Bra men kan bli bäst!

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
Post Reply
gr8_kim
Posts: 19
Joined: 2005-03-31 21:44:12
Location: varande

Bra men kan bli bäst!

Post by gr8_kim »

64bits är ett utmärkt forum men jag skulle vilja se mera recensioner av icke spel relaterat matreal, typ http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010059364 eller http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010071690 Vad sägs ?



edit: ändrade storleken på texten så den blir lättare att läsa /Übermensch
User avatar
Nitro
Posts: 1899
Joined: 2002-04-06 11:20:19
Location: Säffle

Post by Nitro »

Dom testar nog det dom får tag på ;).
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

Post by whiz »

Tack för kritiken :)

Det som avgör vad som recenseras är till största delen vad vi kan få tag på, oftast är det företag som lanserar nya produkter på marknader med mycket konkurrens (ex. mp3-spelare, moderkort) som vill se sina prylar recenserade. Sedan beror det även på recensentens intresse och tid (vi jobbar ju frivilligt) samt om man har utrustning för att testa och jämföra.
» the empire never ended
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Nitro wrote:Dom testar nog det dom får tag på ;).
Jovisst är de så men ja håller med trådskaparen. Hade vart jätteskön med lite annerlunda recensioner för alla är inte ute efter datorchassin så mkt som det vart nu mot slutet tycker jag.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

Ritplattan ok, men ett scsikort för 12kkr? Du borde väl få upp lite hyffsad fart med ett sataraidkort (där både själva kontrollerkortet och diskarna är avsevärt billigare än scsi överlag), eller?
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
gr8_kim
Posts: 19
Joined: 2005-03-31 21:44:12
Location: varande

Ok....

Post by gr8_kim »

[size=7]Men ni kan väll begära att få prova lite aanorlunda saker, folk kanske får upp ögonen för dom.
Är det någon som provat en band backup (Sony)? Phuuu.......[/size]
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Re: Ok....

Post by GuessWho »

gr8_kim wrote:{size=7}Men ni kan väll begära att få prova lite aanorlunda saker, folk kanske får upp ögonen för dom.
Är det någon som provat en band backup (Sony)? Phuuu.......{/size}

Först en Off Topic fråga:
Varför försöker du skrive hela din post i size 7 ?
Så här liten blir texten med size 7 <--- Så här liten blir texten med size 7

Jag använder själv i bland size koden för att göra text större eller mindre än normalt. I de fall jag använder den för att göra texten mindre än standard storlek så är det om jag vill skriva med något för att inte helt utelämna det, men ändå tona ner det, för att man ska fokusera mer på de andra delarna i inlägget.
Jag skriver aldrig hela inlägg med varken extra liten eller extra stor text och jag använder size koden sparsamt.


On Topic:
På detta forumet så finns det många studenter, en del arbetslösa och en del arbetande. Av de som arbetar är inte nödvändigtvis alla höginkomsttagare. Forumet riktar sig i första hand till folk i egenskaper av privatpersoner. Forumiterna kan även ha annat att lägga pengar på än datorer.
Detta innebär att intresset för folk på detta forum att köpa SCSI RAID kort för 12kkr, Grafikkort för 19kkr och liknande är väldigt lågt.
Tänk dig själv om du hade varit student, du får spara 3 månaders bidrag + lån utan att lägga några pengar på mat, hyra, böcker eller andra utgifter, bara för att ha råd med ett grafikkort som du ändå inte har någon större nytta av, för att du inte håller på med CAD och dyl.

Det är självklart inte bara studenter, arbetslösa och låginkomsttagare på detta forum. Men en del av de som inte passar in i de kategorierna kanske har hus och barn istället och det är inte heller gratis.


Jag vet inte om du tänker köpa saker till företaget, om du är gjord av pengar eller om du helt enkelt tycker det är kul med exotisk hårdvara som inte 'vanliga dödliga' har råd med eller hur din situation är.
Men jag tror inte att 64bits kommer ta in allt för exotisk och dyr hårdvara bara för att några enstaka av de personer som regelbundet besöker 64bits hade tyckt att det var intressant.
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

Vad jag har hört är SATA snabbare än SCSI.
wham bam thank-you ye -ma'am
User avatar
Illuwatar
Hedersbit
Posts: 2116
Joined: 2002-02-21 11:14:49
Location: Haninge
Contact:

Post by Illuwatar »

Det beror väl på - SCSI finns i olika varianter, likaså SATA. Sedan hänger det på diskarna också.
Born to mod..
Inget är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid.
Quad Core - som fyrhjulsdrift för datorer: Du kommer alltid vidare även när det tar emot...
gr8_kim
Posts: 19
Joined: 2005-03-31 21:44:12
Location: varande

Jo men just det!

Post by gr8_kim »

Men kan ni inte prova en Hårdvaru Firewall, dom är ju inte så dyra och kanske kan vara ett bra köp?
Jag vet inte ricktigt hur en sådan funkar! ?!?
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Re: Bra men kan bli bäst!

Post by tkh »

gr8_kim wrote:jag skulle vilja se mera recensioner av icke spel relaterat matreal
Jag förstår faktiskt inte vad du menar med detta, det enda spelrelaterade materialet vi recenserar är ju just spel - vilka inte ligger så tätt inpå varandra för närvarande?
"Just because you are unique does not mean you are useful."
Post Reply