Låg vs. Högpostare (tidigare klasskillnader)

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Dissident wrote:
lyckegard wrote:Folk argumenterar för att vinna en argumentation istället för att argumentera för att skapa bättre samhälle.
Det där är snarare regel än undantag.
Jag är en man av ganska få illusioner. Och att min argumenatation på 64 ger ett bättre samhälle är definitivt inte en av dem.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Om argumentationen inte är huvudmålet finns ingen anledning att fortsätta efter den första rundan. Vi har alla redan etablerat våra positioner. Jag vet ganska väl var Dissident, Fisk och Nem står i en diskussion, och jag vet att jag inte kommer att få någon av dem att tänka som jag.
Det roliga är att vässa argumenten mot dem.

Debatt är ett spel som är tråkigt att spela för att vinna, men roligt att spela för att inte förlora.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Rensat.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
IcePic
Hedersbit
Posts: 6061
Joined: 2002-03-08 16:09:38

Post by IcePic »

Big_Bird wrote: Jag vet ganska väl var Dissident, Fisk och Nem står i en diskussion, och jag vet att jag inte kommer att få någon av dem att tänka som jag.
Skoj sak hört om ledarskap:
"Om alla tänker som chefen så tänks det för lite på det här bolaget"
Oh give me a clone, my very own clone,
with the Y chromosome changed to X!
And since she's my own, of my own flesh and bone,
she'll be thinking of nothing but sex!
Post Reply