Creative Zen Micro

Diskussioner om musikspelare inkl. tillbehör, mobiltelefoner och handdatorer.
Post Reply
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Creative Zen Micro

Post by egar »

Bror min funderar på att köpa sig en Creative Zen Micro 5GB så jag tänkte fråga här om det är någon som har erfarenheter av den mp3-spelaren?
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Min vän Josefine har det, jag ska prata med henne på irc och be henne skriva här.

(Det är den som man kan få väldigt rosa, right?)
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Jag har en kompis som har den. Möjligen hade han otur, men navigerinsplattan fungerar väldigt dåligt. Den är liksom okänslig och inte följsam så att man blir irriterad på den. Han fick prova en annan i affären men den hade samma fel.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

nem wrote:Jag har en kompis som har den. Möjligen hade han otur, men navigerinsplattan fungerar väldigt dåligt. Den är liksom okänslig och inte följsam så att man blir irriterad på den. Han fick prova en annan i affären men den hade samma fel.
Jag har läst lite recensioner på nätet och har det varit problem med navigationsplattan så har de sagt precis tvärtemot det du sade.

lillis, jag har ingen aning om man kan få den väldigt rosa men det vore fräckt. :)
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

egar wrote:Jag har läst lite recensioner på nätet och har det varit problem med navigationsplattan så har de sagt precis tvärtemot det du sade.
Om jag inte var tydlig nog så tror jag att det var fel på hans platta, inte alla andras.

Detta är vad en av de första google-träffarna har att säga om saken:
As has been stated in other reviews, the navigation is a little unexpected - most of the work is done via a central up/down slider, and the sensitivity out of the box wasn't set to what we thought was the best setting. After an hour or so of use, you get used to the quirks of the navigation, and from then on, it's actually pretty clever, although manually searching for a keyword is still a long process of scroll-and-accept.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
Post Reply