telegrafstationer

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
narius
Posts: 1475
Joined: 2002-03-08 14:47:53
Location: Katrineholm
Contact:

telegrafstationer

Post by narius »

Tja
Om jag villv eta var en telegrafstation ligger, var ska jag söka då?
En normal person har ett liv.
En nörd har ett i varje dator.
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

Ring telia och fråga?
#mac.se @ EFnet
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Telegrafstation?
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

syntetisk wrote:Telegrafstation?
Han menar nog sin telestation ;)
#mac.se @ EFnet
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Xmel wrote:Han menar nog sin telestation ;)
Mjo, telegrafstationerna ligger nånstans i början av 1900talet :D

Det kan dock vara svårt att få ett vettigt svar av teleoperatörerna, ibland verkar det som om dom sitter och gissar vilt.
En kompis till mig bestämde sig för att testa det och ringde 3 gånger, fick 3 helt olika uppgifter.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Oblivion
Posts: 384
Joined: 2002-03-11 12:36:08
Location: Göteborg

Post by Oblivion »

Pfff e la bara å ringa nätregistret å fråga om adressen dom vet var allt ligger
Nix
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Oblivion wrote:Pfff e la bara å ringa nätregistret å fråga om adressen dom vet var allt ligger
Det hjälper dock inte så mycket, det är inte alltid ledningarna är dragna ens i en nära rak linje.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Xerbee
Posts: 1491
Joined: 2004-01-11 21:24:20
Location: Göteborg

Post by Xerbee »

Telia kopplade in oss på en station som enligt dom inte fanns när jag ringde. När jag förklarade att de redan kopplat in oss var personen i andra änden nära att lägga på tror jag. Kan inte vara lätt att jobba på Telia.
User avatar
Oblivion
Posts: 384
Joined: 2002-03-11 12:36:08
Location: Göteborg

Post by Oblivion »

Ghlargh wrote:
Oblivion wrote:Pfff e la bara å ringa nätregistret å fråga om adressen dom vet var allt ligger
Det hjälper dock inte så mycket, det är inte alltid ledningarna är dragna ens i en nära rak linje.
Nä men stationerna flyttar sig ofta inte:) dom står där dom står
Nix
prim3ro
Posts: 28
Joined: 2005-07-29 18:23:09

Post by prim3ro »

när man snackar om telegraf så tror jag den ända
stora stationen som funkar som den ska är i
grimeton (Halland)

o andra sida har man själv ringt till telia och frågat och fått olika svar
2 gånger :D
ha de bra tack fint hej
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Oblivion wrote:Nä men stationerna flyttar sig ofta inte:) dom står där dom står
Nej, dom står rätt stilla, jag sa bara att det verkar som om folket på telia verkar sitta och gissa hur långt det är från stationen till kunden då dom inte klarar att hålla sig till samma siffra.

Det jag tidigare berättade om en kompis gick till så att han först ringde och frågade om avstånd, fick veta att han kunde få ADSL, men när han skulle beställa sa dom att han bodde för långt från stationen, då ringde han 2 gånger till och frågade och fick helt skilda svar, som båda var under gränsen för att kunna få ADSL, varpå han ringde upp beställningsnummret igen och skällde ut dom, och fick sin anslutning.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Post Reply