DVD brännar problem

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
User avatar
Freez_
Posts: 233
Joined: 2002-06-30 17:22:00
Location: STHLM

DVD brännar problem

Post by Freez_ »

Jag har ett litet problem..
Var och köpe en DVD brännare här på förmiddagen en Samsung TS-H552 DVD +-R / RW. Plockar bort min gammla CD brännare och sätter dit den nya dvd brännaren och allt verkar funka. Har dock en vanlig dvd läsare inkopplad också och den har då försvunnit, funkar att öppna och stänga men syns inte i "Min Dator". Men iaf, installerar Nero som följde med och då startar problemen hmm.. har en .img fil som jag vill bränna ner och till slut så gör jag så att jag kör d-tools och kör en copy men inte funkar det, den går till nån stans mellan 90 - 99% sen blir det error. Testade sedan att bränna i Stomp, samma sak där blir error..
Skivorna ska klara 8x har testat att gå ner till 6x samma sak då..





Jag vet inte vad mer jag kan göra tacksam för svar. ::)


Nerolog
Windows XP 5.1
IA32
WinAspi: -
ahead WinASPI: File 'C:\Program\Ahead\nero\Wnaspi32.dll': Ver=2.0.1.59, size=160016 bytes, created 2003-12-16 19:18:06
Nero version: 6.3.0.2 (Nero Express)
Recorder: <TSSTcorp CD/DVDW TS-H552B>Version: TS04 - HA 1 TA 0 - 6.3.0.2
Adapter driver: <atapi> HA 1
Drive buffer : 2048kB
Bus Type : via Inquiry data (1) -> ATAPI, detected: ATAPI
Connected to MMC as unknown drive with class-nr : 1
Drive is autodetected - recorder class: Std. MMC recorder
CD-ROM: <Generic DVD-ROM >Version: 1.0 - HA 2 TA 0 - 6.3.0.2
Adapter driver: <d347prt> HA 2

AutoRun : 1
Excluded drive IDs:
CmdQueuing : 1
CmdNotification: 2
WriteBufferSize: 74448896 (0) Byte
ShowDrvBufStat : 0
EraseSpeed : 0
BUFE : 0
Physical memory : 511MB (523760kB)
Free physical memory: 230MB (235748kB)
Memory in use : 54 %
Uncached PFiles: 0x0
Use Static Write Speed Table: 0
Use Inquiry : 1
Global Bus Type: default (0)
Check supported media : Disabled (0)


17:11:49 #32 Phase 36 File dlgbrnst.cpp, Line 1800
Burn process started at 8x (11 040 KB/s)

17:11:49 #33 Text 0 File ThreadedTransferInterface.cpp, Line 2264
Verifying disc position of item 0 (not relocatable, no disc pos, no patch infos, orig at #0): write at #0

17:11:49 #34 CDR -1066 File ThreadedTransferInterface.cpp, Line 1545
Invalid field in command

17:11:49 #35 TRANSFER -35 File ThreadedTransferInterface.cpp, Line 1545
Invalid track info

17:11:49 #36 Text 0 File dlgbrnst.cpp, Line 1658
Set remaining time: 0:00,000 (0ms) -> OK

17:11:49 #37 Phase 38 File dlgbrnst.cpp, Line 1800
Burn process failed at 8x (11 040 KB/s)
Edit : Är en vinter film som en polare skickat och bett mig bränna ner på en skiva, en .img fil...
User avatar
PutteAnka
Posts: 56
Joined: 2004-08-25 9:01:39

Post by PutteAnka »

Har du satt master/slave rätt? Har för mig att de är satta på master som default. Låter väldigt skumt om en enhet har försvunnit också, hittas de i bios?
You say illegal, I say legal's never been my scene - Mötley Crüe
User avatar
Freez_
Posts: 233
Joined: 2002-06-30 17:22:00
Location: STHLM

Post by Freez_ »

Har iaf gjort så att jag plockat bort den andra DVD spelaren för tillfället för att bara se om DVD brännaren funkar men icke.. blir error när den kommit till en 90% nånting..

Stomps felmedelande...
Image Job Untitled: Terminated with Errors

Error -10 at Sector 2061184 - Disc Write Error - Command:2a Sense:03 ASC:0C
ASCQ:00
User avatar
Bebop
Posts: 9
Joined: 2005-04-24 23:59:11
Location: Lund

Post by Bebop »

Kör du någon form av virtuell DVD-rom?
Vissa versioner av Daemon tools och Alkohol 120% kan ge just detta problem ihop med brännarprogrammen.
Har själv råkat ut exakt detta problem, inklusive att enheter försvann från "Den här datorn".

Du sa att du satte i brännaren och sedan installerade Nero, och efter detta började problemen ...
Kanske är det inte brännaren som är problemet utan Nero som krockar med virtuell spelare. Flera installerade brännarprogram kan även dom krocka med varandra.

Låt brännaren sitta kvar och testa med att avinstallera ALLA brännar program (och ev. Virtuella läsare) samt deras eventuella registernycklar. Installera sedan nero (och då menar jag inga gamla skräpversioner av programmet) och testa igen !
User avatar
Freez_
Posts: 233
Joined: 2002-06-30 17:22:00
Location: STHLM

Post by Freez_ »

ok hur menar du då att jag ska bränna img filen?

Uppdaterade firmwaren men problemet kvartstår det blir failure.. fortfarande samma felmedelande..

kör med Deamon Tools men inaktiverat all mounts..
Fördelen med Stomp e att det går att mounta direkt, va jag vet så går inte det med tex Nero... har nero 6.x

out of ideas..
annars blir det väll till att byta tillbaks DVDn kan ju va den det är fel på.. :(
User avatar
Bebop
Posts: 9
Joined: 2005-04-24 23:59:11
Location: Lund

Post by Bebop »

Vad jag menar är att du måste avinstallera ALLT inklusive registernycklar och sedan installera bara Nero eller bara stomp UTAN deamon tool och se om allt uppför sig normalt och om bränningen fungerar felfritt !

Nero stöder bränning av .img filer men i ärlighetens namn var det ett tag sedan jag använde Nero och jag minns att det var lite kluddigt att mounta den i Nero...
Googla på Nero + .img och kolla upp hur man gör.

Men för att eliminera de problem du har just nu samt felsöka måste du avinstallera rubbet ....
User avatar
Jochen
Posts: 321
Joined: 2003-01-27 19:01:30
Location: Helsingborg
Contact:

Post by Jochen »

Jag förstår inte varför du ska mounta imagen först.. varför inte bara bränna imagen som den är?
Jag vet vartfall att Stomp kan bränna direkt från image filen.
User avatar
Freez_
Posts: 233
Joined: 2002-06-30 17:22:00
Location: STHLM

Post by Freez_ »

Ok.. testar det när jag kommer hem tack Bebop..

Jochen vet att man kan mounta .img filer direkt i Stomp men vet inte hur man mountar direkt i nero därför lösta jag det genom att mounta skiva i deamon tools.. det funkade till 90% men efter som att det inte funkar i stomp heller så antar jag att det borde funka att mounta och sen köra copy..

Problemet kvarstår iaf ska testa att avinstalera deamon och nero och bara köra stomp sla även testa andra dvd skivor..
mattlos
Posts: 905
Joined: 2004-09-17 11:32:02
Location: Knorrköping

Post by mattlos »

När du kommer in i nero där du väljer vilka DVD/CD typer du kan bränna i osv. Klicka avbryt där. Gå in i menyn "Recorder". Välj "bränn image", ta nu .img filen som du ska bränna och klicka på ok. Klicka på ok ännu en gång när du får upp en mindre ruta där du kan välja olika data typer. Då ska du komma in där du väljer skrivhastighet, osv. Tryck på bränn?

Tycker det är enklare än att köra med flera program som uträttar samma saker?
jogga
Posts: 3
Joined: 2005-05-12 23:04:10

DVD brännar problem

Post by jogga »

När jag bränner IMG filer använder jag DVD Decrypter funkar klockrent för mig.Prövade oxå med Nero det vart samma fel för mig..
Post Reply