Ångest?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Just nu har jag lite ångest över resultatet på min senaste tenta, ett stort fett U stod det på tentans framsida. Visserligen låg jag endast två poäng under och jag kommer att få komplettera tentan med den fråga som var min svagaste länk.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
madr
Posts: 998
Joined: 2004-08-24 11:12:39
Contact:

Post by madr »

Jag har medfödd ångest för att det skall komma ett tillfälle där man inte räcker till.

Annars är det väl vardagliga ting också: Kurser som går mot sitt slut vars tentor kommer bli svåra, kommande kurser som verkar hur bedrövliga som helst, och givetvis huruvida det komemr finnas jobb när man läst allt man behöver.
antlion: 3,2 GHz i7 | 32GB | 180GB+120GB SSD SATA III | 2TB SATA III | Dell u2410 | GF 5600ti Arch linux + Win 7
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

För att jag ska jobba på lördag och missar ett grillparty bara för det.

Jag vet, skaffa riktiga problem eller nåt...
iDon't care about your problems.
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

schon wrote:Oftast när jag dricker sprit får jag ångest inte för att jag beter mig illa för det gör jag inte, vet faktiskt inte varför det blir så men ångest får jag.

Kanske därför jag inte dricker värst ofta typ ett par ggr om året kanske.

För övrigt har jag aldrig ångest gör man nåt man för ångest av så är det ju bara att sluta göra det (förutom tentor då kanske)

presis samma sak är det för mig med om jag dricker sprit får jag ånget som fan dagen efter
även om man inte gjort nått dumt :(
men annars är det lungt på ångest fronten
Last edited by lord_vasagos on 2005-05-27 19:52:36, edited 1 time in total.
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

* att jag kanske inte hinner vila ut till trean
* maten
* att jag inte klarar av att ta hand om min mage
* att siggen nog inte finns kvar så länge till och att vi nog måste avliva honom rätt snart
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Framtiden, jag vet inte riktigt vad jag vill bli osv. Det oroar mig till och från, men tar för det mesta en dag i taget och har inte allt för stora krav på livet.
We dance to all the wrong songs
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Gnuet wrote:För att jag ska jobba på lördag och missar ett grillparty bara för det.

Jag vet, skaffa riktiga problem eller nåt...
Det är ju ett "skönt" problem måga önskar nog att man hade de problemen.

:)
We dance to all the wrong songs
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

Ångest? nä sånt låter jag bli att ha även om den brukar komma krypande när man öppnar lönespecifikationen och ser hur dålig den är.
User avatar
Xerbee
Posts: 1491
Joined: 2004-01-11 21:24:20
Location: Göteborg

Post by Xerbee »

Har lite ångest för att jag borde plugga Newtons krafter och lagar tills imorgon istället för att sitta klistrad här :-/
Life, loathe it or ignore it, you can't like it.
rag
Posts: 107
Joined: 2002-12-08 22:58:49

Post by rag »

Jag brukar få ångest över att jag har så låga betyg, vilket som beror på hur makalöst tråkig skolan är för mig. Jag vill komma in på Chalmers men det verkar som det får förbli en dagdröm.

Jag brukar också få ångest över att jag inte har sysslat mer med musik (vilket som jag heller förstås inte har haft tid med alls tack vare skolan). Endel frågar mig varför jag inte skickat in min musik till skivbolag eller radiokanaler och då känner jag hur kylan svärmar inom mig. 'Nu är det för sent.', 'Är det rätt väg att gå?', ...

Jag blir sorgsen över hur stress kan förvrida ens mentala hälsa till vansinne.
Hawklord
Posts: 179
Joined: 2005-04-03 23:44:32
Location: Uppland

Post by Hawklord »

zerax wrote:Har ångest för att jag ska vakna och mitt kaffe är slut. Klarar inte en dag utan mitt kära goa kaffe.
Tur det är inte bara jag som känner så. Skulle alldrig ha börjat dricka kaffe när jag var 14 år. dricket typ en lite om dan nu eller 10 koppar. gjort det i ett år nu

men det som är det värsta är nog när jag snacka skit om en tjej med mina polare som jag senare aa kramades lite med med (jag var nyckter det var inte bara en gång) inte så farligt. men jag gillade henne. sen när hon vill vara serigös och så blev jag rädd och typ dumpa henne genom att undvika henne. det är väl så jävla lågt gjort?. + att det är så jävla fjortis.
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

Söndagsångest, fast det är ju bara på söndagar för att det är måndag dagen efter.
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
N. Alfinson
Hedersbit
Posts: 3051
Joined: 2002-02-17 0:03:22
Location: Göteborg/Stockholm
Contact:

Post by N. Alfinson »

benjamin wrote:
nizenco wrote:Att hitta den rätta. Tror de flesta söker efter något att dela sin gråa och trista vardag med ;)
Intressant, känns väldigt vagt. Hur vet man att man har hittat den rätta - finns det ens något som är den rätte? Jag har varit tillsammans med min flickvän i snart 2.5 år och är fortfarande tokkär - ska man "tolka" det som att man har hittat den rätta? Humm, svårt. Att hitta någon är egetligen bara en attitydsfråga anser jag.

However, lycka till Nizenco och Fenix - när ni väl finner så kommer er livskvalité gå i taket.
Tja, allting är väl relativt. Vem som är den rätta får väl tiden utvisa, men så länge man är lycklig för studen finns det egentligen ingen anledning att tänka på det.
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

Ändrat.
Last edited by Konto on 2007-10-08 15:44:51, edited 1 time in total.
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Nu är min skola slut. Ska ordna upp lite betyg till hösten (enkelt höja snittet) så min ångest är över för nu :-) Nu är det mest positiv stress, saker som ska göras innan jag och flickvännen åker till Strömstad för att jobba där ihop i sommar :-) Livskvalitén är rätt hög, gud vad skönt att kunna lämna detta bakom sig tills vidare. En rätt sjuk sak; efter att jag sålde min "feta" gamerdator och köpte en iBook har min livskvalité höjts lite, känner mig inte lika sunkig som jag kunde göra en söndageftermiddag när jag satt framför min "feta" gemerdator och spelade något nytt häftigt spel. Nu har jag en iBook som nästan är som ett smycke, arbetsredskapet dator har gått från att vara något sunkigt och sexigt till trendigt och coolt. I like that ;-)

Btw, Nizenco, din avatar är en bra bild på dig - men känns lite off med tomteluva nu?
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

benjamin wrote:Nu har jag en iBook som nästan är som ett smycke, arbetsredskapet dator har gått från att vara något sunkigt och sexigt till trendigt och coolt. I like that ;-)
Ta inte detta på fel sätt nu men har inte du alltid varit lite extra intresserad av det som är inne just nu, dvs. trendigt?

Jag är själv så när det gäller vissa saker men inte allt t.ex. jag klippte mig när det blev trendigt att ha långt hår igen. ;)
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

egar wrote:Ta inte detta på fel sätt nu men har inte du alltid varit lite extra intresserad av det som är inne just nu, dvs. trendigt?

Jag är själv så när det gäller vissa saker men inte allt t.ex. jag klippte mig när det blev trendigt att ha långt hår igen. ;)
Jo, visst är det så :-) Jag sträfar att ha så lite vanliga saker men ändå saker som de flesta tänker "jisses vilken skön kille". Tror inte jag är ensam där ;-) Sen är väl kanske inte iBook någon fluga direkt som är trendig ala "vårtrend" men visst, drar man ut det lite längre så är den trendig just nu som kanske är några år. Förresten, tar inte illa alls. Keep it up.
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

Att jag skall ha flyttat ut från min renoverade trea med skogsutsikt innan augusti eller september, och hitta något annat som är bra nog.
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
Trogdor
Posts: 1680
Joined: 2002-03-08 9:08:54
Location: Örebro
Contact:

Post by Trogdor »

Har lite ångest över att flytta till Irland och jobba, får lämna flickvän, bil, dator, vänner, familj, stereo m.m hemma :(
iMac 20" + 20" : 2,4Ghz Core 2 Duo : 3GB PC2-6400 : 250 + 500GB HD
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

Trogdor wrote:Har lite ångest över att flytta till Irland och jobba, får lämna flickvän, bil, dator, vänner, familj, stereo m.m hemma :(
Varför har du ångest över något som du ändå väljer att göra?
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

palindrom wrote:
Trogdor wrote:Har lite ångest över att flytta till Irland och jobba, får lämna flickvän, bil, dator, vänner, familj, stereo m.m hemma :(
Varför har du ångest över något som du ändå väljer att göra?
Man väljer i princip allting i sitt liv, varför skulle det finnas någon motsättning mellan det och ångest?
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

nem wrote:Man väljer i princip allting i sitt liv, varför skulle det finnas någon motsättning mellan det och ångest?
Det var länge sedan jag höll med dig så mycket som jag håller med dig nu.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

nem wrote:Man väljer i princip allting i sitt liv, varför skulle det finnas någon motsättning mellan det och ångest?
Du har väl rätt.
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
slaüman
Posts: 966
Joined: 2002-04-14 12:55:52
Location: Göteborg
Contact:

Post by slaüman »

att det var länge sen man kunde dricka ett sixpack, köra moped, skolka & vara förslappad.

Angående alkoholrelaterad ångest så infinner sig min ångest dagen efter bakfylledagen, när man mår skitbra & vill dricka igen.
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

slaüman wrote:att det var länge sen man kunde dricka ett sixpack, köra moped, skolka & vara förslappad.

Angående alkoholrelaterad ångest så infinner sig min ångest dagen efter bakfylledagen, när man mår skitbra & vill dricka igen.
Jag har ångest över att folk VILL dricka igen.
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
Post Reply