Mer recensioner på grafikkort eller dylikt

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
Post Reply
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Mer recensioner på grafikkort eller dylikt

Post by Phobic »

Varför inte recensera lite fler grafikkort, ljudkort, moderkort här på 64bits? Det känns faktiskt allmänt tomt på recensionsdelen just nu. Kom igen nu crew ;)
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

jag tycker man istället ska test lite andra produkter som många sidor inte testar. Jag menar grafikorts recension och dylikt hittar man över allt men ni kan väl typ testa mpeg2 kort, skärmar, annorlunda lagringsenheter, m.m.
Som sagt lite kul med annorlunda produkter som folk ändå kan tänkas köpa.
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

Pixter wrote:jag tycker man istället ska test lite andra produkter som många sidor inte testar. Jag menar grafikorts recension och dylikt hittar man över allt men ni kan väl typ testa mpeg2 kort, skärmar, annorlunda lagringsenheter, m.m.
Som sagt lite kul med annorlunda produkter som folk ändå kan tänkas köpa.
Jo det är sant, men 64bits recensioner håller ofta hög klass och är dessutom inte mutade av tex. nvidia (hoppas jag ;) ) Men ja mpeg2 kort, tv-kort osv skulle inte heller sitta helt fel.
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

Post by whiz »

Tyvärr kan vi inte bara ringa upp Nvidia och be dem skicka några dussin grafikkort för att vi ska kunna testa slagtåligheten. De flesta recensioner vi får till speglar helt enkelt vad vi lyckas få låna av tillverkare/återförsäljare.

Men ok, vi kan försöka lägga lite energi på att ragga upp nämnda produkter. :)
» the empire never ended
zaver
Posts: 614
Joined: 2002-03-18 21:23:00
Location: Stockholm
Contact:

Post by zaver »

Recension av Tv-kort är på gång. Jag kan bara inte välja vilket jag ska recensera :-/
Kan även göra en recensoin på en mp3-spelare, skulle det vara intresant?
| Pentium IV 2.2GHz | 512MB RDRAM | Geforce3 TI-500 | 120GB 7200RPM | 21" & Platt 17" | DVD-RW Brännare |
| Fjärrkontroll | Dubbla 50W Subbar & 6 satelliter | Force Feedback Joystick & två Rattar | 100Mbit uppkoppling |
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Det skall börja komma mer snart. Vi som arbetar här har fått nya lustar av vårsolen (skärmens strålning räcker tydligen inte). Så vi kommer snart igen i full rulle :)

Har faktiskt redan börjat komma lite artiklar redan och vi har fler på G. Bland annat har vi en hel bunte med spel (dock kanske inte de mestimponerande alltid ;)) som är på gång.

Och zaver skall skriva en gästrecension till oss. Det hoppas vi blir trevligt. Tänk på att guider och recensioner från läsarna alltid är väkomna.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
TANDEMCYKELN
Posts: 53
Joined: 2002-03-08 8:44:51
Location: dA gHETTO

Post by TANDEMCYKELN »

Vänner,

Jag skulle gärna se att ni testade lite monitorer. Det är extremt dåligt med monitorrecensioner på nätet.
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

aha bara undarde så om jag gör en recensio9n och den blir bra i den bemärkelsen att ni i 64bits ledningen tycker den duger att publiseras åt allmänheten så går det bra om jag typ skickar recensionen till nån som håller på med nyheterna?
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Det går bra pixter!

Angående monitorer så bör det gå men skärmar är tyvärr så ohanterliga för oss när det gäller frakt och kostnad att sända osv :(
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
Post Reply