Problem med IWill DK8ES

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
arabapa
Posts: 4
Joined: 2005-04-20 9:53:08
Location: Norrköping

Problem med IWill DK8ES

Post by arabapa »

Sitter och försöker att få igång ett sprillans nytt serverkort, DK8ES från IWill. Dessvärre får jag ingen bild från det integrerade grafikkortet, trots att byglingen är ställd för visning (VGA 1-2). Kortet är bestyckat med dubbla Opteron. Angående RAM-minnet, så har jag placerat 2+2 specuppfyllda kapslar. Tar jag bort något, så borde POST-rutinen ljudsignalera för fel, men inte ens det... :(

Någon som har praktisk erfarenhet?
User avatar
SparriS
Posts: 279
Joined: 2005-02-09 17:02:29
Location: Sverige

Post by SparriS »

Off topic: Av ren nyfikenhet undrar jag om det är ett SLI moderkort med dubbla processorer? Det ser så ut när jag sökte på google men det var ett 4x pci express slot också.
Screw you guys, i'm going home.
I am 70% addicted to Counterstrike. What about you?
arabapa
Posts: 4
Joined: 2005-04-20 9:53:08
Location: Norrköping

Post by arabapa »

SparriS wrote:Off topic: Av ren nyfikenhet undrar jag om det är ett SLI moderkort med dubbla processorer? Det ser så ut när jag sökte på google men det var ett 4x pci express slot också.
Trots dess dubbla PCI-Express, så gäller här endast nForce4 Pro 2200 och inte SLI-mode (här: 1 x PCI-Express x16 + 1 x PCI-Express x2).

Ett nytt serverkort från IWill med SLI-stöd och dubbla Opteron är emellertid på gång, IWill DK8EW. Som vanligt ligger företaget lågt med med informationen. :-X


www.iwill.net
www.iwill-benelux.com
www.iwillusa.com
User avatar
SparriS
Posts: 279
Joined: 2005-02-09 17:02:29
Location: Sverige

Post by SparriS »

Coolt.
Screw you guys, i'm going home.
I am 70% addicted to Counterstrike. What about you?
Post Reply