Förhindra spam i Thunderbird.

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
Massive
Posts: 184
Joined: 2004-08-27 12:31:14
Location: Många ställen
Contact:

Förhindra spam i Thunderbird.

Post by Massive »

Hej.

Det är så att på något vis har jag lyckats få en massa spam till min email som jag använder Thunderbird för.
Den är nästan enorma mängder spam med en och annat virus bifogat.

Jag har ingen koll på dess spamfilter och inställningar. Och jag undrar också om det går att ladda ner spamfilter för programmet.

Tack för er tid.
AthlonXP 2800+ | 1024 MB RAM | Seagate Barracuda 160 GB | GeForce 6600 GT | SoundBlaster LIVE
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

Thunderbird kan "tränas" att identifiera spam åt dig.
I menyn väljer du tools->Junk mail controls. Välj tabben Adaptive filer och bocka i enable adaptive junk mail detection.
Börja markera mail som "junk" så bör Thunderbird snart själv kunna lista ut vad som är junk och vad som inte är det.
Vill du slänga eller flytta suspekt spam till en särskild katalog automatiskt väljer du det under Junk mail controls.
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Det här kanske kan hjälpa:

http://www.nidelven-it.no/articles/intr ... nderbird_5

Det kommer inte fungera omedelbart, men det "lär" sig efterhand.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Massive
Posts: 184
Joined: 2004-08-27 12:31:14
Location: Många ställen
Contact:

Post by Massive »

Tackar. Jag har listat ut sen tidigare att få Thunderbird att markera skräp och det gjorde den, saken var endast att den inte raderade dem.
Nu flyttar tb dem till en mapp och tömmer iaf.

Tack för hjälpen!
AthlonXP 2800+ | 1024 MB RAM | Seagate Barracuda 160 GB | GeForce 6600 GT | SoundBlaster LIVE
Post Reply