Studentlägenhet -->Internet

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Jochen
Posts: 321
Joined: 2003-01-27 19:01:30
Location: Helsingborg
Contact:

Post by Jochen »

Om jag inte minns helt fel så skrevs dessa artiklar under mars månad. Informationen har funnits tillgänglig rätt länge. Tror t.o.m att det stod något på studentkårens hemsida redan i februari.
User avatar
patrik åkerhage
Posts: 863
Joined: 2003-03-01 12:16:18
Location: Göteborg
Contact:

Post by patrik åkerhage »

Jochen wrote:Om jag inte minns helt fel så skrevs dessa artiklar under mars månad. Informationen har funnits tillgänglig rätt länge. Tror t.o.m att det stod något på studentkårens hemsida redan i februari.
Dåligt sätt att sprida information på ändå tycker man, det är inte alla som läser Hallandsposten. Vill skolan sprida information om det så sätt upp lappar på skolan istället, eller en lapp på varje hus...det borde fungera bättre
/ MoXX
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

patrik åkerhage wrote:Dåligt sätt att sprida information på ändå tycker man, det är inte alla som läser Hallandsposten. Vill skolan sprida information om det så sätt upp lappar på skolan istället, eller en lapp på varje hus...det borde fungera bättre
Det där tycker jag är dumt sagt. Skall de ta ansvar för att du inte läser dagstidningen? Det är som att döda någon och säga "VADÅ? Tror du jag orkar läsa lagboken eller?".
User avatar
patrik åkerhage
Posts: 863
Joined: 2003-03-01 12:16:18
Location: Göteborg
Contact:

Post by patrik åkerhage »

Det tycker jag inte...jag tycker inte att jag ska behöva läsa hallandsposten för att få veta att skolan ska stänga av internet i studentbostäderna, jag tycker att informationen från skolan ska vara tydligare....

Det finns information på väggarna i skolan...utnyttja dem!

men det känns lite som om den här diskussionen inte riktigt handlar om min fråga...
/ MoXX
User avatar
Jochen
Posts: 321
Joined: 2003-01-27 19:01:30
Location: Helsingborg
Contact:

Post by Jochen »

Men det känns som att du lipar på fel ställe, gå till studentkåren och gnäll där istället.

Det finns ett forum för studenterna på studentkårens hemsida, där kan du istället lipa över den indragna uppkopplingen.
User avatar
Ibis
Posts: 814
Joined: 2002-03-08 15:07:11
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ibis »

lillis wrote:Det där tycker jag är dumt sagt. Skall de ta ansvar för att du inte läser dagstidningen? Det är som att döda någon och säga "VADÅ? Tror du jag orkar läsa lagboken eller?".
Nej, för att lagarna är något som man måste ha ett visst hum om, men att läsa dagstidningen är det inte. Vi har ingen dagstidning utan köper en kvällstidning istället. Finns nog fler som gör det, eller kikar på nätet.
Big_Bird wrote:Ibis, om jag inte vore så jävla hetrosexuell skulle jag kyssa dig dirket på munnen. Men det säger jag bara för att det är nyårsafton och jag är full som ett dretsvin.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

patrik åkerhage wrote:men det känns lite som om den här diskussionen inte riktigt handlar om min fråga...
Det känns som om du gjorde bort dig och nu desperat försöker få sympati.
User avatar
patrik åkerhage
Posts: 863
Joined: 2003-03-01 12:16:18
Location: Göteborg
Contact:

Post by patrik åkerhage »

Dissident wrote:
patrik åkerhage wrote:men det känns lite som om den här diskussionen inte riktigt handlar om min fråga...
Det känns som om du gjorde bort dig och nu desperat försöker få sympati.
vadå gjort bort mig? gällande vadå?
Och vadå lipa?...jag har ställt några frågor....varken gnällt eller lipat. Och om ni inte har nåt vettigt att säga förrutom att kommentera huruvida jag gjort bort mig eller inte, eller att jag lipar med mera, så behöver ni inte svara.

För de frågor jag ville ha svar på var nämligen de som står först i denna tråd...DVS.

"Sen har jag hört att för att en bostad ska få kallas för studentbostad, så ska internet ingå, någon som vet något om detta?

Dessutom har ingen information kommit ut innan att de ska ta bort internet.

Är det rätt att göra så av HFAB? kan man bara ta bort internet utan att ha informerat och samtidigt höja hyran?"

Och nu när jag fått svar då att hallandsposten skrev nån artikel i april om det, och att internet ej behöver ingå för att det ska kallas "studentbostad" så är jag nöjd så.

Och eftersom mina frågor är besvarade och diskussionen just nu inte ger mig något av värde så kan ju någon låsa tråden istället.

Tack till de som svarat på frågan BTW
/ MoXX
User avatar
dunder
Posts: 128
Joined: 2004-11-04 16:45:38

Post by dunder »

patrik åkerhage wrote:Det stod i kontraktet att bredband ska finnas ja...
Ok...är det någon som har tips på billiga o bra bredband...vad är rimliga priser för runt 10mbit?
Det som står i kontraktet tolkas som så att det är den fysiska linan som är uppkopplingen mot högskolan inte abonnemanget i sig. Sen så är det ju högskolan själva som stått för abonnemanget till Sunet och de väljer nu att dra ur sladden till studenterna. Då blir det ju inget direkt kontraktsbrott från HFABs sida då de har hållt på att ansluta alla sina lägenheter, både student och vanliga, till stadsnätet sen förra året och möjliggör då även nu för studenterna att teckna abonnemang hos annan internetleverantör.
AMD 64 3000+ @ 2.26GHz | Epox EP-8KDA3+ | Corsair VS. 2x512MB PC3200 CL2.5 | HIS Radeon X850XT
Post Reply