Hur gör proffsen?
Jag försöker bl.a. göra fotorealistisk stuckatur på en husvägg:
Jag har fotat en vägg med rätt struktur med digitalkameran, sen när jag "tilar" (eng. tile) fotot över husväggen i 3dsmax så ser man tydligt skarvarna.
Har försökt mecka i photoshop men jag hittar inget bra sätt att få det att se ut som om strukturen fortsätter i evighet.
Det är väl en extremt vanlig grej i 3d-grafik och spel så jag är förvånad över hur svårt det är.
Det måste väl finnas specialprogram för sådant??
Dessutom är jag ganska färsk på 3dsmax, det kanske finns någon lösning i programmet?
Hjäääääälp mig!!!!!
Hur får man till sömlösa foto-tiles till 3d?
Kan man få se bilden, så att det blir lättare att ge tips?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
i photoshop använder du enklast filters -> other -> offset. sedan förskjuter du texturen en bit för att se skarven, fixa skarven genom blur eller stretch eller hur du nu vill lösa det och spara eller flytta tillbaka och spara texturen
Så hoppas jag proffsen gör för det tycker jag är det enklaste sättet.
Så hoppas jag proffsen gör för det tycker jag är det enklaste sättet.
Jag tycker att grön är en fin färg.
Tackar mjukast.Gussoh wrote:i photoshop använder du enklast filters -> other -> offset. sedan förskjuter du texturen en bit för att se skarven, fixa skarven genom blur eller stretch eller hur du nu vill lösa det och spara eller flytta tillbaka och spara texturen
Så hoppas jag proffsen gör för det tycker jag är det enklaste sättet.
Ja, det var väl inte så svårt då