Tinyteeth the wonderkid?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Biograf
Posts: 362
Joined: 2003-12-13 16:21:19

Post by Biograf »

Det mest intelligenta är nog att avstå från sånna här diskussioner o istället vara nöjd och glad med det man har :)

Egentligen borde man skrota allt som har med IQ att göra, det ger inget gott, i alla fall inte för mig. Sen om andra måste ha några siffror som stärker deras självförtroende är väl en annan sak.
mattlos
Posts: 905
Joined: 2004-09-17 11:32:02
Location: Knorrköping

Post by mattlos »

Biograf wrote:Det mest intelligenta är nog att avstå från sånna här diskussioner o istället vara nöjd och glad med det man har :)

Egentligen borde man skrota allt som har med IQ att göra, det ger inget gott, i alla fall inte för mig. Sen om andra måste ha några siffror som stärker deras självförtroende är väl en annan sak.
Kan inte annat än att hålla med dig.
Va dock väldigt intressant att läsa hela forumet.
User avatar
xerxes
Posts: 835
Joined: 2002-03-08 21:48:21
Location: Lund
Contact:

Post by xerxes »

Sluta slåss mot väderkvarnar. Vi har olika definitioner på intelligens helt enkelt. Nem håller fast vid att intelligens är "naturvetenskaplig intelligens" och andra tycker att ordet intelligens kan fästas vid andra färdigheter. Bry på det, kalla det vadsomhelst.
There are 2 kinds of people in the world: Those who understand hexadecimal, and those who don't.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

xerxes wrote:Sluta slåss mot väderkvarnar. Vi har olika definitioner på intelligens helt enkelt. Nem håller fast vid att intelligens är "naturvetenskaplig intelligens" och andra tycker att ordet intelligens kan fästas vid andra färdigheter. Bry på det, kalla det vadsomhelst.
Och du åstadkommer exakt vad genom att reiterera vad som redan sagts tidigare i tråden (förutom att käbbla om väderkvarnar)?
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Jag tror mest att han försökte poängtera att tråden var död, även fast den dog för länge länge sedan.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

Ni borde skapa en ny tråd för den här diskussionen som handlar om intelligens och inte TT.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

PilotPencil wrote:Ni borde skapa en ny tråd för den här diskussionen som handlar om intelligens och inte TT.
Varför då, vi har klarlagt skillnaderna i våra åsikter och insett att det hela är egentligen (som så ofta) en fråga om definitioner. Jag tycker att tråden borde få en värdig död.

Måste säga att jag om möjligt fick större respekt för fisks och nems förmåga att argumentera.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
Post Reply