Konstig ordföljd

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
Post Reply
zaver
Posts: 614
Joined: 2002-03-18 21:23:00
Location: Stockholm
Contact:

Konstig ordföljd

Post by zaver »

"Flest användare samtidigt var 50 den 01:57:42 - 04/01
(står så när man kollar info om forumet i forumsroten)

Borde det inte stå Flest användare samtidigt var 50 den 04/01 - 01:57:42 "
eller
"Flest användare samtidigt var 50 kl 01:57:42 - 04/01
| Pentium IV 2.2GHz | 512MB RDRAM | Geforce3 TI-500 | 120GB 7200RPM | 21" & Platt 17" | DVD-RW Brännare |
| Fjärrkontroll | Dubbla 50W Subbar & 6 satelliter | Force Feedback Joystick & två Rattar | 100Mbit uppkoppling |
User avatar
flaeskflaesk
Hedersbit
Posts: 1246
Joined: 2002-02-19 19:43:29
Location: BBzor

Post by flaeskflaesk »

No offence, men borde inte du skapa ett eget forum som du kan punktmarkera istället för att klaga överallt ? :)

Bara en tanke, bara en tanke.. ;)
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Re: Konstig ordföljd

Post by Grim »

zaver wrote:"Flest användare samtidigt var 50 den 01:57:42 - 04/01
(står så när man kollar info om forumet i forumsroten)

Borde det inte stå Flest användare samtidigt var 50 den 04/01 - 01:57:42 "
eller
"Flest användare samtidigt var 50 kl 01:57:42 - 04/01
du måste ha väldigt lite att göra...
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Re: Konstig ordföljd

Post by linc »

zaver wrote:"Flest användare samtidigt var 50 den 01:57:42 - 04/01
(står så när man kollar info om forumet i forumsroten)

Borde det inte stå Flest användare samtidigt var 50 den 04/01 - 01:57:42 "
eller
"Flest användare samtidigt var 50 kl 01:57:42 - 04/01
Det beror på datumstandarden du sätter i din profil.

Vill du se det så som du tycker är det bara att ändra.
hej.
zaver
Posts: 614
Joined: 2002-03-18 21:23:00
Location: Stockholm
Contact:

Post by zaver »

Lite att göra? Nej jag är uppmärksam.

Men datumstandarden som jag tog upp borde iaf ändras då man inte kan skriva så som det är nu. Ser slarvigt ut.
| Pentium IV 2.2GHz | 512MB RDRAM | Geforce3 TI-500 | 120GB 7200RPM | 21" & Platt 17" | DVD-RW Brännare |
| Fjärrkontroll | Dubbla 50W Subbar & 6 satelliter | Force Feedback Joystick & två Rattar | 100Mbit uppkoppling |
zaver
Posts: 614
Joined: 2002-03-18 21:23:00
Location: Stockholm
Contact:

Post by zaver »

zerialcold wrote:No offence, men borde inte du skapa ett eget forum som du kan punktmarkera istället för att klaga överallt ? :)

Bara en tanke, bara en tanke.. ;)
nej tyvärr finns det redan tillräckligt med svenska forum så det finns inte underlag för fler.
| Pentium IV 2.2GHz | 512MB RDRAM | Geforce3 TI-500 | 120GB 7200RPM | 21" & Platt 17" | DVD-RW Brännare |
| Fjärrkontroll | Dubbla 50W Subbar & 6 satelliter | Force Feedback Joystick & två Rattar | 100Mbit uppkoppling |
User avatar
N. Alfinson
Hedersbit
Posts: 3051
Joined: 2002-02-17 0:03:22
Location: Göteborg/Stockholm
Contact:

Post by N. Alfinson »

zaver wrote:Lite att göra? Nej jag är uppmärksam.

Men datumstandarden som jag tog upp borde iaf ändras då man inte kan skriva så som det är nu. Ser slarvigt ut.
du skrev att du var uppmärksam, hur du då kunnde missa lincs svar är för mig en gåta.
zaver
Posts: 614
Joined: 2002-03-18 21:23:00
Location: Stockholm
Contact:

Post by zaver »

nizenco wrote:
zaver wrote:Lite att göra? Nej jag är uppmärksam.

Men datumstandarden som jag tog upp borde iaf ändras då man inte kan skriva så som det är nu. Ser slarvigt ut.
du skrev att du var uppmärksam, hur du då kunnde missa lincs svar är för mig en gåta.
Har inte missat svaret.
"Men datumstandarden som jag tog upp borde iaf ändras då man inte kan skriva så som det är nu. Ser slarvigt ut."
Det är mitt svar på hans inlägg. Även fast man kan ändra så är det ju ändå ett val som är felaktigt och borde rättas till.

Hur du kunde missa mitt svar förstår jag däremot. (tolka som du vill)
| Pentium IV 2.2GHz | 512MB RDRAM | Geforce3 TI-500 | 120GB 7200RPM | 21" & Platt 17" | DVD-RW Brännare |
| Fjärrkontroll | Dubbla 50W Subbar & 6 satelliter | Force Feedback Joystick & två Rattar | 100Mbit uppkoppling |
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Post by Grim »

Zaver, du låter precis som en person på min skola som enbart skriver om michael jackson i vårat musikforum.
Samma töntigt sakliga svar på allting, även på det mest ointressanta ämnen som inte ens kräver ett bra ordval eller sakliga svar...
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

zaver wrote:Men datumstandarden som jag tog upp borde iaf ändras då man inte kan skriva så som det är nu. Ser slarvigt ut.
Saken är den att den inställningen är på användarnivå, och även om vi nu hade ändrat forumstandarden hade den inte ändrats för dig, eftersom du inte har ändrat den själv i din profil.
hej.
zaver
Posts: 614
Joined: 2002-03-18 21:23:00
Location: Stockholm
Contact:

Post by zaver »

linc wrote:
zaver wrote:Men datumstandarden som jag tog upp borde iaf ändras då man inte kan skriva så som det är nu. Ser slarvigt ut.
Saken är den att den inställningen är på användarnivå, och även om vi nu hade ändrat forumstandarden hade den inte ändrats för dig, eftersom du inte har ändrat den själv i din profil.
Det kan ju inte stämma!

Vi kallar den nuvarande felaktiga datumstandarden som jag använder för A.
Om ni går in och redigrerar hur standard A ska se ut kommer den att ändras för dem som har valt standard A. De behöver ju inte göra något omval.
Visst skulle jag kunna ändra datumstandard till en annan som förhoppningsvis är rätt men det jag ville påpeka med denna tråd är att det ser slarvigt ut med denna standard som är på deafault.
| Pentium IV 2.2GHz | 512MB RDRAM | Geforce3 TI-500 | 120GB 7200RPM | 21" & Platt 17" | DVD-RW Brännare |
| Fjärrkontroll | Dubbla 50W Subbar & 6 satelliter | Force Feedback Joystick & två Rattar | 100Mbit uppkoppling |
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

zaver wrote:
linc wrote:
zaver wrote:Men datumstandarden som jag tog upp borde iaf ändras då man inte kan skriva så som det är nu. Ser slarvigt ut.
Saken är den att den inställningen är på användarnivå, och även om vi nu hade ändrat forumstandarden hade den inte ändrats för dig, eftersom du inte har ändrat den själv i din profil.
Det kan ju inte stämma!

Vi kallar den nuvarande felaktiga datumstandarden som jag använder för A.
Om ni går in och redigrerar hur standard A ska se ut kommer den att ändras för dem som har valt standard A. De behöver ju inte göra något omval.
Visst skulle jag kunna ändra datumstandard till en annan som förhoppningsvis är rätt men det jag ville påpeka med denna tråd är att det ser slarvigt ut med denna standard som är på deafault.
Jo det stämmer. Tro mig.

Ändrar vi forumstandarden kommer enbart _nya_ medlemmar (de som registrerar sig efteråt) att få den nya inställningen. Ska vi ändra en inställning för alla användare på en gång måste vi göra det manuellt i databasen.

Och det är faktiskt inte negativt. Tänk på forum som har många användare från olika länder med olika tidvisnings-standarder (och tidszoner t ex).
hej.
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Jag ändrade standard på klockan för jag tyckte default var lite sjuk. Här är den jag kör om ni vill ha en "lite mer svensk:

Code: Select all

d M, Y - G:i:s
Exempel på hur det ser ut:
04 Jun, 2002 - 3:03:25
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

Post by whiz »

Forumet är ju inte svenskt från början, kanske var standarden "Highest number of users was 50 at 01:57:42 - 04/01" den som användes då? När forumet sedan översattes (det gjorde inte vi, även om språkfilen fick skrivas om pga. alla fel) missade man väl den lilla detaljen.

Zaver har all rätt att anmärka, eftersom det ser minst sagt tokigt ut som standard. Däremot förstår jag inte varför alla verkar vara mer eller mindre uppretade? :)
» the empire never ended
User avatar
kloppe
Posts: 288
Joined: 2002-03-10 20:12:14
Contact:

Post by kloppe »

whiz wrote:När forumet sedan översattes (det gjorde inte vi, även om språkfilen fick skrivas om pga. alla fel)
Hehe, jo den svenska språk filen på phpbb.com har ju sär skrivningar i var enda mening ;)

Tycker ni har fixat det bra, har inte sett till någon särskrivning eller något större stavfel hittils.
It's made from dil-dough.
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

whiz wrote:Forumet är ju inte svenskt från början, kanske var standarden "Highest number of users was 50 at 01:57:42 - 04/01" den som användes då? När forumet sedan översattes (det gjorde inte vi, även om språkfilen fick skrivas om pga. alla fel) missade man väl den lilla detaljen.

Zaver har all rätt att anmärka, eftersom det ser minst sagt tokigt ut som standard. Däremot förstår jag inte varför alla verkar vara mer eller mindre uppretade? :)
Möjligt att jag missförstod Zaver, men jag uppfattade det som att det var datum & tid-visningen som han inte tyckte stod rätt till. Det är vi som har satt den standarden, och det gjorde vi när vi installerade forumet (vi hade en diskussion om det då om du minns..).

Personligen bryr jag mig inte så mycket om vad forumet har som standardvisning eftersom jag själv kan ändra det hur jag vill ha det.

Vad har sverige för standard egentligen?
hej.
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

Post by whiz »

Ja det gjorde vi, men jag minns aldrig att jag någonsin upptäckte hur tokigt det blev med just den här detaljen. Jag vet inte ens om vi hade samma språkfil när vi diskuterade datumet.

Hur som helst är det inget att tjata vidare om eftersom man kan välja datumet efter personligt tycke och smak som du redan påpekat. :)
» the empire never ended
Post Reply