellre den här tråden än masturberar. Jag vill också bli bännad och få en sån här tråd! :(
Det första är enkelt ordnat.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
Locked