-Jag är hotad!

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
B-O Gavne, Västerås
Posts: 95
Joined: 2005-03-27 23:31:05
Location: Västerås

-Jag är hotad!

Post by B-O Gavne, Västerås »

-JAG ÄR HOTAD!

Att om jag inte lägger av med att skriva rubriken i mina inlägg med versaler, ni vet sk. stora bokstäver, skall jag bli utfryst här på forumet.
…mja alltså precis så skriver INTE signaturen smorgan till mig i ett PM. Och väl inte alldeles omöjligen menar han också, att PM:et är ett påpekande om att han -som han skriver- ser sig som en representant för er etablerade debattörerna här, och vet berätta, att ni inte gillar versaler. …men det är väl lite märkligt att jag ju faktiskt läses av en hel del.
Förutom här, så också på andra forum.
Som då tydligen, om inte gillar versaler, så i alla fall inte reagerar till grader att skriva, flera PM till mig. Som smorgan skriver att jag är ”redigt bortkommen eller så har du inte fattat att folk ser ner på dig pga detta”.

Att man läser mig, tänker jag mig handlar om att det kring mina inlägg, lätt blir att vi tillsammans lyckas att klurat ut en hel del goda kunskaper. –Alltså dubbel glädje! :)
Och min mening med både rubrikerna och versalerna är, att jag ju skriver för alla som vill läsa. Att jag ytterst sällan skriver inlägg personligen till någon. Och att jag med rubrik och versaler inbillar mig att jag därpå bäst når alla som vill läsa. ::) ::)
…och det här rubriker med versaler, är ju till hälften i t.ex. datortidskrifterna.

-Men det värsta som jag tänker på med signaturen Smorgan och hans PM:ar är, som jag har upplevt på andra forum, att det handlar om att man retar sig på att det blir kunskaper kring mina inlägg. Och vill stoppa kunskaper. Alltså om mina versaler är, som smorgan skriver, ”irriterande” …så är det väl bara att ge faeeen i att öppna mina inlägg.
Å så blir man så sur ..jo, sådant är väl psykiskt knäppt. Alltså en jeeevligt ensam människa. Som skriver ..till alla möjliga, inte minst till webbmaster, om kunskaps katalysatorn som en stor olycka för forumet.
…jag hoppas -jo jag tror, att smorgan inte är såååå ensam.
User avatar
xerxes
Posts: 835
Joined: 2002-03-08 21:48:21
Location: Lund
Contact:

Post by xerxes »

Va?
There are 2 kinds of people in the world: Those who understand hexadecimal, and those who don't.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

1. Är det verkligen hot eller bara något "du bör ändra på detta"-PM du får?
2. Personen i fråga heter smorgar antar jag?
3. Du inleder dina inlägg med en slags rubrik. Detta kan du skriva till vanliga inlägg – detta underlättar då säkert för alla. De som är intresserade läser den, de som inte är det slipper versalerna.
4. Alla har personliga stilar. Tycker man inte om dem, är PM ett utmärkt sätt att diskutera detta.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Halvarsson
Posts: 850
Joined: 2004-05-15 11:59:49
Location: Norrland

Post by Halvarsson »

Jag ser inte ner på dig, dock så är dina texter en smula "oförstårbara" ibland::)

Vi skulle fortfarande läsa dina inlägg, även ifall du inte hade versaler.
Ha i åtanke att VERSALER symboliserar att du SKRIKER på forum.
Sen så skulle jag, och då menar jag, jag. Förstå dina problem eller dina frågor lättare ifall du skrev så sakligt och i klartext. Kan också påpeka att du har nog blivit en profil här på 64bits, och vad jag har förstått är alla välkommna här. Vi fryser inte ut någon, vare sig personen i fråga skriver i versaler eller dylikt. Men det är ett faktum är att vi lättare kan förstå frågan/orna ifall du skrev mer i klartext. Så vi kanske skulle kunna komma fram till mer saker snabbare ifall du gjorde så. Men det är helt upp till dig.
Det är inget krav, alla har rätt att uttrycka sig till en viss punkt. Och du är inte på långa vägar på väg att passera den.



Godkväll.
"En leder, resten följer" - Steve Jobs
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Jag får en stor känsla i allt du skriver att du
1. inte följer den "standard" som andra skriver
2. inte tar till dig den fakta folk skriver utan verkar ta det som en argumentation oavsett om det är en debatt eller ett faktasvar
3. du SKRIKER vid varje inlägg
4. du läser inte igenom vad du skriver, särskrivningar, dålig meningsbyggnad och gud vet vad gör att man är döende redan innan man har förstått vad det handlar om.

Om du tar och läser igenom lite olika inlägg från kunskapsrika personer här kommer du snabbt se att ingen vill stoppa någon okunnig.

men för att bli uppskattad krävs det att man visar sin kunnighet ödmjukt och skriver så att alla förstår, indirekt på samma sätt som alla andra gör.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
smorgar
Posts: 2091
Joined: 2002-06-10 22:21:38
Location: Göteborg
Contact:

Post by smorgar »

Nej jag ser mig inte som en etablerad debatör för jag kan inte debatera men jag är stammis och som jag skrev i PMet så är det inget illa menat men folk runt om på forumet tycker precis som mig och därför ansåg jag mig själv vara representant för den "grupp" som inte gillar hur du skriver.

Som sagt, jag skrev det inte för att vara elak på något vis och jag har heller inte hotat dig men jag skrev det för ditt eget bästa för folk blir trötta i längden.

Sen att du kallade mig för fegis eller vad det nu var för att jag gömmer mig bakom mitt nick var ju ganska onödigt imo.
Sonny: What the hell is this?
Clemenza: It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes.
E8200 @ 3,8GHz 1,42V | Gigabyte EP35 DS4 | OCZ Reaper 4-4-4-15 @ 2,2V | XFX Radeon 4890 Black 1GB
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Man tar seden dit man kommer?
skriver man på ett visst sätt i en datortidning skriver man kanske inte så här, bara att titta lite på hur alla andra gör.

Istället för att be smorgar sluta läsa, kanske du ska till dig hur resterande delen av forumet skriver.
Men den dag du skriver en datortidning tänker jag inte ta illa upp om du skriver "som alla andra datortidningar"

alla får givetvis göra som de vill, men det gynnar bara en själv att skriva på ett sådant sätt som flest personer tar till sig. Det irriterar dessutom desto färre.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

smorgar wrote:Nej jag ser mig inte som en etablerad debatör för jag kan inte debatera men jag är stammis och som jag skrev i PMet så är det inget illa menat men folk runt om på forumet tycker precis som mig och därför ansåg jag mig själv vara representant för den "grupp" som inte gillar hur du skriver.
Jag håller med, sätter du skriver på B-O Gavne, Västerås blir väldig plottrig och jobbigt att läsa.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

http://forum.flashback.info/scandinavia ... p?t=168829

Jag undrar hur man orkar hålla på så i 3 år.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

TinyTeeth wrote:http://forum.flashback.info/scandinavia ... p?t=168829

Jag undrar hur man orkar hålla på så i 3 år.
Jag har nu läst igenom detta inlägg och jag vill inte skriva något som leder till varning/avstängning, men jag tror ni andra som läser igenom det där förstår precis vad jag tycker.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Vad menade du förresten med
–Går du kanske också i Nordhemsskolan som signaturen Tiny Teeth? –Å du! är det inte lite, ..mycket skitigt att skriva till människor under –skitig- anonymitet.
i ditt svar till smorgars PM?
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
ballkula
Posts: 2473
Joined: 2002-05-03 23:42:04
Location: Västerbotten

Post by ballkula »

Tja... Det kan ju handla om en vetgirig, men förvirrad person, som bara ställer frågor fast inte behärskar att formulera sig. Jag tycker dock att mycket som denne person skriver, både här och på annat håll, är oförskämdheter. Personer som skriver bra och tydliga förklaringar bemöts minst sagt provokativt.

Nä, vad denne B-O Gavne är ute efter, greppar jag inte riktigt...
Processor: Core 2 Quad QX9650
Grafikkort: Asus Geforce 8800GTS 512MB
Minne: 8192MB DDR2-800MHz
HD: 2xRaptor 150GB, 2x1TB Samsung F1
Moderkort: Asus P5E X38
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

ballkula wrote:Tja... Det kan ju handla om en vetgirig, men förvirrad person, som bara ställer frågor fast inte behärskar att formulera sig. Jag tycker dock att mycket som denne person skriver, både här och på annat håll, är oförskämdheter. Personer som skriver bra och tydliga förklaringar bemöts minst sagt provokativt.

Nä, vad denne B-O Gavne är ute efter, greppar jag inte riktigt...
Häller smått med.
Men så har vi ju alla alternativet att ignorera och ge f-n i att läsa/svara.
Så det är ju inte allt för komplicerat att undvika det man tycker är störande. :)
User avatar
IcePic
Hedersbit
Posts: 6061
Joined: 2002-03-08 16:09:38

Post by IcePic »

Det är ett klassiskt troll, så det är bara att låta bli att mata trollet.
Oh give me a clone, my very own clone,
with the Y chromosome changed to X!
And since she's my own, of my own flesh and bone,
she'll be thinking of nothing but sex!
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
Halvarsson
Posts: 850
Joined: 2004-05-15 11:59:49
Location: Norrland

Post by Halvarsson »

Det roliga är ju att det verkligen finns en snubbe vid namn gavne i västerås, Så lite förundersökningar måste han gjort.
"En leder, resten följer" - Steve Jobs
User avatar
ballkula
Posts: 2473
Joined: 2002-05-03 23:42:04
Location: Västerbotten

Post by ballkula »

IcePic wrote:Det är ett klassiskt troll, så det är bara att låta bli att mata trollet.
Jag tror också, eller snarare vill tro, att det handlar om ett "troll". Jag är dock inte helt säker, efter att ha läst inläggen på Flashback. Troll brukar piska upp stämningen och vara mer provocerande, inte ägna sån enorm tid på mycket långa inlägg. Är det inte fråga om ett "troll", så hoppas jag personen får hjälp...
Processor: Core 2 Quad QX9650
Grafikkort: Asus Geforce 8800GTS 512MB
Minne: 8192MB DDR2-800MHz
HD: 2xRaptor 150GB, 2x1TB Samsung F1
Moderkort: Asus P5E X38
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Nicke wrote:Furious Typer, Loopy, Tireless rebutter & Garble är beskrivande.
Lite Bong över honom också.
Life's a joke, yuk it up.
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

snigel wrote:
TinyTeeth wrote:http://forum.flashback.info/scandinavia ... p?t=168829

Jag undrar hur man orkar hålla på så i 3 år.
Jag har nu läst igenom detta inlägg och jag vill inte skriva något som leder till varning/avstängning, men jag tror ni andra som läser igenom det där förstår precis vad jag tycker.
Jag skulle tro att det skulle krävas ganska mycket för att du skulle bli kickad från 64bits. :) Men det är väl bäst att inte försöka tänja på gränserna...
Jag orkade 'bara' läsa igenom de första 3 sidorna, men jag kan mycket väl förstå vad du menar...

Asså det där var...*speachless*... Jag vill inte heller försöka att tänja på gränserna.

Tjacke wrote:Det roliga är ju att det verkligen finns en snubbe vid namn gavne i västerås, Så lite förundersökningar måste han gjort.
Om det nu är ett troll och inte Herr Gavne själv, så tycker jag att det är ganska elakt mot den riktiga Gavne. Den som agerar troll kanske har något otalt med Herr Gavne IRL.
Som det var någon skum typ i Jönköping som hade en skylt "Mr X mördade Olof Palme" eller något i den stilen (Det stod inte Mr X, utan någons namn, kommer dock inte ihåg vems och det spelar ingen roll i sammanhanget).
User avatar
xerxes
Posts: 835
Joined: 2002-03-08 21:48:21
Location: Lund
Contact:

Post by xerxes »

GuessWho wrote:Som det var någon skum typ i Jönköping som hade en skylt "Mr X mördade Olof Palme" eller något i den stilen (Det stod inte Mr X, utan någons namn, kommer dock inte ihåg vems och det spelar ingen roll i sammanhanget).
Han har flyttat till Lund nu, man ser honom några gånger i veckan.
http://w1.sydsvenskan.se/Article.jsp?article=10040304
There are 2 kinds of people in the world: Those who understand hexadecimal, and those who don't.
User avatar
Gussoh
Posts: 974
Joined: 2002-05-09 11:32:06
Location: Mölndal
Contact:

Post by Gussoh »

Jag vill för ovanlighetens skulle ge min kommentar om detta smått personliga fall:

"Mata inte djuren/trollen"

Jag såg att detta togs upp redan tidigare i tråden och refererar till;
http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?Entrie ... 364#690364; där detta också togs upp för ungefär en månad sedan.

Förresten så har Bengt-Olof redan fått förklarat för sig att det är olämpligt att skriva med versaler och svarade därefter på IDGs Eforum:
"Jag tackar signaturen Mij här ovan för upplysningarna: att den här, som det så mycket sägs om för mig, ”attityden” som jag kör med, avser att jag …skriver versaler, som uppfattas som om jag skriker på er. –Fyfaeeen! vad det så enkelt. Då gör jag naturligtvis inte det." -B-O Gavne

Det jag slutligen vill uppmärksamma om är att denne användare ängnar mycket tid vid sin dator eftersom han har lyckats få en ganska lång lista svar när man söker på hans namn på google - Det första jag hittar är från 1999.
Jag tycker att grön är en fin färg.
User avatar
Invoker
Posts: 767
Joined: 2004-09-06 19:13:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Invoker »

snigel wrote:
TinyTeeth wrote:http://forum.flashback.info/scandinavia ... p?t=168829

Jag undrar hur man orkar hålla på så i 3 år.
Jag har nu läst igenom detta inlägg och jag vill inte skriva något som leder till varning/avstängning, men jag tror ni andra som läser igenom det där förstår precis vad jag tycker.
Jag blev bara yr av att försöka dechiffrera hans meningsuppbyggnad. Den är käpprätt åt... ja, det varmare stället en trappa ner.

Han verkar ha en förkärlek att bryta ner varje svar i beståndsdelar och sedan missa poängen helt och således skapa mer debatter än som är nödvändigt om helt triviala saker.
AMD Athlon XP 3000+ | 2xSeagate Barracuda | HIS Excalibur X800 Pro 256 Mb ICE-Q II | ND-2500A | Corsair 2x512
”Jag använder sunt förnuft när jag slår på "köra som en idiot"-läge.” - borz
User avatar
Mountain_Man
Posts: 285
Joined: 2002-03-11 9:39:23

Post by Mountain_Man »

TinyTeeth wrote:http://forum.flashback.info/scandinavia ... p?t=168829

Jag undrar hur man orkar hålla på så i 3 år.
Utan att för den skull lägga några värderingar i "B-O Gavne, Västerås":s uppförande, men jag vill lite OT slå ett slag för den mängd tålamod som uppvisas på ovan nämnda forum. Personligen tycker jag att det verkar som vi på 64 bits/jag har lite att lära där. Även om det även där blir lite smutskastning efter ett tag tror jag att det hade gått lite snabbare här. Detta betyder dock inte att det är dåligt här utan snarare att vi kan förbättra oss en aning, enligt kaizen-principen - för ett trevligare forum.
-= MM =-
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Mountain_Man wrote:
TinyTeeth wrote:http://forum.flashback.info/scandinavia ... p?t=168829

Jag undrar hur man orkar hålla på så i 3 år.
Utan att för den skull lägga några värderingar i "B-O Gavne, Västerås":s uppförande, men jag vill lite OT slå ett slag för den mängd tålamod som uppvisas på ovan nämnda forum. Personligen tycker jag att det verkar som vi på 64 bits/jag har lite att lära där. Även om det även där blir lite smutskastning efter ett tag tror jag att det hade gått lite snabbare här. Detta betyder dock inte att det är dåligt här utan snarare att vi kan förbättra oss en aning, enligt kaizen-principen - för ett trevligare forum.
Eller så får förslappade/jobbiga människor lära sig den hårda vägen.
Även om det är trevligt med en snäll inställning tycker jag det är minst lika jobbigt när lata användare eller jobbiga personer daltas med i oändligheter. Vissa måste sägas till, tycker den forumtråden är ett utmärkt exempel på när det går för långt.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
IcePic
Hedersbit
Posts: 6061
Joined: 2002-03-08 16:09:38

Post by IcePic »

snigel wrote:Eller så får förslappade/jobbiga människor lära sig den hårda vägen.
Även om det är trevligt med en snäll inställning tycker jag det är minst lika jobbigt när lata användare eller jobbiga personer daltas med i oändligheter. Vissa måste sägas till, tycker den forumtråden är ett utmärkt exempel på när det går för långt.
Jag vill minnas en snigel som spammade rätt hårt för att bumpa sin "postcount"
vilket ledde till att snigel försvann och blev "gecko" för att senare återkomma som snigel
igen och bli skribent t.o.m.

Så det går att förbättra sig, om man bara vill.
Oh give me a clone, my very own clone,
with the Y chromosome changed to X!
And since she's my own, of my own flesh and bone,
she'll be thinking of nothing but sex!
Post Reply