Göra en hemsida !

Avdelningen för webbrelaterad programmering och grafisk design.
Post Reply
User avatar
XzerieZ
Posts: 166
Joined: 2004-08-09 1:43:23

Göra en hemsida !

Post by XzerieZ »

Hej.

Hade tänkt o lägga upp en hemsida till klanen, eXpanium.gaming

Men tyvär kan inte ngn av oss så värst mkt om hur man gör.
Så nu frågar vi er, är det ngn som har lust o göra en hemsida där vi kan lägga in spelar fakta, match resultat m.m ?

eller iaf säga några sidor med bra guider !

så här blev resultatet på den första hemsidan

www.expanium-gaming.tk

Ps: om jag inte vill ha .tk i slutet, hur gör jag då ?
asså om jag vill ha typ . com,nu,org,se m.m
Antec Super Lanboy|Aspire 500W|Msi k8n Neo2 Platinum|AMD64 Winchester 3500+|Zalman 7000b - Alcu|Powercolor X800Xt-PE|Corsair XMS3200 2x512Mb 2-2-2-5|Seagate S-ATA 200Gb|Nec Dvd Brännare O LG Dvd Spelare + lysrör| Sleeving kit|Fläktar|Mx 518
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Om någon gör sidan åt dig brukar det för det mesta vara pengar inblandat. Med undantag kanske från just klansidor. Men den branschens folk hittar du nog lättare på IRC, Quakenet (då det är där alla klankanaler befinner sig). Ta kontakt med någon som tidigare gjort en eller flera sidor.

Guider finns det mängder av. En bra början är www.w3schools.com och www.webdesignskolan.com

Vill du ha ny toppdomän med ändelserna com, net eller org kan du beställa det på t.ex. www.namecheap.com
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Janols
Posts: 37
Joined: 2004-05-08 3:09:32
Location: Nyhamnsläge
Contact:

Post by Janols »

Jag är en vänlig själ som precis avslutat några webbdesign/programmerings jobb och för att hålla igång skulle jag väl kunna tänka mig att snickra ihop något till er.

Jag kan göra det gratis, men det vore bra om ni hade ett webhotell med PHP stöd (gärna MySQL). Det är jobbigt med gratisdomäner då de i stort sett alltid trycker in reklan och popups på sidorna.

Min personliga sida finner ni här; http://www.filmekonomi.se/janols/
där finner nu även en portfolio, sidan "Filmekonomi AB" under portofolio blev klar idag och laddas upp klockan 00.00 så ta inte allt för hårt på de brustna länkarna som dyker upp på den sidan.

Skriv något här eller adda min på msn une88@hotmail.com om du är intresserad. Mvh // Uno.
JANOLS.ORG - Gratis PHP-Skript, Guider, Filarkiv och mycket mer!...
Post Reply