Två iPods på samma dator?

Diskussioner om musikspelare inkl. tillbehör, mobiltelefoner och handdatorer.
Post Reply
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Två iPods på samma dator?

Post by egar »

Jag är ute efter en mp3-spelare att bära då jag är ute och springer och har tänkt inhandla en iPod Shuffle. Som det är nu får jag låna lillebrorsans lilla spelare och därmed även hans musik i form av japansk animemusik, vilket inte är godtagbart. ;)

Det jag undrar över nu är om jag kan ha min befintliga iPod G4 och den tilltänkta iPod Shufflen på samma dator, med tillgång till samma musik och spellistor. Anledningen till att jag frågar är den att jag har hört från ett stort antal personer att detta inte är möjligt, men samtidigt finns det folk som hävdar motsatsen. Kommer det att bli några konflikter emellan spelarna om det blir som så att jag köper mig en Shuffle? Och kan jag ha en Shuffle inköpt i USA på min dator här i Sverige, finns det något regionsskydd på spelarna?

Tack på förhand! :)
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Det finns inget regionsskydd, det kan jag svara på.

Hur det är med två iPods kan jag inte med säkrehet svara på, men min gissning är att det inte innebär några problem så länge du ger dem olika namn. Då kommer iTunes troligen att se det som två olika enheter och inte förväxla dem.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Re: Två iPods på samma dator?

Post by Niklas Berggren »

egar wrote:Och kan jag ha en Shuffle inköpt i USA på min dator här i Sverige, finns det något regionsskydd på spelarna?
Min iPod G4 från USA fungerar ferpekt, så en shuffle lär fungera lika fint.
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
liger
Posts: 660
Joined: 2005-09-22 17:07:04

Post by liger »

när ämnet ändå är uppe vill jag passa på att fråga vad ni tycker om era ipod shuffles. Är det prisvärda spelare och kan ni i så fall rekommendera det för mig??
x-axeln vs y-axeln
Post Reply